مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

148
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

463
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه نام و نشان سازی اخلاقی و عملکردسازمانی

صفحات

 صفحه شروع 98 | صفحه پایان 105

چکیده

 زمینه یکی ازمطلوبیت های مشتری درانتخاب یک محصول برند معتبر است. ارزش نشان تجاری یک اسم, عبارت, طرح, نشان یا ترکیبی ازاین عناصرمی باشد که تعیین کننده هویت یک سازمان تولیدی ومتمایزکننده آن ازسایر رقبایش می باشد. روش پژوهش حاضر, از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت و روش, توصیفی از نوع همبستگی می باشد. جامعه ی آماری این پژوهش کلیه ی کارکنان وکارگران گروه صنعتی بارز کرمان می باشندکه براساس جدول مورگان تعداد 323 نفر به عنوان نمونه آماری جهت مطالعه انتخاب شدند. برای گردآوری داده های پژوهش از دو پرسشنامه ی نام و نشان سازی اخلاقی و عملکرد شرکت استفاده شد. داده های تحقیق پس از جمع آوری با استفاده از نرم افزارهای آماریSpss24 و Smart pls3 و از طریق ضریب همبستگی اسپیرمن و رگرسیون تحلیل شدند. یافته ها یافته های تحقیق حاکی از آن است که بین کیفیت محصول, کیفیت خدمات, درک قیمت, مسیولیت اجتماعی, فعالیت اجتماعی و آسایش و عملکرد سازمان رابطه معنا دار وجود دارند. نتیجه گیری نام و نشان سازی سازی اخلاقی بر عملکرد شرکت ها تاثیرگذار است. این بدان معناست که شرکت ها برای بهبودعملکرد خود بایستی اخلاقیات, نام و نشان سازی اخلاقی و مولفه های آن را در کانون توجه خویش قرار دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ابراهیمی نژاد، مهدی، عسکری، محبوبه، و ضیائی، فاطمه. (1399). رابطه نام و نشان سازی اخلاقی و عملکردسازمانی. اخلاق در علوم و فناوری، 15(3 )، 98-105. SID. https://sid.ir/paper/953970/fa

    Vancouver: کپی

    ابراهیمی نژاد مهدی، عسکری محبوبه، ضیائی فاطمه. رابطه نام و نشان سازی اخلاقی و عملکردسازمانی. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1399؛15(3 ):98-105. Available from: https://sid.ir/paper/953970/fa

    IEEE: کپی

    مهدی ابراهیمی نژاد، محبوبه عسکری، و فاطمه ضیائی، “رابطه نام و نشان سازی اخلاقی و عملکردسازمانی،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 15، no. 3 ، pp. 98–105، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/953970/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button