مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

186
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

559
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه دینداری و رسانه های جمعی با احساس امنیت در شهر زاهدان

صفحات

 صفحه شروع 87 | صفحه پایان 108

چکیده

 زمینه و هدف: امنیت و مفهوم احساس امنیت به عنوان موضوعی حیاتی و مهم, متغیری چندبعدی است که بیشتر از هر دوره ای در عصر حاضر به عنوان یکی از نیازهای اساسی برای زندگی بشر به شمار می رود. این مفهوم دارای دو وجه عینی و ذهنی است که در این تحقیق هدف اصلی بررسی بعد ذهنی, یعنی همان احساس امنیت در بین شهروندان شهرستان زاهدان و ارتباط آن با دینداری و رسانه های جمعی و برخی از متغیرهای زمینه ای بوده است. روش: روش تحقیق در پژوهش حاضر, از نوع پیمایشی است. ابزار جمع آوری داده ها نیز پرسشنامه محقق ساخته است. جمعیت آماری تحقیق را شهروندان ساکن شهر زاهدان تشکیل می دهند و برای انتخاب افراد نمونه, از روش نمونه گیری خوشه ای متناسب با حجم (PPS), استفاده گردید. حجم نمونه شامل 384 نفر بود. نتیجه گیری: یافته های تحقیق نشان دهنده همبستگی مثبت و معنادار میان میزان دینداری و میزان احساس امنیت است؛ اما در مورد رابطه میزان استفاده از وسایل ارتباط جمعی و احساس امنیت, میزان استفاده از وسایل ارتباط جمعی با ابعاد احساس امنیت (مالی, نوامیس و اخلاقی), رابطه معنی داری دارد. البته این تأثیر در دو بعد مالی و اخلاقی مستقیم و در بعد نوامیس, معکوس است. اما به صورت کلی در همه ابعاد فرضیه فوق مبنی بر تأثیر میزان استفاده از وسایل ارتباط جمعی بر احساس امنیت, تأیید نمی شود. نتایج رگرسیون چندگانه نیز حاکی از آن است که متغیرهای مستقل در مجموع 9/10 درصد از تغییرات متغیر وابسته (احساس امنیت) را تبیین می کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رفیعی، حسن رضا، مداحی، جواد، و سیارخلج، حامد. (1399). رابطه دینداری و رسانه های جمعی با احساس امنیت در شهر زاهدان. مطالعات امنیت اجتماعی، 11(62 )، 87-108. SID. https://sid.ir/paper/954212/fa

    Vancouver: کپی

    رفیعی حسن رضا، مداحی جواد، سیارخلج حامد. رابطه دینداری و رسانه های جمعی با احساس امنیت در شهر زاهدان. مطالعات امنیت اجتماعی[Internet]. 1399؛11(62 ):87-108. Available from: https://sid.ir/paper/954212/fa

    IEEE: کپی

    حسن رضا رفیعی، جواد مداحی، و حامد سیارخلج، “رابطه دینداری و رسانه های جمعی با احساس امنیت در شهر زاهدان،” مطالعات امنیت اجتماعی، vol. 11، no. 62 ، pp. 87–108، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/954212/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button