مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

146
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

65
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل موثر بر اعتماد دانشجویان به استادان (مورد مطالعه: دانشگاه شهیدباهنر کرمان)

صفحات

 صفحه شروع 4 | صفحه پایان 33

چکیده

اعتماد دانشجویان به استادان معرف کیفیت رابطه استاد شاگردی است و ماهیت پیوندهای بین نسلی را نشان می دهد. اعتماد یکی از مولفه های کلیدی سرمایه اجتماعی است که نقش بسزایی در تسهیل هم کاری, پذیرش تصمیمات و پیروی از قواعد گروهی, بهبود فرآیند یاددهی و یادگیری, ارتقای سطح عملکرد تحصیلی دانشجویان و افزایش اثربخشی و کارآمدی نظام دانشگاهی دارد. هدف مقاله حاضر, بررسی تاثیر عوامل اجتماعی و روان شناختی بر اعتماد دانشجویان به استادان است. جامعه آماری تحقیق حاضر را دانشجویان دانشگاه شهیدباهنر کرمان در دو مقطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد تشکیل داده اند. نمونه تحقیق برابر با 525 نفر است که با روش نمونه گیری طبقه بندی شده انتخاب شده اند. یافته ها نشان داد که رابطه معنی داری بین متغیرهای مستقل شامل تعامل استادان با دانشجویان, ارزیابی امکانات دانشگاهی, ادراک از توانایی, نیک خواهی و انصاف استادان و تمایل به اعتمادکردن (اعتماد تعمیم یافته) با متغیر وابسته وجود دارد. علاوه براین, نتایج حاکی از آن است که متغیرهای تعامل اجتماعی و ارزیابی امکانات دانشگاهی, به طور غیرمستقیم و از طریق متغیرهای میانجی توانایی, نیک خواهی و انصاف, بر متغیر وابسته تاثیر می گذارد. در نهایت, نتایج نشان داد متغیر تعامل اجتماعی در مقایسه با متغیرهای مستقل دیگر, بیشترین تاثیر مستقیم و غیرمستقیم را بر اعتماد دانشجویان به استادان دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امیرکافی، مهدی، و کاظمی، کاظم. (1398). بررسی عوامل موثر بر اعتماد دانشجویان به استادان (مورد مطالعه: دانشگاه شهیدباهنر کرمان). مجله مطالعات اجتماعی ایران، 13(3 )، 4-33. SID. https://sid.ir/paper/954289/fa

    Vancouver: کپی

    امیرکافی مهدی، کاظمی کاظم. بررسی عوامل موثر بر اعتماد دانشجویان به استادان (مورد مطالعه: دانشگاه شهیدباهنر کرمان). مجله مطالعات اجتماعی ایران[Internet]. 1398؛13(3 ):4-33. Available from: https://sid.ir/paper/954289/fa

    IEEE: کپی

    مهدی امیرکافی، و کاظم کاظمی، “بررسی عوامل موثر بر اعتماد دانشجویان به استادان (مورد مطالعه: دانشگاه شهیدباهنر کرمان)،” مجله مطالعات اجتماعی ایران، vol. 13، no. 3 ، pp. 4–33، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/954289/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button