مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

279
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

111
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

واکاوی نقش زبان انگلیسی برای اهداف عمومی، تخصصی و تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 565 | صفحه پایان 596

چکیده

 دانشجویان مطالب تخصصی رشته خود را صرفا از طریق خواندن نمی آموزند. تصوری گمراه کننده دوره های انگلیسی برای اهداف تحصیلی را احاطه کرده است که بیان می کند ارایه متون تخصصی به زبان آموزان باعث افزایش دانش زبانی آن ها می شود. مطالب تخصصی مانند خیابان یک طرفه هستند که به ندرت مهارت دستوری و ارتباطی زبان آموزان را بهبود میبخشند. زبان آموزان انگلیسی برای اهداف تحصیلی برای یادگیری زبان و کسب توانایی در استفاده از آن, نیاز به انواع متون, تکالیف, فعالیتها و تمرینات عمومی دارند. مقاله حاضر به این موضوع می پردازد که دانشجویان انگلیسی برای اهداف تحصیلی توانایی تسلط بر زبان را از طریق مطالب هسته مشترک و یکپارچگی چهار مهارت زبانی کسب میکنند. داده های این تحقیق از طریق رویکرد کیفی و با استفاده از مصاحبه نیمه ساختاریافته, مشاهده کلاس و یادداشت های میدانی جمع آوری شدند. شرکت کنندگان شامل 60 دانشجو و 16 مدرس زبان بودند. تحلیل نتایج بر پایه پنج ساختار برنامه درسی ارایه شده توسط براون (1995, p. 20): اهداف, تحلیل نیازها, تدریس, مطالب درسی و آزمون انجام گرفت. در این مقاله سعی بر این بود که نگاه تازه ای به جایگاه انگلیسی برای اهداف عمومی, هدف و برنامه انگلیسی برای اهداف تحصیلی و تخصصی یا آموزش براساس محتوا, فرضیه هسته مشترک, تحلیل نیازها, دانشجویان, مدرسان, مطالب, فعالیتها و آموزش انگلیسی برای اهداف تحصیلی داشته باشیم. این مقاله همچنین کاربردهای قابل تاملی برای مدرسان انگلیسی برای اهداف تخصصی و تحصیلی, فارغ التحصیلان, طراحان برنامه های درسی, نویسندگان مطالب درسی و محققان در زمینه انگلیسی برای اهداف تخصصی دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دوبختی، لیلا. (1400). واکاوی نقش زبان انگلیسی برای اهداف عمومی, تخصصی و تحصیلی. جستارهای زبانی، 12(4 (64 پیاپی) )، 565-596. SID. https://sid.ir/paper/954589/fa

    Vancouver: کپی

    دوبختی لیلا. واکاوی نقش زبان انگلیسی برای اهداف عمومی, تخصصی و تحصیلی. جستارهای زبانی[Internet]. 1400؛12(4 (64 پیاپی) ):565-596. Available from: https://sid.ir/paper/954589/fa

    IEEE: کپی

    لیلا دوبختی، “واکاوی نقش زبان انگلیسی برای اهداف عمومی, تخصصی و تحصیلی،” جستارهای زبانی، vol. 12، no. 4 (64 پیاپی) ، pp. 565–596، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/954589/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button