مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

196
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

184
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

واکنش های مغزی هواداران در پاسخ به مسئولیت اجتماعی ورزشکاران مشهور

صفحات

 صفحه شروع 145 | صفحه پایان 158

چکیده

 مقدمه: هواداران ورزشی همواره بخش مهمی از موفیقت صنعت فوتبال هر کشوری می باشند. هدف پژوهش حاضر ارزیابی واکنش های مغزی هواداران در پاسخ به فعالیت های مسیولیت اجتماعی ورزشکاران مشهور و متعاقب آن رفتارهای حامی جامعه آنان بود. روش کار: با استفاده از ابزار بازاریابی عصبی (الکتروآنسفالوگرافی) و از طریق یک طرح نیمه تجربی به ارزیابی واکنش های مغزی هواداران نسبت به فعالیت های مسیولیت اجتماعی یک ورزشکار مشهور پرداخته شد. یافته ها: یافته های الکتروآنسفالوگرافی مغز 29 مشارکت کننده در پژوهش نشان داد مسیولیت اجتماعی ورزشکار مشهور می تواند واکنش های مغزی متفاوتی در مقایسه با ورزشکار غیرمشهور در هواداران ایجاد کند و قشر کمربندی خلفی مغز آزمودنی ها در واکنش به فعالیت های مسیولیت اجتماعی ورزشکار مشهور بیشترین فعالیت را دارا بود. همچنین فعالیت های مسیولیت اجتماعی ورزشکار مشهور, تمایل به رفتارهای حامی جامعه از سوی مشارکت کنندگان پژوهش را افزایش می دهد (001/0=P). این موضوع در هنگام تفکیک جنسیتی مشارکت کنندگان, تنها در مشارکت کنندگان زن معنادار بود (001/0=P). نتیجه گیری: مدیران بازاریابی و همچنین ورزشکاران حرفه ای می توانند از طریق یافته عصبی پژوهش های بازاریابی عصبی به کشف راهبردهای بازاریابی نوین, ارتباطات بازاریابی, تبلیغات, محصولات و خدمات جدید بپردازند و آنها را با توجه به نیازهای مشتریان طراحی کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    الهی، علیرضا، طاهری کیا، مریم، جوادی، امیرهمایون، و اکبری یزدی، حسین. (1400). واکنش های مغزی هواداران در پاسخ به مسئولیت اجتماعی ورزشکاران مشهور. تازه های علوم شناختی، 23(4 )، 145-158. SID. https://sid.ir/paper/954945/fa

    Vancouver: کپی

    الهی علیرضا، طاهری کیا مریم، جوادی امیرهمایون، اکبری یزدی حسین. واکنش های مغزی هواداران در پاسخ به مسئولیت اجتماعی ورزشکاران مشهور. تازه های علوم شناختی[Internet]. 1400؛23(4 ):145-158. Available from: https://sid.ir/paper/954945/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا الهی، مریم طاهری کیا، امیرهمایون جوادی، و حسین اکبری یزدی، “واکنش های مغزی هواداران در پاسخ به مسئولیت اجتماعی ورزشکاران مشهور،” تازه های علوم شناختی، vol. 23، no. 4 ، pp. 145–158، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/954945/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button