مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

243
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

459
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل سازی ارزش یابی انتخاب برند در صنعت بانکداری

صفحات

 صفحه شروع 727 | صفحه پایان 747

چکیده

 هدف: هدف پژوهش حاضر, ارایه مدل و شناسایی عوامل موثر بر انتخاب برند, از طریق ارزشیابی آن برند در صنعت بانکداری است. روش: روش به کاررفته در پژوهش, روش آمیخته بود. روش های آمیخته, از دو بخش کیفی و کمی تشکیل می شوند. در بخش کیفی از روش گرندد تیوری و در بخش کمی از مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شد. ابزار جمع آوری اطلاعات بخش کیفی, مصاحبه های نیمه ساختاریافته بود که داده های این بخش, در سه مرحله باز, محوری و انتخابی کدگذاری شدند. اطلاعات بخش کمی نیز, به کمک توزیع پرسش نامه محقق ساخته ای که روایی و پایایی آن به تایید رسید, جمع آوری شد. گفتنی است, تحلیل داده ها به کمک نرم افزار LISREL انجام گرفت. یافته ها: با توجه به کدهای احصاشده از مصاحبه ها, در نهایت, 260 کد نهایی به دست آمد که در قالب 90 مفهوم و 23 مقوله اصلی دسته بندی شدند. در این میان, در مطالعه کمی, از طریق تحلیل رفتار مشتریان (پدیده محوری), فعالیت های نشان تجاری, عملکرد نشان تجاری, ارزش یابی مقایسه ای نشان تجاری و ارزش یابی مبانی رفتاری نشان تجاری, برای متغیر ارزش یابی نشان تجاری شناسایی شدند. نتیجه گیری: با توجه به یافته های بخش کیفی (کدهای شناسایی شده), ارتباط ابعاد با متغیرها و مدل معادلات ساختاری پژوهش به تایید رسید و مشخص شد که متغیر شرایط علی با ضریب اثر و ضریب معناداری قابل قبول, بر پدیده محوری اثرگذار است؛ پدیده محوری, شرایط زمینه ای و عوامل مداخله گر بر راهبردها تاثیرگذارند و راهبردها هم روی پیامدها اثر می گذارند. شاخص های برازش مدل ساختاری, همگی مقادیر مجاز و مقبولی داشتند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسفندیاری، مصطفی، ایمان خان، نیلوفر، و فتاحی، مجید. (1399). مدل سازی ارزش یابی انتخاب برند در صنعت بانکداری. مدیریت بازرگانی، 12(3 )، 727-747. SID. https://sid.ir/paper/955270/fa

    Vancouver: کپی

    اسفندیاری مصطفی، ایمان خان نیلوفر، فتاحی مجید. مدل سازی ارزش یابی انتخاب برند در صنعت بانکداری. مدیریت بازرگانی[Internet]. 1399؛12(3 ):727-747. Available from: https://sid.ir/paper/955270/fa

    IEEE: کپی

    مصطفی اسفندیاری، نیلوفر ایمان خان، و مجید فتاحی، “مدل سازی ارزش یابی انتخاب برند در صنعت بانکداری،” مدیریت بازرگانی، vol. 12، no. 3 ، pp. 727–747، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/955270/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button