مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

278
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

589
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی پیشایندها و پیامدهای شکل گیری بازار خاکستری برای محصولات لوازم خانگی برند سامسونگ

صفحات

 صفحه شروع 435 | صفحه پایان 456

چکیده

 هدف: شکل گیری بازارهای خاکستری, به ارزش برند شرکت های بین المللی در بازارهای میزبان آسیب می رساند. این پژوهش در قالب پژوهش مسئله محور, به شناسایی پیشایندها و پیامدهای شکل گیری بازار خاکستری برای محصولات شرکت سامسونگ پرداخته است. روش: این پژوهش رویکرد نظریه داده بنیاد را در پیش گرفته است. نمونه پژوهش از بین مدیران شرکت سام سرویس و اساتید دانشگاهی و به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شد. پس از جمع آوری اطلاعات از طریق مصاحبه, داده ها در سه سطح باز, محوری و گزینشی کدگذاری شدند. در نهایت, نتایج بر اساس مدل اشتراوس و کوربین در پنج دسته شرایط علی, زمینه ای, مداخله گر, راهبردها و پیامدها قرار گرفتند. یافته ها: در دسته شرایط علّی, دو عامل نوسان های اقتصادی و خلأ نظارتی در مبادی کشور؛ در دسته پدیده محوری, عامل شکل گیری بازار خاکستری؛ در دسته شرایط زمینه, قوانین و مقررات و همچنین فرهنگ مصرف کننده و در دسته شرایط مداخله گر نیز, توانمندی واسطه های مجاز و آگاهی مصرف کننده قرار گرفتند. راهبردها, شامل استراتژی های تولید سفارشی و انفعالی بود و در نهایت, در دسته پیامدها, دو عامل عملکرد فروش و ارزش برند شناسایی شد. نتیجه گیری: پس از شناسایی پیشایندها و پیامدهای شکل گیری بازار خاکستری, پیشنهادی مبنی بر مشارکت نظری و استفاده از نظریه های درگیرسازی مشتریان برای ایجاد وفاداری در کاربران و تقویت انگیزه آنها برای خرید در بازارهای خاکستری ارائه شد. پیش بینی می شود که این مشارکت نظری, به بهبود پژوهش های آینده در این زمینه منجر شود. در نهایت, برای مدیران شرکت سام سرویس, نماینده رسمی سامسونگ نیز پیشنهادهای عملی ارائه شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صالحی، فرانک، و غریب نواز، نادر. (1400). شناسایی پیشایندها و پیامدهای شکل گیری بازار خاکستری برای محصولات لوازم خانگی برند سامسونگ. مدیریت بازرگانی، 13(2 )، 435-456. SID. https://sid.ir/paper/956823/fa

    Vancouver: کپی

    صالحی فرانک، غریب نواز نادر. شناسایی پیشایندها و پیامدهای شکل گیری بازار خاکستری برای محصولات لوازم خانگی برند سامسونگ. مدیریت بازرگانی[Internet]. 1400؛13(2 ):435-456. Available from: https://sid.ir/paper/956823/fa

    IEEE: کپی

    فرانک صالحی، و نادر غریب نواز، “شناسایی پیشایندها و پیامدهای شکل گیری بازار خاکستری برای محصولات لوازم خانگی برند سامسونگ،” مدیریت بازرگانی، vol. 13، no. 2 ، pp. 435–456، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/956823/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button