مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

409
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

192
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدلی برای تبیین عملکرد شبکه فروش در صنعت بیمه

صفحات

 صفحه شروع 457 | صفحه پایان 472

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر با هدف طراحی مدل تبیین عملکرد شبکه فروش در صنعت بیمه انجام شده است. روش: این پژوهش با استفاده از نظریه داده بنیاد و بر اساس گام های پیشنهادی گلیزر و استراوس به اجرا درآمده است. جامعه آماری آن, کلیه خبرگان صنعت بیمه در استان گیلان, اعم از شبکه فروش صنعت بیمه و مدیران فنی و ستادی و بیمه گذاران عمده را دربرمی گیرد. به منظور انتخاب نمونه آماری با استفاده از روش گلوله برفی, به عنوان روشی هدفمند در بین روش های نمونه گیری پژوهش های کیفی, 17 نفر از جامعه آماری با در نظر گرفتن شرط های حداقل مدرک کارشناسی ارشد و سابقه کار حداقل 15 سال در صنعت بیمه انتخاب و با آنها مصاحبه شد. پس از برگزاری مصاحبه ها, کفایت نظری به دست آمد. یافته ها: بر اساس یافته ها, عوامل مؤثر بر تبیین عملکرد شبکه فروش در صنعت بیمه عبارت اند از: عوامل فردی مربوط به نمایندگان (ویژگی های ذاتی فردی و ویژگی های اکتسابی فردی), عوامل مربوط به تشکیلات نمایندگان (ویژگی های تشکیلاتی, مدیریت ارتباط با مشتری, ویژگی های منابع انسانی و ساختار بازاریابی), عملکرد نماینده بیمه (عملکرد مالی نماینده, عملکرد خدماتی نماینده و عملکرد ارتباطی نماینده), عوامل مربوط به شرکت بیمه گر (ویژگی های شرکت بیمه گر) عوامل مربوط به بیمه مرکزی (ویژگی های بیمه مرکزی), ویژگی های محیطی (عوامل اقتصادی, عوامل سیاسی, عوامل فرهنگی, عوامل اجتماعی و عوامل قانونی), عملکرد شبکه فروش در صنعت بیمه (عملکرد نمایندگان یا کارگزاران) و توانمندسازی شبکه فروش (رشد و توسعه اقتصادی شبکه فروش, رشد و توسعه اجتماعی شبکه فروش و رشد و توسعه فرهنگی شبکه فروش). نتیجه گیری: بر اساس مدل ارائه شده, شرایط علی شامل عوامل فردی مربوط به نمایندگان و عوامل مربوط به تشکیلات نمایندگان؛ پدیده محوری شامل عملکرد نماینده بیمه؛ راهبردها شامل عوامل مربوط به بیمه مرکزی؛ زمینه شامل عوامل مربوط به شرکت بیمه گر و شرایط مداخله گر شامل عوامل محیطی هستند که به شرایط و نتایج و در واقع, عملکرد شبکه فروش در صنعت بیمه منجر می شوند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دقیقی اصلی، هاشم، شاهرودی، کامبیز، میربرگ کار، سیدمظفر، و رحمتی، یلدا. (1400). طراحی مدلی برای تبیین عملکرد شبکه فروش در صنعت بیمه. مدیریت بازرگانی، 13(2 )، 457-472. SID. https://sid.ir/paper/956824/fa

    Vancouver: کپی

    دقیقی اصلی هاشم، شاهرودی کامبیز، میربرگ کار سیدمظفر، رحمتی یلدا. طراحی مدلی برای تبیین عملکرد شبکه فروش در صنعت بیمه. مدیریت بازرگانی[Internet]. 1400؛13(2 ):457-472. Available from: https://sid.ir/paper/956824/fa

    IEEE: کپی

    هاشم دقیقی اصلی، کامبیز شاهرودی، سیدمظفر میربرگ کار، و یلدا رحمتی، “طراحی مدلی برای تبیین عملکرد شبکه فروش در صنعت بیمه،” مدیریت بازرگانی، vol. 13، no. 2 ، pp. 457–472، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/956824/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button