مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

219
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

513
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

امکان سنجی استفاده از داده های رسانه های اجتماعی در مدیریت شهرت بخش خبری سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران

صفحات

 صفحه شروع 627 | صفحه پایان 647

چکیده

 هدف: توسعه رسانه های اجتماعی, ارتباط با مخاطبان سازمان های رسانه ای را تسهیل و امکان مشارکت آن ها در فرایند مدیریت شهرت را ایجاد کرده است. بی توجهی بخش خبر سازمان صداوسیما به کاربران در رسانه های اجتماعی که در توسعه یا تهدید شهرت سازمان تاثیر دارد, چالش هایی را در مدیریت شهرت این سازمان ایجاد کرده است. در این پژوهش به دنبال امکان سنجی استفاده از داده های رسانه های اجتماعی (توییتر) در توسعه مدل شهرت بخش خبر سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران بوده ایم. روش: پژوهش با رویکرد کیفی و با استفاده از روش دلفی در سه مرحله اجرا شد. مشارکت کنندگان به شیوه نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند که 16 نفر متشکل از سردبیران, خبرنگاران, مدیران و تحلیلگران رسانه های اجتماعی بودند. یافته ها: الگوی به دست آمده 21 عنصر را دربرمی گیرد که در قالب سه بعد پیش نیازهای سازمانی, مدیریت شهرت و درگیرسازی ذی نفعان است. بعد اول شامل عناصری مانند تغییر سیاست های بخش خبری به منظور استفاده از توییتر برای مدیریت شهرت, ایجاد مرکز رصد و تحلیل داده های توییتر, تدوین برنامه های راهبردی مدیریت شهرت, جذب کارکنان جوان و خلاق و. . .؛ بعد دوم شامل سه عنصر جمع آوری داده, تحلیل داده ها و اقدام و بعد سوم نیز شامل عناصری مانند حضور رسمی سردبیران و خبرنگاران در توییتر, شناسایی و دسته بندی ذی نفعان و. . . است. این مدل می تواند شکاف موجود در رابطه با چگونگی استفاده از داده های رسانه های اجتماعی برای توسعه شهرت سازمان را پر کند. نتیجه گیری: عناصر احصا شده در این پژوهش, الگوی کاربست داده های رسانه اجتماعی توییتر در مدیریت شهرت بخش خبر سازمان صدا و سیما را تشکیل می دهد که در نتیجه به توسعه شهرت و ایجاد روابط پایدار با ذی نفعان سازمان منجر می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صدوق، زهراسادات، شریفی، سیدمهدی، و لبافی، سمیه. (1400). امکان سنجی استفاده از داده های رسانه های اجتماعی در مدیریت شهرت بخش خبری سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران. مدیریت دولتی، 13(4 )، 627-647. SID. https://sid.ir/paper/957002/fa

    Vancouver: کپی

    صدوق زهراسادات، شریفی سیدمهدی، لبافی سمیه. امکان سنجی استفاده از داده های رسانه های اجتماعی در مدیریت شهرت بخش خبری سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران. مدیریت دولتی[Internet]. 1400؛13(4 ):627-647. Available from: https://sid.ir/paper/957002/fa

    IEEE: کپی

    زهراسادات صدوق، سیدمهدی شریفی، و سمیه لبافی، “امکان سنجی استفاده از داده های رسانه های اجتماعی در مدیریت شهرت بخش خبری سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران،” مدیریت دولتی، vol. 13، no. 4 ، pp. 627–647، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/957002/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button