مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,101
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

518
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مولفه های اعزام دانشجو به خارج در کشورهای منتخب به منظور ارایه چارچوب ادراکی مناسب در آموزش عالی ایران

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 88

چکیده

 هدف اصلی این پژوهش بررسی مولفه های فلسفه و اهداف, سیاست ها, ضوابط, معیارهای انتخاب محل تحصیل, راهکارهای تامین منابع مالی, انواع اعزام دانشجو به خارج به منظور ارایه چارچوب ادراکی مناسب در آموزش عالی کشور است. برای این منظور ابتدا با توجه به پیشینه تحقیق و مبانی نظری, مولفه های اولیه شناسایی شد, این مولفه ها در یک ساختار منظم قرار گرفت. روش تحقیق این پژوهش از نوع توصیفی (اسنادی و پیمایشی) است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه اعضای هیات علمی با رتبه حد اقل استادیار در دانشگاه های کشور و تعداد آنها 13649 نفر است. همچنین, شامل کلیه اسناد و مدارک مربوط به اعزام دانشجو به خارج است. از این جامعه با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای تعداد 386 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات, پرسشنامه پژوهشگرساخته بود که روایی آن از طریق اخذ نظریات از متخصصان و پایایی آن با اجرای مقدماتی 30 پرسشنامه, محاسبه و ضریب آلفای آن 0.92 به دست آمده است. داده های به دست آمده ضمن توصیف, با توجه به هر یک از سوالات پژوهش, با استفاده از روش های آماری آزمون t تک گروهی و آزمون همبستگی پیرسون تجزیه و تحلیل شده است. بر اساس نتایج به دست آمده, چارچوب ادراکی برای اعزام دانشجو به خارج از کشور پیشنهاد گردید, که مولفه های آن شامل فلسفه و اهداف اعزام دانشجو به خارج با ضریب 0.86, سیاست های اعزام دانشجو به خارج با ضریب 0.88, ضوابط اعزام دانشجو به خارج با ضریب 0.92, معیارهای انتخاب کشور محل تحصیل با ضریب 0.80, راهکارهای تامین منابع مالی اعزام با ضریب 0.85, انواع و اشکال اعزام با ضریب 0.90  تناسب چارچوب  ادراکی پیشنهادی اعزام دانشجو به خارج را تبیین می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ذوالفقاری زعفرانی، رشید. (1389). بررسی مولفه های اعزام دانشجو به خارج در کشورهای منتخب به منظور ارایه چارچوب ادراکی مناسب در آموزش عالی ایران. تحقیقات مدیریت آموزشی، 1(4)، 55-88. SID. https://sid.ir/paper/95826/fa

    Vancouver: کپی

    ذوالفقاری زعفرانی رشید. بررسی مولفه های اعزام دانشجو به خارج در کشورهای منتخب به منظور ارایه چارچوب ادراکی مناسب در آموزش عالی ایران. تحقیقات مدیریت آموزشی[Internet]. 1389؛1(4):55-88. Available from: https://sid.ir/paper/95826/fa

    IEEE: کپی

    رشید ذوالفقاری زعفرانی، “بررسی مولفه های اعزام دانشجو به خارج در کشورهای منتخب به منظور ارایه چارچوب ادراکی مناسب در آموزش عالی ایران،” تحقیقات مدیریت آموزشی، vol. 1، no. 4، pp. 55–88، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/95826/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button