مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

178
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

459
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

درک و تمرین ارزیابی تامل گرایانه توسط فراگیران زبان انگلیسی و تاثیر آن بر دستاوردهای زبان عمومی آن ها

صفحات

 صفحه شروع 347 | صفحه پایان 377

چکیده

 هدف مطالعه حاضر, بررسی نقش اجرای استراتژی های ارزیابی تامل گرایانه و درک دانشجویان زبان انگلیسی از آن هاست. شرکت کنندگان مرحله کمی, 90 دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه شهید بهشتی بودند که در کلاس های زبان عمومی شرکت کردند. دو کلاس انتخاب و به صورت تصادفی به دو گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. فراگیران سطح متوسط بر اساس نمره Oxford Placement Test انتخاب شدند. پس از پیش آزمون, دانشجویان گروه آزمایش, استراتژی های ارزیابی تامل گرایانه (Ellis, 2001) را تمرین کردند, اما در گروه کنترل, روند عادی کلاس انجام شد. پس از ده جلسه, امتحان پس آزمون و با فاصله 4 هفته ای آزمون حفظ برگزار شد. در مرحله کیفی, 45 دانشجو (گروه آزمایش) انتخاب شدند و برداشت آن ها از ارزیابی تامل گرایانه با استفاده از سوالات و پرسش نامه (Kourilenko, 2013) استخراج شد. برای تحلیل داده های کمی, از آزمون های تی وابسته و تی مستقل استفاده شد و برای تحلیل داده های کیفی, از تحلیل محتوا استفاده شد. نتایج نشان داد که تمرین استراتژی های ارزیابی تامل گرایانه تاثیر مثبتی بر نمرات پس آزمون و آزمون حفظ فراگیران دارد. تحلیل داده های کیفی نشان داد که فراگیران زبان انگلیسی, رویکرد مثبتی نسبت به ارزیابی تامل گرایانه دارند و افزایش روحیه جمعی, آگاهی نسبت به خطاها, و افزایش انگیزه یادگیری به منزله پرتکرارترین موارد سودمندی و نداشتن زمان و دانش کافی, خسته کننده بودن تکرار مطالب و عدم همکاری برخی دانشجویان به منزلهموانع ارزیابی تامل گرایانه مطرح شدند. نتایج این مطالعه ممکن است پیامدهای مفیدی برای یادگیرندگان و معلمان زبان انگلیسی و طراحان مواد درسی داشته باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    وفایی مهر، رویا، و بالغی زاده، ساسان. (1399). درک و تمرین ارزیابی تامل گرایانه توسط فراگیران زبان انگلیسی و تاثیر آن بر دستاوردهای زبان عمومی آن ها. جستارهای زبانی، 11(3 (پیاپی 57) )، 347-377. SID. https://sid.ir/paper/958678/fa

    Vancouver: کپی

    وفایی مهر رویا، بالغی زاده ساسان. درک و تمرین ارزیابی تامل گرایانه توسط فراگیران زبان انگلیسی و تاثیر آن بر دستاوردهای زبان عمومی آن ها. جستارهای زبانی[Internet]. 1399؛11(3 (پیاپی 57) ):347-377. Available from: https://sid.ir/paper/958678/fa

    IEEE: کپی

    رویا وفایی مهر، و ساسان بالغی زاده، “درک و تمرین ارزیابی تامل گرایانه توسط فراگیران زبان انگلیسی و تاثیر آن بر دستاوردهای زبان عمومی آن ها،” جستارهای زبانی، vol. 11، no. 3 (پیاپی 57) ، pp. 347–377، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/958678/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button