مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

386
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

570
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل موثر در کج فهمی های دانش آموزان و دانشجویان در زمینه پیوند شیمیایی

صفحات

 صفحه شروع 19 | صفحه پایان 36

چکیده

کج فهمی های دانش آموزان و دانشجویان در زمینه پیوندهای شیمیایی ریشه در عوامل متعددی دارد که شناسایی و بررسی این عوامل می تواند در رفع آن ها مؤثر باشد. در این مقاله که به روش تحلیلی-توصیفی صورت گرفته است ابتدا یافته های حاصل از تحقیق پژوهشگران کشورهای مختلف در زمینه کج فهمی های دانش آموزان و دانشجویان در پیوند شیمیایی مورد بررسی قرار گرفت و سپس با تجزیه و تحلیل آن ها یک جمع بندی در مورد عوامل دخیل در کج فهمی های رایج در مبحث پیوندهای شیمیایی به دست آمد. این عوامل از جنبه های گوناگونی از جمله نحوه نگارش کتاب ها و متون درسی و شیوه تدریس معلّمان و اساتید مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. عواملی مانند تأکید بیش از حد بر قاعده هشتایی, روش های نادرست ارزیابی در مدارس و دانشگاه ها, استفاده از مدل های گلوله و میله, کج فهمی های پیشین و … به عنوان عوامل اثرگذار در تشدید این کج فهمی شناسایی شدند. در ادامه, مباحث مربوط به پیوند شیمیایی در کتاب های درسی شیمی متوسّطه دوره دوم کشورمان (پایه های دهم, یازدهم و دوازدهم) نیز از این منظر مورد بررسی و نقد قرار گرفته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اصغری لالمی، نسیم، و امانی، وحید. (1400). عوامل موثر در کج فهمی های دانش آموزان و دانشجویان در زمینه پیوند شیمیایی. پژوهش در آموزش شیمی، 3(2 )، 19-36. SID. https://sid.ir/paper/958874/fa

    Vancouver: کپی

    اصغری لالمی نسیم، امانی وحید. عوامل موثر در کج فهمی های دانش آموزان و دانشجویان در زمینه پیوند شیمیایی. پژوهش در آموزش شیمی[Internet]. 1400؛3(2 ):19-36. Available from: https://sid.ir/paper/958874/fa

    IEEE: کپی

    نسیم اصغری لالمی، و وحید امانی، “عوامل موثر در کج فهمی های دانش آموزان و دانشجویان در زمینه پیوند شیمیایی،” پژوهش در آموزش شیمی، vol. 3، no. 2 ، pp. 19–36، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/958874/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button