مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

643
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

818
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدل چندسطحی تاثیر تیپ شخصیتی کارمندان فروش و تیپ شخصیتی مشتریان بر اعتماد به فروشنده

صفحات

 صفحه شروع 412 | صفحه پایان 434

چکیده

 هدف: با توجه به رقابتی شدن بازارها, تغییرات محیطی و جلب اعتماد مشتریان, سازمان ها به این موضوع مهم پی برده اند که جلب اعتماد مشتریان از قبل اهمیت بیشتری یافته است. از طرف دیگر, بیمه هم از لحاظ کیفیت کاری و هم از لحاظ تعداد شرکت ها, یکی از صنعت های رو به رشد بوده است. در این پژوهش تلاش شده است تا هم زمان تاثیر تیپ شخصیتی مشتریان و فروشنده بر اعتماد به فروشنده, رابطه بین تیپ ها و تاثیرگذاری آنها بر یکدیگر بررسی شود و از طریق ارایه الگوی جامع در این زمینه, شکاف نظری این مبحث پوشش داده شود. روش: این پژوهش کاربردی با رویکرد توصیفی پیمایشی اجرا شده است. پایایی پرسش نامه از طریق آلفای کرونباخ و شاخص CR و روایی آن با استفاده از روش های روایی محتوا, هم گرا و واگرا تایید شد. داده ها به کمک نرم افزارهای اسمارت پی ال اس و تحلیل خطی سلسله مراتبی تحلیل شده اند. یافته ها: بر اساس تحلیل داده ها, تیپ شخصیتی مشتریان بر اعتماد به فروشنده تاثیر دارد. همچنین تاثیر تعدیل کننده تیپ شخصیتی فروشنده در سطح سازمان, بر رابطه تیپ شخصیتی مشتریان بر اعتماد به فروشنده در سطح فردی معنادار بود. به علاوه, اثر متغیر میانجی تیپ شخصیتی فروشنده با استفاده از آزمون سوبل و شدت آن با ضریب وی ای اف سنجیده شد. نتیجه گیری: بر اساس نتایج, در بین تیپ های شخصیتی مشتری و فروشنده, تیپ فروشنده تاثیرگذاری بیشتری داشته است. از سوی دیگر, در بین ابعاد تیپ های شخصیتی فروشنده و مشتری, کلیه ابعاد دارای تاثیر معنادار بودند؛ اما در بین ابعاد تیپ های شخصیتی مشتری, باوجدان بودن و سپس گشودگی و در بین ابعاد تیپ شخصیتی فروشنده, ثبات درک شده, از ابعاد دیگر تاثیرگذاری بیشتری داشت. در نهایت, تیپ شخصیتی فروشنده, به عنوان میانجی رابطه تیپ شخصیتی مشتری و اعتماد به فروشنده تایید شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اخوان خرازیان، مریم، و دادبه، شیوا. (1400). ارائه مدل چندسطحی تاثیر تیپ شخصیتی کارمندان فروش و تیپ شخصیتی مشتریان بر اعتماد به فروشنده. مدیریت بازرگانی، 13(2 )، 412-434. SID. https://sid.ir/paper/959150/fa

    Vancouver: کپی

    اخوان خرازیان مریم، دادبه شیوا. ارائه مدل چندسطحی تاثیر تیپ شخصیتی کارمندان فروش و تیپ شخصیتی مشتریان بر اعتماد به فروشنده. مدیریت بازرگانی[Internet]. 1400؛13(2 ):412-434. Available from: https://sid.ir/paper/959150/fa

    IEEE: کپی

    مریم اخوان خرازیان، و شیوا دادبه، “ارائه مدل چندسطحی تاثیر تیپ شخصیتی کارمندان فروش و تیپ شخصیتی مشتریان بر اعتماد به فروشنده،” مدیریت بازرگانی، vol. 13، no. 2 ، pp. 412–434، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/959150/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button