مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

252
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بهره برداری از متون ادبی برای پرورش مهارت پراگماتیک زبان آموزان ایرانی زبان فرانسه

صفحات

 صفحه شروع 219 | صفحه پایان 243

چکیده

 در این مقاله به بررسی مهارت پراگماتیک زبان آموزان ایرانی زبان فرانسه در تولید کنش گفتارهای پیشنهاد دادن و دعوت کردن می پردازیم و تاثیر بهره برداری از متون ادبی را بر میزان عملکرد زبان آموزان در به کارگیری این کنش گفتارها مورد مطالعه قرار می دهیم. پس از به کار گرفتن پیش آزمون به منظور شناخت سطح مهارت ارتباطی زبان آموزان, آزمون سنجش مهارت پراگماتیک زبان آموزان مورد استفاده قرار گرفت. هم چنین به منظور شناسایی بهتر جامعه آماری مورد مطالعه از طریق پرسشنامه اطلاعاتی کلی مربوط به زبان آموزان را جمع آوری نمودیم. لازم به ذکر است که جامعه آماری این پژوهش متشکل از زبان آموزان ایرانی بزرگسال با سطح زبانی آ2 می باشد. نتایج حاصله از این تحقیق ارتباط مثبتی را بین بهره برداری از متون ادبی در کلاس درس و پرورش مهارت پراگماتیک زبان آموزان نشان می دهد. این پژوهش هم چنین چشم انداز جدیدی برای آموزگاران زبان درباره روشهای مختلف استفاده از متون ادبی در کلاس زبان فرانسه باز میکند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سجادی، سیده یاسمین، لطافتی، رویا، گشمردی، محمودرضا، و صفا، پریوش. (1399). بهره برداری از متون ادبی برای پرورش مهارت پراگماتیک زبان آموزان ایرانی زبان فرانسه. قلم، 16(31 )، 219-243. SID. https://sid.ir/paper/959725/fa

    Vancouver: کپی

    سجادی سیده یاسمین، لطافتی رویا، گشمردی محمودرضا، صفا پریوش. بهره برداری از متون ادبی برای پرورش مهارت پراگماتیک زبان آموزان ایرانی زبان فرانسه. قلم[Internet]. 1399؛16(31 ):219-243. Available from: https://sid.ir/paper/959725/fa

    IEEE: کپی

    سیده یاسمین سجادی، رویا لطافتی، محمودرضا گشمردی، و پریوش صفا، “بهره برداری از متون ادبی برای پرورش مهارت پراگماتیک زبان آموزان ایرانی زبان فرانسه،” قلم، vol. 16، no. 31 ، pp. 219–243، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/959725/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button