Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

182
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

451
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل پارادایمی ارتباط بین بازار کار و آموزش فنی و حرفه ای از دیدگاه مدیران آموزشگاه های فنی و حرفه ای، مدیران و صاحبان صنایع استان آذربایجان غربی

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 24

چکیده

 مقاله ی حاضر در پی شناسایی مولفه ها و روابط بین آن ها در قالب مدل پارادایمی ارتباط بین بازار کار و آموزش فنی و حرفه ای از دیدگاه مدیران آموزشگاه های فنی و حرفه ای, کارفرمایان, مدیران واحد های تولیدی و خدماتی استان آذربایجان غربی است. در این مطالعه از رویکرد نظریه داده بنیاد جهت تدوین الگو استفاده شده است. در پژوهش حاضر برای جمع آوری اطلاعات از ابزار مصاحبه استفاده گردید. روش نمونه گیری, هدفمند تا حد اشباع می باشد. در این پژوهش از مصاحبه نفر 11 ام, داده ها تکرار شد و مفهوم جدیدی شناسایی نشد, از این رو کفایت نمونه گیری محرز شد یعنی در مرحله مصاحبه به منظور آگاهی از نظر خبرگان موضوع, از 10 نفر خبره مصاحبه صورت گرفته است. پس از تدوین الگوی مفهومی پژوهش, فرایند دلفی در 3 دور و با مشارکت 10 نفر از خبرگانی که دارای سابقه اجرایی یا مدیریتی و دانش و آگاهی کافی در این حوزه برخوردار بودند انجام شد. با طبقه بندی مفاهیم و با استفاده از روش کدگذاری محوری مقوله های شکل دهنده ی تناسب آموزش های فنی وحرفه ای با نیاز های بازارکار و روابط بین آن ها در قالب مدل پارادایمی ظهور یافت که شامل 8 مولفه و 70 شاخص شناسایی و مورد تایید نهایی خبرگان قرار گرفت. مولفه های اصلی شامل شرایط علی (1-فناوری و تکنولوژی 2-منابع انسانی), شرایط مداخله گر (3-مهارت آموزی) پدیده محوری (4-نگرش کار آفرینی), شرایط زمینه ای (5-آموزش شغلی), تعاملات (6-رفتار های کارآفرینانه 7-قابلیت و فرصت های شغلی بازار کار) پیامد (8-مسیر شغلی در بازار کار) شناسایی گردیدند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    انصاری، آرش، وحدت، رقیه، و قاسم زاده، ابوالفضل. (1399). مدل پارادایمی ارتباط بین بازار کار و آموزش فنی و حرفه ای از دیدگاه مدیران آموزشگاه های فنی و حرفه ای, مدیران و صاحبان صنایع استان آذربایجان غربی. مهارت آموزی، 9(33 )، 7-24. SID. https://sid.ir/paper/960423/fa

    Vancouver: کپی

    انصاری آرش، وحدت رقیه، قاسم زاده ابوالفضل. مدل پارادایمی ارتباط بین بازار کار و آموزش فنی و حرفه ای از دیدگاه مدیران آموزشگاه های فنی و حرفه ای, مدیران و صاحبان صنایع استان آذربایجان غربی. مهارت آموزی[Internet]. 1399؛9(33 ):7-24. Available from: https://sid.ir/paper/960423/fa

    IEEE: کپی

    آرش انصاری، رقیه وحدت، و ابوالفضل قاسم زاده، “مدل پارادایمی ارتباط بین بازار کار و آموزش فنی و حرفه ای از دیدگاه مدیران آموزشگاه های فنی و حرفه ای, مدیران و صاحبان صنایع استان آذربایجان غربی،” مهارت آموزی، vol. 9، no. 33 ، pp. 7–24، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/960423/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا