مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

442
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

114
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی رویه های ضدرقابتی در بازار گردشگری مطالعه موردی: دفاتر خدمات سفر و گردشگری شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 165 | صفحه پایان 202

چکیده

رویه های ضدرقابتی در بازار گردشگری, از دوجنبه بازاریابی و حقوق رقابت قابل بررسی است. علی رغم اهمیت این موضوع توجه چندانی به آن نشده است و بجز معدود تحقیقات خارجی, در داخل ایران مورد توجه واقع نشده است. پژوهش حاضر به بررسی رویه های ضدرقابتی در بخش عرضه خدمات سفر و گردشگری در ایران, و به طور خاص, در بین آژانس های گردشگری شهر تهران پرداخته است. برای جمع آوری اطلاعات از مصاحبه نیمه ساختاریافته که یکی از ابزارهای مهم تحقیقات کیفی است بهره گرفته شده است. جامعه آماری تحقیق شامل مدیران و کارشناسان در بخش عرضه خدمات گردشگری, و نیز کارشناسان و خبرگان در حوزه رقابت و حقوق رقابت بوده است و نمونه موردنظر با تلفیقی از دو شیوه نمونه گیری قضاوتی و گلوله برفی انتخاب شد. در ادامه, با بهره گیری از روش تحلیل تفسیری, محتوای مصاحبه ها مورد بررسی و واکاوی قرار گرفت. بدین منظور, متن مصاحبه ها کدگذاری و مقوله ها استخراج شدند. با توجه به اهداف پژوهش و کدگذاری های صورت گرفته, مولفه های موردنظر استخراج و تبیین شدند. نتایج نشان داد که مصادیقی از رویه های ضدرقابتی یک جانبه و چندجانبه در بازار مورد مطالعه وجود دارد و شدت این رویه ها بسته به خرده فروش یا عمده فروش بودن آژانس های مورد بررسی متفاوت است. در نهایت, پیشنهاداتی جهت توجه به این مهم ارایه شده است

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضاخانی، ام البنین، نادعلی پور، زهرا، و حسینی، مینا. (1400). شناسایی رویه های ضدرقابتی در بازار گردشگری مطالعه موردی: دفاتر خدمات سفر و گردشگری شهر تهران. مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)، 16(54 )، 165-202. SID. https://sid.ir/paper/960519/fa

    Vancouver: کپی

    رضاخانی ام البنین، نادعلی پور زهرا، حسینی مینا. شناسایی رویه های ضدرقابتی در بازار گردشگری مطالعه موردی: دفاتر خدمات سفر و گردشگری شهر تهران. مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)[Internet]. 1400؛16(54 ):165-202. Available from: https://sid.ir/paper/960519/fa

    IEEE: کپی

    ام البنین رضاخانی، زهرا نادعلی پور، و مینا حسینی، “شناسایی رویه های ضدرقابتی در بازار گردشگری مطالعه موردی: دفاتر خدمات سفر و گردشگری شهر تهران،” مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)، vol. 16، no. 54 ، pp. 165–202، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/960519/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button