مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

307
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

583
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مرور نظام مند برنامه های موجود با هدف ارتقای سطح کارکرد های اجرایی و مهارت های هیجانی اجتماعی کودکان پیش دبستانی

صفحات

 صفحه شروع 94 | صفحه پایان 113

چکیده

 مقدمه: اهمیت بالای دوران پیش دبستان در فعال سازی ظرفیت های شناختی, کارکردهای اجرایی و مهارت های هیجانی_اجتماعی کودکان, برای پژوهشگران این حوزه بسیار روشن است. با عنایت به این مهم, پژوهش حاضر برای به دست آوردن تصویری از مطالعات موجود در این حوزه, مروری نظام مند بر برنامه های مداخلاتی موجود با هدف ارتقای سطح کارکردهای اجرایی و مهارت های هیجانی_اجتماعی کودکان پیش دبستانی صورت داده است. روش کار: به همین منظور, در این مطالعه مروری نظام مند, از میان بیش از 200 مقاله نمایه شده در پایگاه های اطلاعاتی معتبر خارجی از جمله Google Scholar, Springer و ScienceDirect, و داخلی شامل مگیران (Magiran), نورمگز (Noormags) و پایگاه مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی ((SID)Scientific Information Database), تعداد 66 مقاله فارسی و انگلیسی بر اساس معیارهای مشخص شده از جمله نوع مداخله و گروه سنی مخاطب, انتخاب و مورد بررسی کامل قرار گرفتند. یافته ها: یافته های این پژوهش نشان داد که عمده مطالعات به انجام رسیده در زمینه بهبود کارکردهای اجرایی و مهارت های هیجانی_اجتماعی, بر روی دانش آموزان دبستانی و بزرگ تر صورت گرفته است. همچنین, با وجود اثربخشی اجرای برنامه های آموزشی پراکنده بر بهبود مهارت های شناختی, هیجانی_اجتماعی و تحصیلی کودکان پیش دبستانی, فقدان برنامه های آموزشی جامع که در برگیرنده آموزش کارکردهای اجرایی و نیز مهارت های هیجانی_اجتماعی به صورت تلفیقی باشد, به چشم می خورد. نتیجه گیری: از این رو و با توجه به اهمیت ویژه دوره پیش از دبستان در رشد کارکردهای اجرایی, تدوین برنامه های آموزشی تلفیقی که در بردارنده ویژگی های لازم برای یک برنامه جامع باشند برای سنین پیش از دبستان ضروری تلقی می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میرمحمد صادقی، محسن، فهیمی فر، محمدجواد، و آزاد منجیر، فاطمه. (1399). مرور نظام مند برنامه های موجود با هدف ارتقای سطح کارکرد های اجرایی و مهارت های هیجانی اجتماعی کودکان پیش دبستانی. تازه های علوم شناختی، 22(4 )، 94-113. SID. https://sid.ir/paper/960638/fa

    Vancouver: کپی

    میرمحمد صادقی محسن، فهیمی فر محمدجواد، آزاد منجیر فاطمه. مرور نظام مند برنامه های موجود با هدف ارتقای سطح کارکرد های اجرایی و مهارت های هیجانی اجتماعی کودکان پیش دبستانی. تازه های علوم شناختی[Internet]. 1399؛22(4 ):94-113. Available from: https://sid.ir/paper/960638/fa

    IEEE: کپی

    محسن میرمحمد صادقی، محمدجواد فهیمی فر، و فاطمه آزاد منجیر، “مرور نظام مند برنامه های موجود با هدف ارتقای سطح کارکرد های اجرایی و مهارت های هیجانی اجتماعی کودکان پیش دبستانی،” تازه های علوم شناختی، vol. 22، no. 4 ، pp. 94–113، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/960638/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button