مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

625
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

696
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوی مهارت های ارتباطی فرماندهان در تعامل اثربخش با سربازان وظیفه

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 69

چکیده

 زمینه و هدف: ارتباطات مبنای تمام زمینه های زندگی ازجمله فعالیت های آموزشی است؛ بنابراین رابطه متقابل و پیچیده ای بین ارتباطات و آموزش وجود دارد. از این رو برخورداری فرماندهان نیروهای مسلح از مهارت های ارتباطی, می تواند نقش قابل توجهی در بهبود آموزش ها داشته باشد. هدف این پژوهش, طراحی الگوی مهارت های ارتباطی فرماندهان صف برای تعامل موثر با سربازان در حال آموزش است. روش شناسی: این پژوهش از نظر هدف, کاربردی و از نظر شیوه اجرا, کیفی است. جامعه آماری پژوهش را فرماندهان صف و مدیران مراکز آموزش عمومی ناجا و سربازان این مراکز تشکیل داده اند و به طور هدفمند, نمونه 17 نفری با مصاحبه نیمه ساختاریافته مورد پرسش قرار گرفتند. داده ها با تکنیک تحلیل مضمونی, بررسی و الگوی پژوهش طراحی شده است. پایایی پژوهش با روش توافق درون موضوعی (توافق 25/83 درصدی) تایید و اعتبار پژوهش در همه مراحل قابل دفاع است. یافته ها: پژوهش نشان داد که الگوی مهارت های ارتباطی فرماندهان صف, 12 قابلیت «احترام و تکریم افراد, وضعیت ظاهری, شخصیت, تجربه, تخصص, هوش هیجانی, وقت گذاشتن, عدالت, حمایت گری, قدرشناسی, درک تفاوت های فردی و در نظر داشتن شرایط هر موقعیت» را در برمی گیرد. نتیجه گیری: قابلیت های فرماندهان, در چهار بعد «نگرش, صفات, رفتارها و اقتضایات», الگوی مهارت های ارتباطی فرماندهان صف مراکز تربیت و آموزش عمومی ناجا را تشکیل می دهند. این ابعاد می توانند مبنای برنامه ریزی های منابع انسانی برای گزینش و آموزش فرماندهان صف قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    هاشمی، صدیقه السادات، و احمدی، حسن. (1401). الگوی مهارت های ارتباطی فرماندهان در تعامل اثربخش با سربازان وظیفه. پژوهش های مدیریت انتظامی (مطالعات مدیریت انتظامی)، 17(1 )، 39-69. SID. https://sid.ir/paper/960794/fa

    Vancouver: کپی

    هاشمی صدیقه السادات، احمدی حسن. الگوی مهارت های ارتباطی فرماندهان در تعامل اثربخش با سربازان وظیفه. پژوهش های مدیریت انتظامی (مطالعات مدیریت انتظامی)[Internet]. 1401؛17(1 ):39-69. Available from: https://sid.ir/paper/960794/fa

    IEEE: کپی

    صدیقه السادات هاشمی، و حسن احمدی، “الگوی مهارت های ارتباطی فرماندهان در تعامل اثربخش با سربازان وظیفه،” پژوهش های مدیریت انتظامی (مطالعات مدیریت انتظامی)، vol. 17، no. 1 ، pp. 39–69، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/960794/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button