مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

239
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

136
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه توان شبیه سازی حرکتی کودکان نارساخوان با کودکان طبیعی هنگام پردازش افعال حرکتی

صفحات

 صفحه شروع 157 | صفحه پایان 168

چکیده

 مقدمه: شواهد حاصل از مطالعات رفتاری و عصب شناختی نشان داده اند که یادآوری تجارب حرکتی هنگام پردازش زبان منجر به فعال سازی سازوکارهای های شناختی مسیول اجرای حرکت مشابه می شود و بنابراین بخش های حرکتی مشابه در مغز فعال می شوند. از این رو, سوال مهمی که پیش می آید این است که تا چه حد نقص در مهارت حرکتی می تواند بر شبیه سازی حرکتی حین پردازش زبان اثرگذار باشد. روش: پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی-تحلیلی مقطعی از نوع مقایسه ای است که از طریق روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای صورت گرفته است. پس از انتخاب نمونه مقدماتی نارساخوان (60 نفر), جهت بررسی وجود یا عدم وجود اختلالات همبود به ویژه نقص توجه از پرسشنامه راتر فرم معلمان استفاده شد. پس از استخراج اطلاعات نمونه ها, آزمون هوش وکسلر و آزمون ادراکی-حرکتی بندر گشتالت اجرا شد که از این میان 17 دانش آموز (5 دختر و 12 پسر) 8 تا 13 ساله با داشتن معیارهای ورود به عنوان نمونه نهایی انتخاب شدند و با همسالان طبیعی خود مورد مقایسه قرار گرفتند. یافته ها: نتایج حاکی از آن است که میان نمرات پردازش افعال همخوان (001/0

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طبیعی، مریم، خرمایی، علیرضا، نامی، محمد، و مولودی، امیرسعید. (1400). مقایسه توان شبیه سازی حرکتی کودکان نارساخوان با کودکان طبیعی هنگام پردازش افعال حرکتی. تازه های علوم شناختی، 23(2 )، 157-168. SID. https://sid.ir/paper/960920/fa

    Vancouver: کپی

    طبیعی مریم، خرمایی علیرضا، نامی محمد، مولودی امیرسعید. مقایسه توان شبیه سازی حرکتی کودکان نارساخوان با کودکان طبیعی هنگام پردازش افعال حرکتی. تازه های علوم شناختی[Internet]. 1400؛23(2 ):157-168. Available from: https://sid.ir/paper/960920/fa

    IEEE: کپی

    مریم طبیعی، علیرضا خرمایی، محمد نامی، و امیرسعید مولودی، “مقایسه توان شبیه سازی حرکتی کودکان نارساخوان با کودکان طبیعی هنگام پردازش افعال حرکتی،” تازه های علوم شناختی، vol. 23، no. 2 ، pp. 157–168، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/960920/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button