مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

223
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

191
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مولفه ها و نیازهای سواد ارزیابی نگارش انگلیسی کلاس-محور: دیدگاه معلمان انگلیسی ضمن خدمت در ایران

صفحات

 صفحه شروع 588 | صفحه پایان 601

چکیده

 هم زمان با مطرح شدن نگارش زبان دوم/خارجی به عنوان یک حوزه مستقل مطالعاتی, آموزش و ارزیابی آن در زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم/خارجی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار شد. با توجه به پیوند ارزیابی و یادگیری, معلمان باید افزون بر یادگیری آموزش نگارش در زمینه ارزیابی نگارش نیز آموزش ببینند تا برای مواجهه با چالش های تدریس در کلاس آماده شوند. تربیت معلمانی که دارای سواد ارزیابی نگارش (writing assessment literacy) هستند نیازمند دوره آموزشی منسجمی است که در خصوص نظریات و عملکرد ارزیابی نگارش اطلاعاتی مناسب به معلمان آینده ارایه دهد. هدف از این مطالعه بررسی دوره آموزش معلمان انگلیسی در زمینه آماده سازی معلمان برای ارزیابی نگارش و شناسایی نیازها و مولفه های آن از دیدگاه معلمان زبان انگلیسی در ایران است. برای این منظور پرسشنامه ای طراحی و از حدود 200 معلم زبان انگلیسی, در خصوص سطح سواد ارزیابی نگارش و میزان کفایت دوره آموزش معلمان به لحاظ آماده سازی, و مولفه های مورد نیاز آن اطلاعاتی گردآوری شد. یافته های پژوهش از نارضایتی معلمان نسبت به دوره ارزشیابی دانشگاه حکایت می کند. نتایج به دست آمده از تحلیل عاملی, پنج عامل را بر اساس دوران وایماکس را مشخص میکند: مهارت های فنی, آموزش زبان, نمره دهی و تصمیم گیری, عملکرد بومی و اصول و مفاهیم. نتیجه خود ارزیابی معلمان نشان داد که آنها دراین پنج حوزه موضوعی دارای دانش متوسطی هستند. با این حال, در برخی از موارد, از جمله توانایی ساخت یا استفاده از چارچوب ارزیابی و ارزیابی نمونه کارها معتقد بودند که دانش پایینی دارند

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طیبی، معصومه، و مرادی عباس آبادی، محمود. (1399). مولفه ها و نیازهای سواد ارزیابی نگارش انگلیسی کلاس-محور: دیدگاه معلمان انگلیسی ضمن خدمت در ایران. پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)، 10(3 )، 588-601. SID. https://sid.ir/paper/961790/fa

    Vancouver: کپی

    طیبی معصومه، مرادی عباس آبادی محمود. مولفه ها و نیازهای سواد ارزیابی نگارش انگلیسی کلاس-محور: دیدگاه معلمان انگلیسی ضمن خدمت در ایران. پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)[Internet]. 1399؛10(3 ):588-601. Available from: https://sid.ir/paper/961790/fa

    IEEE: کپی

    معصومه طیبی، و محمود مرادی عباس آبادی، “مولفه ها و نیازهای سواد ارزیابی نگارش انگلیسی کلاس-محور: دیدگاه معلمان انگلیسی ضمن خدمت در ایران،” پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)، vol. 10، no. 3 ، pp. 588–601، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/961790/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button