مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

258
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

216
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاملی بر برنامه درسی کارشناسی آموزش زبان انگلیسی دانشگاه فرهنگیان از منظر دانش فن آوری، تربیتی، موضوعی و موضوعی-تربیتی

صفحات

 صفحه شروع 336 | صفحه پایان 354

چکیده

 هدف از انجام این تحقیق بررسی وضعیت برنامه درسی دوره ی کارشناسی آموزش زبان انگلیسی ویژه دانشگاه فرهنگیان در پرتو الگوی دانش فن آوری, تربیتی, محتوای و محتوای-تربیتی. به این منظور, 122 واحد درسی این رشته با استفاده از روش تحلیل محتوا مورد بررسی قرارگرفت. اهداف, محتوا, ساختار, تکالیف, منابع آموزشی, و تمرینات ارزشیابی هر یک از دروس در تحلیل گنجانده شد. تجزیه و تحلیل کیفی داده ها حاکی از این بود که برنامه درسی جدید مصوب این رشته ازنظر دانش معلمی به طور عمده براساس الگوی قدیمی موضوعی-تربیتی (الگوی شولمن) استوار است. در میان 58 واحد درسی به تقویت دانش موضوعی, 37 واحد به ارتقای دانش تربیتی و نیز 24 واحد به توسعه ی دانش تربیتی-موضوعی اختصاص داده شد است و تنها 3 واحد کارگاهی سهم دانش تربیتی-فناوری بود. کاستی بزرگ تر فقدان ایجاد فرصتی برای تقویت دانش فن آوری, و دانش فن-آوری-موضوعی و تلفیق سازه ها در قالب پرورش دانش فن آوری, تربیتی و موضوعی است. به طور اخص, نتایج تحلیل نشان داد که برای تقویت برنامه درسی حال حاضر رشته ی آموزش زبان انگلیسی دانشگاه فرهنگیان باید موضوعات مربوط به دانش فن-آوری به عنوان یکی از انواع شایستگی ها به صورت واحدهای نظری و عملی ارایه شود و دانش فن آوری آنالوگ و دیجیتال, به-همراه دانش فن آوری-موضوعی و دانش فن آوری-تربیتی به طور یکپارچه ارایه شود. علاو براین, باید بر ابزارهای فناورانه تدریس و ارزشیابی برخط تاکید شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مقصودی، مجتبی. (1400). تاملی بر برنامه درسی کارشناسی آموزش زبان انگلیسی دانشگاه فرهنگیان از منظر دانش فن آوری, تربیتی, موضوعی و موضوعی-تربیتی. پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)، 11(2 )، 336-354. SID. https://sid.ir/paper/962010/fa

    Vancouver: کپی

    مقصودی مجتبی. تاملی بر برنامه درسی کارشناسی آموزش زبان انگلیسی دانشگاه فرهنگیان از منظر دانش فن آوری, تربیتی, موضوعی و موضوعی-تربیتی. پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)[Internet]. 1400؛11(2 ):336-354. Available from: https://sid.ir/paper/962010/fa

    IEEE: کپی

    مجتبی مقصودی، “تاملی بر برنامه درسی کارشناسی آموزش زبان انگلیسی دانشگاه فرهنگیان از منظر دانش فن آوری, تربیتی, موضوعی و موضوعی-تربیتی،” پژوهش های زبانشناختی در زبان های خارجی (پژوهش زبان های خارجی)، vol. 11، no. 2 ، pp. 336–354، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/962010/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button