مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

300
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

583
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی قوم نگاشتی بازاریابی کارآفرینانه در گردشگری روستایی (مورد مطالعه: روستای دولاب در استان کردستان)

صفحات

 صفحه شروع 573 | صفحه پایان 593

چکیده

 هدف: بازاریابی کارآفرینانه, به معنای شناسایی و بهره برداری پیش دستانه از فرصت ها برای جذب و حفظ بیشتر گردشگر است که از طریق رویکردهای نوآورانه به مدیریت ریسک, استفاده اهرمی از منابع و خلق ارزش صورت می گیرد. هدف از پژوهش حاضر, مشخص کردن وضعیت قوم نگاشتی بازاریابی کارآفرینانه در گردشگری روستای دولاب است. روش: این پژوهش, به شیوه کیفی و با استفاده از قوم نگاشتی انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش, ساکنان روستای دولاب هستند که در زمینه گردشگری روستایی, به عنوان کارآفرین فعالیت می کنند. با روش نمونه گیری هدفمند, 10 نفر از روستاییان کارآفرین انتخاب شدند. داده ها از طریق مشاهده, مصاحبه و یادداشت برداری جمع آوری شدند. استادان, معیارهای اعتبار, انتقال, اعتماد, تایید و اصالت را بررسی و روایی و پایایی داده ها را تایید کردند. در نهایت, پس از اعمال کدگذاری باز, مفاهیم استخراج شده با استفاده از روش تحلیل شماتیک و نسخه 18 نرم افزار مکس کیودی آی مدل سازی شدند. یافته ها: پس از انجام مصاحبه با نمونه آماری و کدگذاری و مقوله بندی داده های مربوط به بازاریابی کارآفرینانه, در مجموع, 158 مفهوم, 44 مقوله و 10 مقوله محوری استخراج شد. کدگذاری گردشگری روستایی در روستای دولاب تمامی ابعاد اقتصادی, اکولوژیکی, فرهنگی, محیطی, اجتماعی, کشاورزی, خدمات و اقدامات, تجربه محوری را شامل می شود. نتیجه گیری: این پژوهش, یکی از پژوهش های اولیه در زمینه بازاریابی کارآفرینانه در گردشگری روستایی است که به مدلی توسعه یافته در خصوص بازاریابی کارآفرینانه با ابعاد بسیاری همچون فرصت محوری, پیش نگری, ایجاد ارزش, اهرم کردن منابع, مشتری گرایی, نوآوری گرایی, ریسک پذیری, محتوامحوری, هدایت و رهبری و هدف محوری دست یافته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شافعی، رضا، احمدی زاد، آرمان، و غلام شهبازی، شیما. (1399). بررسی قوم نگاشتی بازاریابی کارآفرینانه در گردشگری روستایی (مورد مطالعه: روستای دولاب در استان کردستان). مدیریت بازرگانی، 12(3 )، 573-593. SID. https://sid.ir/paper/962289/fa

    Vancouver: کپی

    شافعی رضا، احمدی زاد آرمان، غلام شهبازی شیما. بررسی قوم نگاشتی بازاریابی کارآفرینانه در گردشگری روستایی (مورد مطالعه: روستای دولاب در استان کردستان). مدیریت بازرگانی[Internet]. 1399؛12(3 ):573-593. Available from: https://sid.ir/paper/962289/fa

    IEEE: کپی

    رضا شافعی، آرمان احمدی زاد، و شیما غلام شهبازی، “بررسی قوم نگاشتی بازاریابی کارآفرینانه در گردشگری روستایی (مورد مطالعه: روستای دولاب در استان کردستان)،” مدیریت بازرگانی، vol. 12، no. 3 ، pp. 573–593، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/962289/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button