مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

257
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

553
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

منابع تعاملی مورد استفادة زبان آموزان مبتدی انگلیسی در نگارش نامه: تأثیر جنسیت و زبان

صفحات

 صفحه شروع 219 | صفحه پایان 248

چکیده

 وظیفة اصلی زبان, برقراری ارتباط با دیگران است و توجه به این کارکرد زبانی, در کودکان مدرسه ای بسیار اهمیت دارد. در محیط مدرسه ها, از دانش آموزان انتظار می رود که بتوانند نگرش ها, احساسات و عقاید خود را بیان کنند تا مفهوم «دیگری» را در نوشتن خود پرورش دهند. پژوهش حاضر به بررسی منابع تعاملی ای که زبان آموزان مبتدی انگلیسی به عنوان زبان خارجه در جریان نگارش نامه به یک دوست به زبان های فارسی (زبان اول) و انگلیسی (زبان خارجه) استفاده می-کنند, می پردازد. هدف از این پژوهش, بررسی تأثیر زبان و جنسیت زبان آموزان بر طول متن و میزان بهره گیری آن ها از معانی و مفاهیم تعاملی در نامه هایشان است. جامعة آماری پژوهش, مشتمل بر 60 زبان-آموز انگلیسی به عنوان زبان خارجه 12 تا 14 سال بوده (30 دختر و 30 پسر) که به طور داوطلبانه در این بررسی شرکت کردند. نامه ها به دو زبان فارسی و انگلیسی با فاصلة سه هفته نوشته شدند. متنها با استفاده از چارچوب زبانی عملکردی سازگانی, معروف به نظریة سنجش از نظر بیان معنایی گفتمان و محتوا تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها نشان می دهد که تولید متن توسط دخترها و پسرها به زبان فارسی بیش-تر از تولید متن به زبان انگلیسی بوده است و دخترها بیش تر از پسرها از جنبه های مختلف تولید متن (یعنی تعداد واحدهای ارتباطی و نویسه ها) بهره گرفته اند. این یافته ها همچنین نشان می دهد که اطلاعات مربوط به افراد, در هر دو زبان به کار رفته است؛ با این تفاوت که دخترها در نامه های انگلیسی در مورد مدرسه اطلاعات بیش تری نسبت به نامه های فارسی ارائه می کردند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بزرگیان، حسین، فلاح پور، صدیقه، و جعفری، مهدیس. (1401). منابع تعاملی مورد استفادة زبان آموزان مبتدی انگلیسی در نگارش نامه: تأثیر جنسیت و زبان. زبان پژوهی (علوم انسانی)، 14(42 )، 219-248. SID. https://sid.ir/paper/964232/fa

    Vancouver: کپی

    بزرگیان حسین، فلاح پور صدیقه، جعفری مهدیس. منابع تعاملی مورد استفادة زبان آموزان مبتدی انگلیسی در نگارش نامه: تأثیر جنسیت و زبان. زبان پژوهی (علوم انسانی)[Internet]. 1401؛14(42 ):219-248. Available from: https://sid.ir/paper/964232/fa

    IEEE: کپی

    حسین بزرگیان، صدیقه فلاح پور، و مهدیس جعفری، “منابع تعاملی مورد استفادة زبان آموزان مبتدی انگلیسی در نگارش نامه: تأثیر جنسیت و زبان،” زبان پژوهی (علوم انسانی)، vol. 14، no. 42 ، pp. 219–248، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/964232/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button