مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

649
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

329
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه راهکارهایی جهت بهبود مشکل بیش فعالی/بی توجهی در کودکان(مطالعه موردی: محصلین دوره پیش دبستانی )

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 تشخیص و درمان به موقع بیش فعالی می تواند نقش مهمی در حل مشکلات دانش آموزان داشته باشد و با توجه به اینکه شخصیت کودکان قبل از هفت سالگی شکل می گیرد و حساسیت موضوع برآن شدیم این اختلال را مورد بررسی قرار دهیم. هدف از انجام این پژوهش کیفی, بهبود نسبی اختلال بیش فعالی/کم توجهی دانش آموز مقطع پیش دبستانی بوده است. روش پژوهش, مورد پژوهی(مطالعه موردی) و شیوه ی اجرای آن اقدام پژوهی بوده است. به منظور پاسخ به سوالات پژوهش با استفاده از روش های علمی چون مشاهده, مصاحبه و پرسشنامه و با استفاده از منابع مختلف مانند کتاب ها, مجلات, پایان نامه ها و. . . اطلاعات لازم در رابطه با مشکل موجود جمع آوری و با تجذیه و تحلیل آن ها عوامل موثر در ایجاد مساله شناسایی شد. با توجه به نتایج تحقیق عوامل اقتصادی, فرهنگی, اجتماعی, زیست محیطی و خانوادگی و توارث و ژنتیک به عنوان عوامل موثر در بروز مشکل تشخیص داده شدند و در نتیجه, روش های بازی درمانی, فنون شناختی, تمرین های تعادل و توازن, آرام سازی, تقویت تمرکز و. . . برای درمان این اختلال انتخاب گردیدند. بعد از اطمینان یافتن از اعتبار راه حل های انتخابی با استفاده از پارامترهای مختلف و با همراهی والدین, راه حل ها به مرحله اجرا درآمد و بر اساس شواهد موجود و با کمک پرسشنامه کانرز والدین, مشخص گردید اختلال بیش فعالی/کم توجهی تا حدودی بهبود یافته و از میزان رفتار تکانشی کاسته شده است. بنابراین یافته های تحقیق نشان داد که ترکیبی از روش های بالا در درمان فرد موثر واقع شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کریمی، لیلا، و غفوری، آرزو. (1401). ارائه راهکارهایی جهت بهبود مشکل بیش فعالی/بی توجهی در کودکان(مطالعه موردی: محصلین دوره پیش دبستانی ). ایده ‌های نوین روانشناسی، 13(17 )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/968305/fa

    Vancouver: کپی

    کریمی لیلا، غفوری آرزو. ارائه راهکارهایی جهت بهبود مشکل بیش فعالی/بی توجهی در کودکان(مطالعه موردی: محصلین دوره پیش دبستانی ). ایده ‌های نوین روانشناسی[Internet]. 1401؛13(17 ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/968305/fa

    IEEE: کپی

    لیلا کریمی، و آرزو غفوری، “ارائه راهکارهایی جهت بهبود مشکل بیش فعالی/بی توجهی در کودکان(مطالعه موردی: محصلین دوره پیش دبستانی )،” ایده ‌های نوین روانشناسی، vol. 13، no. 17 ، pp. 0–0، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/968305/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button