مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

803
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

316
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه الگوی بازاریابی شیر در مناطق روستایی (مطالعه موردی: روستاهای شهرستان خدابنده استان زنجان)

صفحات

 صفحه شروع 87 | صفحه پایان 110

چکیده

 اهداف: با توجه به وابستگی اقتصاد و معیشت, بخش عمده ای از جمعیت اجتماعات روستایی به محصولات کشاورزی, مبحث بازاریابی محصولات کشاورزی و دامی توجه بیشتری می کنند, بنابراین, تحقیق حاضر با هدف ارائه الگوی شبکه فضایی بازاریابی شیر در مناطق روستایی و درراستای شناسایی ضعف های شبکه های بازاریابی محصولات دامی انجام گرفته است. دراین راستا, سوال اساسی این است که عوامل موثر و الگوی مناسب بازاریابی شیر در نواحی روستایی کدام اند؟روش: در این مطالعه, 12روستا و 4 شهر از توابع شهرستان خدابنده استان زنجان به-عنوان نمونه های موردمطالعه انتخاب شدند. روش تحقیق کمی- پیمایشی است. در سطح تولیدکنندگان سنتی و نیمه پیشرفته به عنوان تولیدکننده و مراکز جمع آوری شیر, خریداران شیر (شیرآوران), صنایع فرآوری محلی و منطقه ای شیر به عنوان سایر گروه های درگیر در فرایند بازاریابی شیر در روستاهای انتخاب شده, به بررسی سهم و ارتباط عوامل سه گانه شرایط زمینه ساز (تولیدکننده), بعد عملکردی- رفتاری یا توزیع فضایی عناصر بازاریابی و شرایط بازار یا بعد ساختاری موثر در شبکه فضایی بازاریابی شیر پرداخته شد. یافته ها/ نتایج: نتایج بیانگر وجود ارتباط معنی داری بین عوامل سه گانه تاثیرگذار در شبکه فضایی بازاریابی شیر می باشد. همچنین, بر اساس نتایج رگرسیون چندمتغیره و تحلیل مسیر انجام شده, بعد عملکردی- رفتاری یا به عبارتی, توزیع فضایی عناصر بازاریابی, با ضریب 0.687 بیشترین تاثیر را بر شبکه فضایی بازاریابی شیر دارا است.نتیجه گیری: پس از سنجش میزان تاثیرگذاری هریک از ابعاد, با استفاده از تکنیک تحلیل مسیر, نتایج به دست آمده بیانگر این بود که الگوی بازاریابی شیر ارائه شده %74.4 تبیین-کننده شبکه فضایی بازاریابی شیر در منطقه است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صادقلو، طاهره، رضوانی، محمدرضا، فرجی سبکبار، حسنعلی، و رکن الدین افتخاری، عبدالرضا. (1393). ارائه الگوی بازاریابی شیر در مناطق روستایی (مطالعه موردی: روستاهای شهرستان خدابنده استان زنجان). جغرافیا و توسعه ناحیه ای، 12(23)، 87-110. SID. https://sid.ir/paper/99017/fa

    Vancouver: کپی

    صادقلو طاهره، رضوانی محمدرضا، فرجی سبکبار حسنعلی، رکن الدین افتخاری عبدالرضا. ارائه الگوی بازاریابی شیر در مناطق روستایی (مطالعه موردی: روستاهای شهرستان خدابنده استان زنجان). جغرافیا و توسعه ناحیه ای[Internet]. 1393؛12(23):87-110. Available from: https://sid.ir/paper/99017/fa

    IEEE: کپی

    طاهره صادقلو، محمدرضا رضوانی، حسنعلی فرجی سبکبار، و عبدالرضا رکن الدین افتخاری، “ارائه الگوی بازاریابی شیر در مناطق روستایی (مطالعه موردی: روستاهای شهرستان خدابنده استان زنجان)،” جغرافیا و توسعه ناحیه ای، vol. 12، no. 23، pp. 87–110، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/99017/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button