مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,457
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

616
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان اثرات بازگشتی بهبود راندمان خودروها بر مصرف سوخت

صفحات

 صفحه شروع 185 | صفحه پایان 213

چکیده

اثرات بازگشتی, در اصطلاح به حالتی گفته می شود, که با یک تغییر در سیستم, به دلایل گوناگون, اثر آن تغییرات از بین رفته و دوباره وضعیت قبلی برقرار شود. با ورود تکنولوژی جدید به بازار و بهبود راندمان خودروها, در ابتدا تقاضای سوخت کاهش می یابد, اما همین بهبود راندمان و صرفه جویی انرژی, خود می تواند عکس العمل های اقتصادی ای ایجاد کند که منجر به این واقعیت شود, که بخشی از این صرفه جویی ها از بین برود, یعنی هر دارنده خودرو می تواند با بودجه قبلی, مسافت بیش تری را طی نماید. در این صورت آن مقدار از صرفه جویی که محو می شود را در اصطلاح اثر بازگشتی گویند. در این مقاله, برای برآورد اثرات بازگشتی از کشش قیمتی تقاضای انرژی (hPG (G)) استفاده و بدین منظور تابعی به فرم تابع لگاریتمی مضاعف تعریف شده است. با فرم تعریف شده و بررسی آن در سال های 88-1355, مشخص می شود که اثرات بازگشتی بلندمدت بهبود راندمان خودروها در ایران حدود 9% می باشد, یعنی 9% از صرفه جویی بالقوه, دوباره مصرف شده و 91% مابقی ذخیره شده است. این امر بر موفق بودن سیاست افزایش کارایی خودروها در جهت کاهش مصرف انرژی دلالت دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسماعیل نیا، علی اصغر، و اختیاری نیکجه، سارا. (1391). بررسی میزان اثرات بازگشتی بهبود راندمان خودروها بر مصرف سوخت. مطالعات‌ اقتصاد انرژی‌، 9(34)، 185-213. SID. https://sid.ir/paper/99499/fa

    Vancouver: کپی

    اسماعیل نیا علی اصغر، اختیاری نیکجه سارا. بررسی میزان اثرات بازگشتی بهبود راندمان خودروها بر مصرف سوخت. مطالعات‌ اقتصاد انرژی‌[Internet]. 1391؛9(34):185-213. Available from: https://sid.ir/paper/99499/fa

    IEEE: کپی

    علی اصغر اسماعیل نیا، و سارا اختیاری نیکجه، “بررسی میزان اثرات بازگشتی بهبود راندمان خودروها بر مصرف سوخت،” مطالعات‌ اقتصاد انرژی‌، vol. 9، no. 34، pp. 185–213، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/99499/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button