مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

306
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

164
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

اهداف ارمانی (فلسفی) حاکم بر آموزش و پرورش سوریه و ایران (یک مطالعه تطبیقی)

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 نظامهای آموزشی نقش بسیار مهمی را در تربیت و پرورش نیروی انسانی و رشد و توسعه کشورها ایفاء می نمایند. به همین خاطر به آموزش وپرورش اهمیت زیادی داده شده است تا از لحاظ کمی وکیفی رشد پیدا بکتتد. برای اعتلای کیفی و کمی آموزش و پرورش هر کشوری ابتدا باید دریافت که فلسفه حاکم بر نظام آموزشی آن کدام است, زیرا تعین خط مشی های آموزشی باید همواره بر اساس نظام فلسفی حاکم بر آن باشد. با مطالعه اهداف آرمانی می توانیم برنامه درسی هر کشور را درک بکنیم. چون جنبه فلسفی-عقیدتی داشته و بسیار کلی وتجریدی هستند. در این مقاله تلاش شده اهداف آرمانی دوتا کشور حمهوری اسلامی ایران وجمهوری عربی سوریه بررسی شوند, ومکتب های فلسفی حاکم بر سیستم ها آموزشی این دوتا کشور مشخص شوند. که یافته ها نشان دهد اینکه بیشتر مبانی اصلی فلسفه حاکم بر آموزش وپرورش جمهوری اسلامی ایران اسلامی است ولی از مکاتب دیگرمانند پراگماتیسم هم متاثر است. اما فلسفه غالب بر نظام آموزشی سوریه ملی گرایی است که هدف آرمانی غالب هدف آن ترقی بخشیدن منافع ملت عرب است و باز از مکاتب فلسفی دیگر تحت تاثیر قرار گرفته است. یافته اصلی که اینجا وجود دارد اینکه ما باید اهداف آرمانی هر سیستم آموزشی بر مبنای مکاتب فلسفی که با همدیگر تعارض ندارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ادیب، یوسف، و خربوطلی، قمرمحمد. (1401). اهداف ارمانی (فلسفی) حاکم بر آموزش و پرورش سوریه و ایران (یک مطالعه تطبیقی). کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی. SID. https://sid.ir/paper/995941/fa

    Vancouver: کپی

    ادیب یوسف، خربوطلی قمرمحمد. اهداف ارمانی (فلسفی) حاکم بر آموزش و پرورش سوریه و ایران (یک مطالعه تطبیقی). 1401. Available from: https://sid.ir/paper/995941/fa

    IEEE: کپی

    یوسف ادیب، و قمرمحمد خربوطلی، “اهداف ارمانی (فلسفی) حاکم بر آموزش و پرورش سوریه و ایران (یک مطالعه تطبیقی)،” presented at the کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی. 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/995941/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button