مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

87
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

52
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بازنگاهی بر آسیب ها و چالش های حرفه ای معلم در مدرسه صالح؛ با تاکید بر مسئله ی مدیریت پرسش و پاسخ در کلاس درس

نویسندگان

هدایت علی

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 روش پرسش و پاسخ, به عنوان یک روش مستقل و هم به عنوان روش و فنی که می توان همراه با روش تدریس های دیگر به کار برده شود, مطرح گردیده است. یکی از اهداف آموزش و پرورش در قرن حاضر, یادگیری چگونه آموختن و تدوین و ایجاد مجموعه ای از فرایندهای تفکر برای حل مسئله هاست. هدف از روش پرسش و پاسخ, تشخیص و تحریک تفکر, توانایی ها, علایق, تقویت قدرت استدلال, سنجش و قضاوت, استفاده از تجارب و دانسته های گذشته و ایجاد اعتماد به نفس در دانش آموزان است. پرسش و پاسخ واجد اهمیت و فواید فراوانی برای معلمین و شاگردان است و زمانی می توان به فواید مذکور امیدوار بود که معلمین به نکاتی که موجب افزایش ثمردهی آن است توجه نمایند. باید به عوامل مختلف همچون: ایجاد جو و فضای مناسب برای شاگردان, زمینه سازی مشارکت همه دانش آموزان در روند پرسش و پاسخ, برخورد مناسب معلم با پرسشگری دانش آموزان, برخورد مناسب معلم با پاسخ دانش آموزان به سوالات, تشویق و تقویت دانش آموزان با پاسخگویی صحیح و همچنین برخورد مناسب معلم هنگام پاسخ نادرست دانش آموز و. . . توجه نمایند در مقاله ی حاضر, ما به دنبال آن هستیم که مسئله ی پرسش و پاسخ و مدیریت پرسش و پاسخ که یکی ازچالش های حرفه ای معلم است و ممکن است آسیب ها و نقاط ضعف و همچنین نقاط قوت و مثبت فراوانی نیز داشته باشد را به روش توصیفی-تحلیلی مورد بررسی قرار دهیم.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    هدایت، علی. (1401). بازنگاهی بر آسیب ها و چالش های حرفه ای معلم در مدرسه صالح؛ با تاکید بر مسئله ی مدیریت پرسش و پاسخ در کلاس درس. کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی. SID. https://sid.ir/paper/995945/fa

    Vancouver: کپی

    هدایت علی. بازنگاهی بر آسیب ها و چالش های حرفه ای معلم در مدرسه صالح؛ با تاکید بر مسئله ی مدیریت پرسش و پاسخ در کلاس درس. 1401. Available from: https://sid.ir/paper/995945/fa

    IEEE: کپی

    علی هدایت، “بازنگاهی بر آسیب ها و چالش های حرفه ای معلم در مدرسه صالح؛ با تاکید بر مسئله ی مدیریت پرسش و پاسخ در کلاس درس،” presented at the کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی. 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/995945/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button