مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

457
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

308
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بازتاب نظریه هوش چندگانه گاردنر در محتوای کتاب علوم پایه ششم دبستان

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر بررسی بازتاب نظریه هوش چندگانه گاردنر در محتوای کتاب علوم پایه ششم دبستان می باشد. روش پژوهش حاضر کمی و از راهبرد تحلیل محتوا استفاده شده است. تحلیل محتوا روشی است که به منظور دستیابی به ویژگی های مختلف پیام, دیدگاه ها و اندیشه های صادرکننده پیام و آثار آن, برای تجزیه وتحلیل عینی و منتظم پیام های مختلفی که از طرق گوناگون مبادله می شوند, به کار می رود. جامعه و نمونه پژوهش حاضر برابر و کل کتاب درسی می باشد. یافته های پژوهش نشان داده است که 418 مورد هوش در کتاب مشخص شده است که از این تعداد فراوانی مولفه زبانی-کلامی 52 مورد, فراوانی مولفه منطقی –,ریاضی 87 مورد, فراوانی مولفه موسیقیایی 3 مورد؛ فراوانی مولفه دیداری –,فضایی 69 مورد, فراوانی مولفه بدنی –,جنبشی 72 مورد, فراوانی مولفه میان فردی 37 مورد, فراوانی مولفه درون فردی 20 مورد و فراوانی مولفه طبیعت گرا 78 مورد می باشد. در نتیجه بیشترین فراوانی در بین هوش های چندگانه گاردنر به هوش منطقی-ریاضی اختصاص دارد. همچنین کمترین فراوانی در بین هوش های چندگانه گاردنر به هوش موسیقیایی اختصاص دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مصباح، علی، باقری دادوکلایی، محمد، و حریری مهربانی، مهدیه. (1401). بازتاب نظریه هوش چندگانه گاردنر در محتوای کتاب علوم پایه ششم دبستان. کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی. SID. https://sid.ir/paper/995971/fa

    Vancouver: کپی

    مصباح علی، باقری دادوکلایی محمد، حریری مهربانی مهدیه. بازتاب نظریه هوش چندگانه گاردنر در محتوای کتاب علوم پایه ششم دبستان. 1401. Available from: https://sid.ir/paper/995971/fa

    IEEE: کپی

    علی مصباح، محمد باقری دادوکلایی، و مهدیه حریری مهربانی، “بازتاب نظریه هوش چندگانه گاردنر در محتوای کتاب علوم پایه ششم دبستان،” presented at the کنفرانس بین المللی روانشناسی، علوم تربیتی و سبک زندگی. 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/995971/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button