مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

116
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

488
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه ی الگوی آگاه سازی مخاطب برای برون رفت از فریب کاری رسانه (مبتنی بر محیط خانواده)

صفحات

 صفحه شروع 105 | صفحه پایان 130

چکیده

 هدف این پژوهش, ارائه ی الگوی آگاه سازی مخاطب برای برون رفت از فریب کاری رسانه مبتنی بر محیط خانواده است. در عصر ارتباطات, دستیابی به مخاطبان و آگاه سازی مخاطب و اثرگذاری برآنان, از اهداف دست اندرکاران رسانه های مختلف است. یکی از مهم ترین عناصر ارتباط با مخاطب, اثری است که رسانه بر او می گذارد. با نگاهی به پیشینه ی تحقیق درباره ی اثرگذاری رسانه ها و آگاه سازی مخاطب, به ویژه در محیط خانواده, برای برون رفت از فریب کاری رسانه می توان دریافت که اثرگذاری رسانه ها بر مخاطب همواره موردتوجه گردانندگان آن ها, اندیشمندان حوزه ی مطالعات رسانه ای و دولت بوده است. در واقع, متصدیان و متولیان رسانه ها همواره این پرسش را مطرح می کنند که آیا رسانه ها می توانند تأثیری بر مخاطبان خود به ویژه در حوزه ی خانواده داشته باشند و آیا می توانند آن ها را در رسیدن به اهدافشان یاری کنند؟ روش تحقیق, کتابخانه ای و اسنادی و ابزار گردآوری اطلاعات, یادداشت برداری است. برای گردآوری اطلاعات, کتاب های نظری درباره ی رسانه و مطالعات انتقادی, مقالات علمی پژوهشی, تخصصی و ترجمه ی متون تخصصی بررسی و واکاوی شد. آنگاه با توجه به موضوع مقاله ی حاضر, زمینه ها و عوامل فریب کاری در رسانه, تحلیل و راه های برون رفت از آن, شناسایی شد. همچنین, اثرگذاری رسانه ها بر آگاه سازی مخاطب بررسی گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سلطانیان، حسین، تقی پور، فائزه، و پیکری، حمیدرضا. (1401). ارائه ی الگوی آگاه سازی مخاطب برای برون رفت از فریب کاری رسانه (مبتنی بر محیط خانواده). مطالعات اخلاق کاربردی (اخلاق)، 12(45 (پیاپی 67) )، 105-130. SID. https://sid.ir/paper/996251/fa

    Vancouver: کپی

    سلطانیان حسین، تقی پور فائزه، پیکری حمیدرضا. ارائه ی الگوی آگاه سازی مخاطب برای برون رفت از فریب کاری رسانه (مبتنی بر محیط خانواده). مطالعات اخلاق کاربردی (اخلاق)[Internet]. 1401؛12(45 (پیاپی 67) ):105-130. Available from: https://sid.ir/paper/996251/fa

    IEEE: کپی

    حسین سلطانیان، فائزه تقی پور، و حمیدرضا پیکری، “ارائه ی الگوی آگاه سازی مخاطب برای برون رفت از فریب کاری رسانه (مبتنی بر محیط خانواده)،” مطالعات اخلاق کاربردی (اخلاق)، vol. 12، no. 45 (پیاپی 67) ، pp. 105–130، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/996251/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button