مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

73
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

511
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدل مناسب برای نوآوری سازمانی در کتابخانه های دانشگاه آزاد اسلامی

صفحات

 صفحه شروع 279 | صفحه پایان 296

چکیده

 هدف اصلی این تحقیق ارائه مدلی مناسب برای نوآوری سازمانی درکتابخانه های دانشگاه آزاد اسلامی بود. این پژوهش از لحاظ هدف تحقیق از نوع کاربردی و از لحاظ روش تحقیق از نوع توصیفی-پیمایشی و از نوع همبستگی بوده است. جامعه آماری آن شامل همه مدیران و کارکنان کتابخانه های دانشگاه آزاد اسلامی که بر اساس آخرین آمار اخذ شده, جامعه آماری پژوهش شامل 550 نفر بوده و با توجه به این که کل جامعه در دسترس بود تمام جامعه به عنوان نمونه در نظر گرفته شد. نتایج تحقیق حاکی از آن بود که مدل تحقیق از برازش مطلوب برخوردار بوده و ابعاد و مولفه های عوامل مؤثر بر نوآوری سازمانی در کتابخانه های دانشگاه آزاد اسلامی به علت داشتن بار عاملی بالای 4/0 و قرار گرفتن t-value در بازه مناسب تعیین قرار دارند. این عوامل فردی, گروهی, سازمانی, محیطی و انسانی و آموزشی هستند. همچنین ابعاد به دست آمده از نتایج تحقیق به این ترتیب شناسایی شده است: 1-بعد انسانی و آموزشی شامل مولفه های (توانمند ساختن مهارت دانش, سرمایه فکری)2-بعد سازمانی شامل مولفه های (ساختار سازمانی, مدیریت دانش, نوآوری سازمانی)3-بعد فردی شامل مولفه های(تحمل ابهام, دانش و تخصص)4-بعد محیطی شامل مولفه های (پویایی سازمان, پیچیدگی های فناوری)5-بعد گروهی شامل مولفه های (حمایت مدیریتی, سیستم ارتباطات).

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اباذری، زهرا، تودار، سیدرسول، میرحسینی، زهره، و حریری، نجلا. (1399). ارائه مدل مناسب برای نوآوری سازمانی در کتابخانه های دانشگاه آزاد اسلامی. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 11(4 (پیاپی 44) )، 279-296. SID. https://sid.ir/paper/999742/fa

    Vancouver: کپی

    اباذری زهرا، تودار سیدرسول، میرحسینی زهره، حریری نجلا. ارائه مدل مناسب برای نوآوری سازمانی در کتابخانه های دانشگاه آزاد اسلامی. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1399؛11(4 (پیاپی 44) ):279-296. Available from: https://sid.ir/paper/999742/fa

    IEEE: کپی

    زهرا اباذری، سیدرسول تودار، زهره میرحسینی، و نجلا حریری، “ارائه مدل مناسب برای نوآوری سازمانی در کتابخانه های دانشگاه آزاد اسلامی،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 11، no. 4 (پیاپی 44) ، pp. 279–296، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/999742/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button