پدیده رقابت در عصر جهانی شدن، به طور فزاینده ای سیستم اقتصادی هر کشوری را به سمت سازوکار بازار سوق می دهد که به نوبه خود بازاریابان را به سمت توسعه و جذب سهم بازار سوق می دهد. در این راستا، برندهای محصول به عنوان بزرگترین منبع دارایی و تصویر شرکت ها نقش دارند. شرایط رقابتی بازار، ترجیحات مشتری و وفاداری کلید موفقیت شرکت است. پژوهش حاضر با هدف مطالعه بررسی تاثیر توزیع متمرکز و ارتقاء فروش بر قصد خرید مجدد و تبلیغات دهان به دهان با توجه به نقش میانجی تصویر شرکت و ارزش ویژه برند بر مبنای مصرف کننده در برند پوشاک سله بن انجام شد. پژوهش ازنظر هدف کاربردی و ازنظر ماهیت و روش توصیفی پیمایشی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل 126 نفر از مشتریان محصولات سله بن که به صورت مستمر در پنج سال گذشته از محصولات این شرکت حداقل دو نوبت در سال استفاده کرده اند و دارای تحصیلات کارشناسی به بالا می باشند که از این بین 95 نفر به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شد. ابزار جمع آوری داده ها پرسش نامه استاندارد می باشد که روایی آن توسط روایی محتوی (نظر خبرگان) و پایایی آن بر اساس آزمون آلفای کرونباخ تائید شده است که آن هم بالای 7/0 می باشد. برای تجزیه وتحلیل داده های جمع آوری شده از نرم افزارهای22 SPSS و از روش مدلسازی معادلات ساختاری با نرم افزار 2SmartPLS استفاده گردید. نتایج نشان داد که تاثیر توزیع متمرکز و ارتقاء فروش بر قصد خرید مجدد و تبلیغات دهان به دهان با توجه به نقش میانجی تصویر شرکت و ارزش ویژه برند بر مبنای مصرف کننده در برند پوشاک سله اثر معناداری دارد. بر اساس یافته ها، می توان نتیجه گرفت که افزایش یا بهبود توزیع فشرده، قصد خرید مجدد را افزایش می دهد. افزایش یا بهبود در ارتقاء فروش، فراوانی WOM مثبت را افزایش می دهد. و افزایش یا بهبود ارزش ویژه برند فراوانی WOM مثبت را افزایش می دهد. کانال توزیع به توسعه تصویر شرکت و ارزش ویژه برند کمک کرد. توزیع خوب کانال توجه، علاقه و تماس مشتری بالقوه را جلب میکند. همچنین رضایت مشتری، WOM مثبت، آگاهی از نام تجاری، ارتباط با برند و وفاداری را بهبود می بخشد