فراترکیب حاصل با هدف بررسی روش های آموزش و مدیریت دانش آموزان سرآمد نگارش شده است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه ی گردآوری داد ه ها کیفی است که با روش پژوهش کتابخانه ای، از نوع مطالعات ثانوی و فراترکیب است. با توجه به تعدد دانش آموزان سرآمد در مدارس و چالش های آموزش و مدیریت این دانش آموزان این پژوهش انجام گرفته است. جامعه ی این پژوهش مقالات منتشرشده در منابع اطلاعاتی، مجلات و نشریات معتبر داخلی، مانند, Noormags, CIVILIKA SID, وهمچنین بانک های اطلاعاتی معتبر خارجی، مانند, ELSEVIER, Springer, Scopus, sciencedirect, ProQuest, Scholary Journal می باشد که 312 مقاله در مرحله اول مورد مطالعه قرار گرفت و مقالاتی که با سؤال و هدف پژوهش، عنوان پژوهش، چکیده، محتوا و روش پژوهش تناسبی نداشتنددر چند مرحله حذف شدند. دست آخر 37 مقاله مورد بررسی دقیق قرار گرفتند.