مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله همایش

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

136
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

80
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

رابطه سبک رهبری تحول گرا و سواد فناورانه با مدیریت اثر بخش کلاس و بهزیستی شغلی معلمان مقطع ابتدایی ناحیه یک شهر ارومیه در سال تحصیلی 1402-1401

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 مدیریت اثربخش کلاس و بهزیستی شغلی وایجاد شرایط لازم برای تسهیل در امر یادگیری در کلاس درس که مطابق نیازها و ویژگی های فراگیران باشد راه گشای بسیاری از مشکلات دانش آموزان است؛ هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه رهبری تحولگرا و سوادفناورانه با مدیریت اثربخش کلاس درس و بهزیستی شغلی در بین معلمان ابتدایی ناحیه یک ارومیه بود. روش انجام تحقیق با توجه به استراتژی اجرا, توصیفی –,همبستگی میباشد, و به از لحاظ استفاده از نتایج توسعه ای میباشد. جامعه آماری این تحقیق تمامی معلمان دوره ابتدایی ناحیه یک شهر ارومیه در سال تحصیلی 1402 –,1401 بود که براساس آمار تعداد جامعه تقریباً 1350 می باشد حجم نمونه 300 نفر تعیین شد و روش نمونه گیری به صورت تصادفی خوشه ای بود. ابزار پژوهش حاضر عبارتند از: پرسشنامه رهبری تحولی آرین باس و آولیو (2000), پرسشنامه بهزیستی کارکنان ژنگ و همکاران (2015), پرسشنامه سواد اطلاعاتی سیامک و داور پناه (1388), پرسشنامه اثربخشی مدیریت کلاس درس ایما و هیکمان (1991). برای تجزیه و تحلیل داده ها از ضریب همبستگی, تحلیل رگرسیون با استفاده از نرم افزار SPSS استفاده شد. نتایج به دست آمده نشان میدهد رهبری تحولگرا وسواد فناورانه با مدیریت اثر بخش کلاس رابطه معناداری دارد, توانایی پیش بینی را دارند. نتایج به دست آمده نشان می دهد رهبری تحولگرا وسوادفناورانه با بهزیستی شغلی رابطه معناداری دارد, توانایی پیش بینی را دارند. بر اساس نتایج, برخورداری معلم از مهارت رهبری تحولگرا و سوادفناورانه باعث بهبود انگیزش شغلی و ارتقا مهارتهای وی در امر کلاس داری و بهزیستی شغلی میگردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رستم زاده، فرشید، مذهبی، زهرا، و اسدی، سونا. (1402). رابطه سبک رهبری تحول گرا و سواد فناورانه با مدیریت اثر بخش کلاس و بهزیستی شغلی معلمان مقطع ابتدایی ناحیه یک شهر ارومیه در سال تحصیلی 1402-1401. کنفرانس بین المللی مدیریت و صنعت. SID. https://sid.ir/paper/1075640/fa

    Vancouver: کپی

    رستم زاده فرشید، مذهبی زهرا، اسدی سونا. رابطه سبک رهبری تحول گرا و سواد فناورانه با مدیریت اثر بخش کلاس و بهزیستی شغلی معلمان مقطع ابتدایی ناحیه یک شهر ارومیه در سال تحصیلی 1402-1401. 1402. Available from: https://sid.ir/paper/1075640/fa

    IEEE: کپی

    فرشید رستم زاده، زهرا مذهبی، و سونا اسدی، “رابطه سبک رهبری تحول گرا و سواد فناورانه با مدیریت اثر بخش کلاس و بهزیستی شغلی معلمان مقطع ابتدایی ناحیه یک شهر ارومیه در سال تحصیلی 1402-1401،” presented at the کنفرانس بین المللی مدیریت و صنعت. 1402، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1075640/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button