هدف از تحقیق حاضر بررسی تأثیر فناوری اطلاعات بر مدیریت دانش و توسعه سازمانی پایدار می باشد. تحقیق حاضر از تحقیق توصیفی و پیمایشی استفاده شده است. روش جمع آوری اطلاعات کتابخانه ای به عنوان مفیدترین روش استفاده شده است. لذا با مطالعه کتب، مقالات داخلی و خارجی، پایان نامه ها، اطلاعات مورد نیاز جمع آوری شده است. از آنجایی که پژوهش حاضر از نوع توصیفی است برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق حاضر را کارکنان ستادی آموزش و پروش شهر کرج حدود 550 نفر تشکیل می دهند. با توجه به این که تعداد کل جامعه آماری مورد تحقیق 550 نفر می باشد لذا این عدد را به صورت طبقه بندی شده و با احتساب تعداد افراد بخش های گوناگون در فرمول کوکران محاسبه کردیم که در نهایت تعداد 169 نفر به دست آمد روش نمونه گیری تصادفی ساده می باشد. در این تحقیق به منظور تعیین پایایی آزمون از روش آلفای کرونباخ با استفاده از نرم افزار اس پی اس اس 24 انجام گردید. این تحقیق شامل سه متغیر فناوری اطلاعات و توسعه سازمانی پایدار و مدیریت دانش می باشد. در این پژوهش برای سنجش متغیرها و روابط آنها از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است. برای بررسی ویژگی ها و داده های جمعیت شناختی پاسخ دهندگان از آمار توصیفی استفاده گردیده است. همچنین اعتبار محتوا اعتبار عاملی و شناخت و بررسی متغیرهای مکنون با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفت و همچنین آلفای کرونباخ به منظور برآورد اعتبار همسانی درونی مورد محاسبه قرار گرفت. در نهایت برای تحلیل داده ها و آزمون فرضیه ها از مدل معادلات ساختاری استفاده گردید. برای انجام این تحلیل ها از نرم افزارهای اس پی اس اس 24 و اسمارت پی ال اس 2 استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان می دهد که تمام فرضیه های تحقیق تایید شد. به طوری که فناوری اطلاعات بر توسعه سازمانی پایدار با مدیریت دانش تاثیر دارد. در خصوص پاداش دهی مناسب، بهبود کیفی و کمی انجام عملیات روزمره و افزایش سادگی محیط کار، توجه ویژه ای داشته باشند. افراد توانمند شده اطمینان دارند که می توانند کار را با کفایت انجام دهند بنابراین باید بستر و زمینه لازم برای توسعه پایدار سازمانى,سازمان آموزش و پروش کرج فراهم آید.