نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1402
  • دوره: 

    7
تعامل: 
  • بازدید: 

    54
  • دانلود: 

    37
چکیده: 

اسطوره نه به معنای داستانی واقعی با ابعادی غیرواقعی و فوق بشری و نه به معنای کوششی ابتدایی برای تبیین جهان آفرینش؛ بلکه به معنای تجلّی گاه اندیشه ی بشر و نوع شناخت وی از جهان، در دوره ای خاص از تاریخ اندیشه ی او به مثابه ارابه ی عظیم، ارجمند و گران قدری است که نه تنها شیوه ی تفکّر و تعمّق زرّین بشر را نسبت به جهان به دنبال خود می کشد، بلکه حامل شیوه ی زندگی مادّی و زمینی او نیز هست. در این نوشته، از زاویه هایی که ما به اساطیر خواهیم نگریست، جنبه های فلسفی و ادبی آن کم رنگ خواهد شد. برای ما جنبه هایی از اساطیر حائز اهمیت خواهد بود که محل انعکاس زندگی اجتماعی قوم در دوره ی خاص اساطیری اش می باشد. چنین نگرشی به اسطوره، گرچه عظمت و زیبایی آن را درهم خواهد ریخت و اُبهت و شکوهش را فرو خواهد شکست؛ ولی برای بررسی جامعه شناختی راهی جز این به نظر نمی رسد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 54

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 37
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1402
  • دوره: 

    7
تعامل: 
  • بازدید: 

    141
  • دانلود: 

    70
چکیده: 

هدف از تحقیق حاضر بررسی تأثیر فناوری اطلاعات بر مدیریت دانش و توسعه سازمانی پایدار می باشد. تحقیق حاضر از تحقیق توصیفی و پیمایشی استفاده شده است. روش جمع آوری اطلاعات کتابخانه ای به عنوان مفیدترین روش استفاده شده است. لذا با مطالعه کتب، مقالات داخلی و خارجی، پایان نامه ها، اطلاعات مورد نیاز جمع آوری شده است. از آنجایی که پژوهش حاضر از نوع توصیفی است برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق حاضر را کارکنان ستادی آموزش و پروش شهر کرج حدود 550 نفر تشکیل می دهند. با توجه به این که تعداد کل جامعه آماری مورد تحقیق 550 نفر می باشد لذا این عدد را به صورت طبقه بندی شده و با احتساب تعداد افراد بخش های گوناگون در فرمول کوکران محاسبه کردیم که در نهایت تعداد 169 نفر به دست آمد روش نمونه گیری تصادفی ساده می باشد. در این تحقیق به منظور تعیین پایایی آزمون از روش آلفای کرونباخ با استفاده از نرم افزار اس پی اس اس 24 انجام گردید. این تحقیق شامل سه متغیر فناوری اطلاعات و توسعه سازمانی پایدار و مدیریت دانش می باشد. در این پژوهش برای سنجش متغیرها و روابط آنها از آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است. برای بررسی ویژگی ها و داده های جمعیت شناختی پاسخ دهندگان از آمار توصیفی استفاده گردیده است. همچنین اعتبار محتوا اعتبار عاملی و شناخت و بررسی متغیرهای مکنون با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفت و همچنین آلفای کرونباخ به منظور برآورد اعتبار همسانی درونی مورد محاسبه قرار گرفت. در نهایت برای تحلیل داده ها و آزمون فرضیه ها از مدل معادلات ساختاری استفاده گردید. برای انجام این تحلیل ها از نرم افزارهای اس پی اس اس 24 و اسمارت پی ال اس 2 استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان می دهد که تمام فرضیه های تحقیق تایید شد. به طوری که فناوری اطلاعات بر توسعه سازمانی پایدار با مدیریت دانش تاثیر دارد. در خصوص پاداش دهی مناسب، بهبود کیفی و کمی انجام عملیات روزمره و افزایش سادگی محیط کار، توجه ویژه ای داشته باشند. افراد توانمند شده اطمینان دارند که می توانند کار را با کفایت انجام دهند بنابراین باید بستر و زمینه لازم برای توسعه پایدار سازمانى,سازمان آموزش و پروش کرج فراهم آید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 141

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 70
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1402
  • دوره: 

    7
تعامل: 
  • بازدید: 

    113
  • دانلود: 

    67
چکیده: 

مقاله حاضر به روش مروری-کتابخانه ای است، که با توجه به نظرات اندیشمندان این عرصه به رشته تحریر در آمده است. هدف از این مطالعه بررسی تاثیر بُعد اختیار در برنامه ریزی آموزشی می باشد. محتوای لازم برای نگارش این مطالعه از طریق جستجو در پایگاه های اطلاعاتی SID، scholar G، موتور جستجوی گوگل در این حوزه بدست آمده است. نتایج بدست آمده نشان می دهد: نقش بعد از اختیار در برنامه ریزی آموزشی مسئولیت هایی دارد که شامل ارزیابی نیازهای آموزشی، تدوین هدف های آموزشی، انتخاب روش ها و راهبردهای آموزشی، طراحی و توسعه محتوا، برنامه های آموزشی و ارزیابی آموزشی می شود. این نقش با توجه به نیازها، اهداف، محتوا و مشارکت ذینفعان مختلف، برنامه ریزی شده و در نهایت به تدوین و ارائه برنامه های آموزشی کیفی و موثر منجر می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 113

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 67
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1402
  • دوره: 

    7
تعامل: 
  • بازدید: 

    111
  • دانلود: 

    697
چکیده: 

هوش مصنوعی و پردازش تصویر نقش بسیار موثری در تحول کسب و کار سازمانها دارد. نقش هوش مصنوعی در سازمان ها و شرکت ها، غیر قابل چشم پوشی است. امروزه شرکت ها به داده های بیشتری نسبت به قبل دسترسی دارند. با کمک فناوری های جدید، شرکت ها اکنون می توانند داده های کاربران را، راحت تر جمع آوری کنند تا از آن ها در تصمیم گیری های تجاری استفاده کنند. جامعه آماری تحقیق حاضر را کارکنان سازمان آمار شهر تهران تشکیل می دهند. که تعدادی(192 نفر) از آن ها به روش نمونه گیری تصادفی ساده مورد مطالعه قرار گرفت. که به روش نمونه برداری تصادفی ساده مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه بوده و روایی سازه از طریق تحلیل عاملی مورد بررسی قرار گرفت، تجزیه و تحلیل داده های پژوهش از طریق مدلسازی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار Spssو Pls انجام شد. یافته های این پژوهش نشان داد که تمامی فرضیات محقق تایید شدند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 111

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 697
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1402
  • دوره: 

    7
تعامل: 
  • بازدید: 

    79
  • دانلود: 

    74
چکیده: 

یکی از مهمترین و اصلی ترین مسئله که انسان را در هر دو جهان خوشبخت می کند و کلید همه موفقیت های انسان در همه اعصار است اعتقاد به خدا و پیروی کردن از دستورات او با تمسک جستن به قرآن کریم می باشد قرآن کریم همانند سپری است که انسان را در برابر مشکلات حفظ می کند. پژوهش حاضر به روش مروری کتابخانه ای انجام شده است که هدف از آن بررسی شیوه های جذب دانش آموزان به درس قرآن بود. نتایج پژوهش نشان می دهد که در آموزش قرآن کریم، در هر مرحله ای، اعم از آموزش روخوانی و روان خوانی یا مفاهیم و مانند آن، باید سعی شود که علاقه دانش آموزان نسبت به درس و کلاس افزایش یابد و شور و شوقی برای این کار در آن ها به وجود آید. این اشتیاق با راه هایی که معلم در کلاس پیش می گیرد و روش هایی که به اجرا درمی آورد، باید زیادتر شود و تا پایان درس و کلاس باقی بماند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 79

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 74
نویسنده: 

فتح علی زاده رضا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1402
  • دوره: 

    7
تعامل: 
  • بازدید: 

    102
  • دانلود: 

    71
کلیدواژه: 
چکیده: 

در این مقاله به خلاقیت و اهمیت آن در مراکز آموزشی و چگونگی مدیریت کردن آن اشاره می شود. هرسازمان مجموعه ای از عوامل انسانی، ساختاری، فنی، تکنولوژی، فرهنگی و سایر عناصر محیطی است که جهت تحقق هدفهای از پیش تعیین شده بصورت مشترک در تلاش و تعامل هستند. رشد سازمان و تداوم آن، ارتباط نزدیکی با نیازها و خواسته های انسانی و چگونگی برآورده شدن آنها دارد. از وظایف مدیر است که ازمیان نیروهای انسانی، گروهی توانا بسازد، کارکنانی که بتوانند تصمیم بگیرند، راه حلهای تازه برای مسایل پیدا کنند، خلاقیت داشته باشند و در مقابل کار مسئول باشند. پیشرفتهای روزافزون جوامع امروزی مرزهای سازمانی را برداشته و نوآوریها و خلاقیتها دیگر از بالا به پایین دیکته نمی شوند بلکه با طراحی ساختارهای نوین بر پایه همکاری و اشتراک، مشارکت به عنوان رایج ترین موضوع و لازمه کار با گروههای انسانی مطرح گردیده است...

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 102

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 71
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1402
  • دوره: 

    7
تعامل: 
  • بازدید: 

    137
  • دانلود: 

    71
چکیده: 

در پژوهش حاضر با استخراج نقاط قوت، ضعف، تهدید، فرصت و استراتژی های سیمان فارس نو در جدول SWOTو اولویت بندی استراتژی ها براساس ماتریس QSPM درکمیته راهبردی و تایید هلدینگ سیمان فارس و خوزستان، اولویت نخست سازمان، تدوین استراتژی های منابع انسانی تعیین و نقاط قوت، ضعف، تهدید و فرصت منابع انسانی در جدول SWOT مشخص شد. روش مورد استفاده در این پژوهش به صورت مطالعه موردی و اتخاذ رویکرد مدیریت استراتژیک با ابزار های تهیه جدول SWOT و ماتریس QSPM می باشد. بر این اساس ارکان استراتژی منابع انسانی در راستای استراتژی های اصلی سازمان استخراج و با توجه به اولویت بندی استراتژی های منابع انسانی بر اساس ماتریسQSPM، اولویت نخست واحد منابع انسانی، پروژه به روز رسانی ساختار سازمانی شرکت تشخیص داده شد. در این راستا با بهره گیری از نظر مشاورین، مدل پیشنهادی جهت اجرای کار، ONET و تدوین ماتریسRACI انتخاب و پس از توزیع و جمع آوری پرسشنامه های شغلی و جلسات متعدد با مشاور و متولیان مربوطه، ساختار جدید طراحی شد. با توجه به ساختار سازمانی جدید، استراتژی های توسعه سرمایه های انسانی به روزآوری و بر همین اساس نتیجه شامل افزایش سود خالص شرکت، بهبود رضایت کارکنان و انجام پروژه هایی جهت ارتقاء بهره وری منابع انسانی به شرح: نقش ها، مسئولیت ها و اختیارات، نظام مدیریت دانش، به روزآوری دستورالعمل نگهداشت سرمایه های انسانی و جانشین پروری، در دستور کار شرکت قرار گرفت. کنترل، پایش و اجرای پروژه ها، توسط چرخه دمینگ (PDCA) صورت می گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 137

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 71
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1402
  • دوره: 

    7
تعامل: 
  • بازدید: 

    274
  • دانلود: 

    174
چکیده: 

آموزش و پرورش مهم ترین نهاد برآمده از متن جامعه ودر عین حال سازنده و تکامل دهنده ی آن است. و تاثیر آن در پیشرفت جامعه امری کاملا محسوس است. از میان سازمان های گوناگونی که در آموزش و پرورش به طور رسمی فعال هستند، مدرسه ها به عنوان یک سازمان حساس، نقش مهمی در تحقق اهداف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بر عهده دارند و لازمه تحقق این اهداف، ایجاد و تقویت محیط های جذاب و داشتن کارکنان خوشنود و راضی است. جو حاکم بر هر سازمان به طور مسلم بر روحیه افراد آن سازمان تاثیر می گذارد و به تبع آن باعث رضایتمندی یا نارضایتی شغلی افراد شاغل در آن سازمان می شود. توجّه به نیروی انسانی در آموزش و پرورش مهم تر و ضروری تر از سایر سازمان ها بنظر می رسد، زیرا مسئولیت تربیت و پرورش نیروی انسانی و وظیفه خطیر انسان سازی را بر عهده دارد. در واقع بیشتر افراد جامعه حساس ترین دوران عمر خود را تحت پوشش برنامه های آموزشی و تربیتی این سازمان قرار می گیرند. معلّمان یکی از عوامل انسانی مهم در آموزش و پرورش هستند که نقش بسیار حسّاسی در تربیت و سلامت نیروی انسانی جامعه دارند. این نقش با توجّه به ماهیت کار آن ها یک نقش الگویی مهم برای دانش آموزان محسوب می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 274

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 174
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1402
  • دوره: 

    7
تعامل: 
  • بازدید: 

    584
  • دانلود: 

    386
چکیده: 

تدریس به عنوان یکی از حرفه­, های اثرگذار همواره بستر مهمی برای بروز و ظهور خلاقیت حرفه ای و فردی معلمان، دبیران و مدرسان علاقمند و باانگیزه بوده و هست. بی تردید خلاقیت در تدریس بویژه در شرایطی که امکانات و ابزارهای مناسب آموزشی در دسترس نیست و معلمان در انجام تکالیف حرفه ای خود با کمبودها و محدودیت های در منابع مورد نیاز خود، دست به گریبانند، می تواند به منزله یک پیشران بسیار اثرگذار در نیل به اهداف آموزشی و یادگیری عمل نماید. پژوهش حاضر به روش مروری کتابخانه ای انجام شده است که هدف از آن بررسی عوامل موثر بر تدریس خلاق معلمان دوره ابتدایی بود. نتایج پژوهش نشان می دهد که مدرسه به عنوان یکی از اجزای مهم نظام آموزشی می تواند بر فرایند تفکر و مهارت های ذهنی و شیوه های یادگیری دانش آموزان تأثیر شگرف بگذارد تا به راحتی بتواند در جهت تفکر نو و انتقادی و کشف مجهولات پیش برود و راه حل مناسبی برای مشکلات ارائه دهد. بدین ترتیب مدرسه می تواند کانونی جهت یادگیری و پرورش افکار خلاق باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 584

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 386
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1402
  • دوره: 

    7
تعامل: 
  • بازدید: 

    134
  • دانلود: 

    51
چکیده: 

تحقیق حاضر با هدف بررسی تاثیر تیم سازی و توانمندسازی کارکنان بر شایستگی های کارکنان با تاکید بر نقش میانجی فرهنگ یادگیری سازمانی در ستاد پالایشگاه نفت تهران انجام شده است. بدین منظور پژوهشی پیمایشی طراحی شده که در آن جامعه آماری شامل کلیة مدیران و کارشناسان ستاد پالایشگاه نفت تهران، مشتمل بر 213 نفر بوده که بر اساس جدول مورگان تعداد 133 نفر از آنها به روش تصادفی ساده به عنوان نمونه آماری انتخاب شده اند. ابزار جمع آوری داده ها، پرسشنامه استاندارد پوتنورو و همکارانش (2019) با مجموع 24 سوال (6 سوال برای تیم سازی، 5 سوال برای توانمندسازی کارکنان، 6 سوال برای شایستگی های کارکنان و 7 سوال برای فرهنگ یادگیری سازمانی) و ابزار تحلیل آماری نیز نرم افزارهای SPSS و Smart PLS بوده اند. یافته های آمار استنباطی نشان از تاثیر مستقیم و مثبت تیم سازی بر شایستگی های کارکنان، توانمندسازی کارکنان بر فرهنگ یادگیری سازمانی و فرهنگ یادگیری سازمانی بر شایستگی های کارکنان دارد اما طبق یافته ها، توانمندسازی کارکنان بر شایستگی های کارکنان و تیم سازی بر فرهنگ یادگیری سازمانی تاثیر ندارند. همچنین یافته ها نشان می دهند هرچند فرهنگ یادگیری سازمانی در تاثیر توانمندسازی کارکنان بر شایستگی های کارکنان، نقش میانجی را داراست اما این نقش را در تاثیر تیم سازی بر شایستگی های کارکنان ندارد. همچنین یافته ها نشان از برازش کلی قوی مدل دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 134

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 51
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1402
  • دوره: 

    7
تعامل: 
  • بازدید: 

    922
  • دانلود: 

    596
چکیده: 

تحصیلات والدین سرآغاز و زیر بنای پیشرفت جریان زندگی خانواده و جامعه است اهمیت تحصیلات صاحب نظران تعلیم و تربیت را به تلاش برای کشف مهمترین عوامل موثر در پیشرفت و یا افت تحصیلی وضعیت رفتاری ودرس وادار نموده است. نقش تحصیلات والدین، در تربیت فرزندان وجلوگیری از بروز ناهنجاری ها رعایت نظم و انضباط در خانه و جامعه رشد شخصیت واعتماد به نفس وعزت نفس و دوری ازلغزش ها، داشتن هدف در زندگی توانایی در برقراری روابط محبت آمیز و برخورد خوب و مودبانه با دوستان وهمکلاسی ها ومعلمان، پرورش احساس مسئولیت در برابر خانواده وجامعه رعایت بهداشت فردی ونظافت عمومی، نگهداری وحفظ منابع طبیعی و اموال عمومی بسیار حساس ومهم است والدین می توانند بدین وسیله سرمشق و الگوونمونه ی شایسته ای برای فرزند خود باشند پژوهش حاضر به روش مروری کتابخانه ای انجام شده است که هدف از آن بررسی نقش سطح تحصیلات والدین برپیشرفت تحصیلی دانش آموزان بود. نتایج پژوهش نشان داد که بین سطح سواد والدین و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان رابطه مستقیم وجود دارد. هرچه میزان سطح سواد والدین در سطح دیپلم و بالاتر باشد، پیشرفت تحصیلی دانش آموز بیشتر است و هر چه میزان سطح سواد والدین در حد سیکل و پایین تر باشد، پیشرفت تحصیلی دانش آموز کمتر است. پس دانش آموزانی که خانواده تحصیل کرده دارند در امر تحصیل پیشرفت و ترقی بیشتری دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 922

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 596
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1402
  • دوره: 

    7
تعامل: 
  • بازدید: 

    164
  • دانلود: 

    92
چکیده: 

تحقیق حاضر با هدف بررسی تأثیر آموزش مجازی بر یادگیری دانش آموزان دختر متوسطه اول ماهدشت به صورت توصیفی، از نوع پیمایشی و ازلحاظ هدف کاربردی و از لحاظ جامعه مقطعی بود. جامعه آماری این تحقیق کلیه ی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه اول ماهدشت در سال تحصیلی 1400-1399 می باشد که طبق آمار تعداد شان جمعا 2200 نفر می باشد. بر این اساس نمونه آماری تحقیق با توجه به ضوابط ذیل انتخاب شد: از بین دانش آموزان دختر مقطع متوسطه اول در مدارس ماهدشت به صورت تصادفی در دسترس تعداد 327 نفر بر اساس جامعه آماری و با استفاده از فرمول کوکران انتخاب و پرسشنامه در بین ایشان توزیع و جمع آوری شد. گرد آوری اطلاعات مورد نیاز تحقیق یکی از مراحل اساسی می باشد. لذا ابتدا مطالعات کتابخانه ای در مورد متغیرهای تحقیق ارائه شده با استفاده از کتب، مقالات و رساله ها و پایان نامه ها، سپس مطالعات میدانی و پرسشنامه ای با استفاده از پرسشنامه های آموزش آنلاین میشرا، گاپتا و شری (2020) و یادگیری الکترونیک کیمیلوگلو و همکاران ( 2017) انجام شد. برای بررسی فرضیه های پژوهش از آزمون مدل معادلات ساختاری استفاده شد. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 22 و PLSتجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان داد با توجه به ضریب مسیر و اعداد آموزش مجازی و یادگیری ( 1. 96 < t و 0. 05 > p) آموزش مجازی بر یادگیری دانش آموزان دختر متوسطه اول ماهدشت تأثیر مثبت دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 164

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 92
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1402
  • دوره: 

    7
تعامل: 
  • بازدید: 

    301
  • دانلود: 

    206
چکیده: 

زنجیره تامین به عنوان یکی از بخش های اصلی فرایند کسب و کار و عامل اصلی تعیین بهای تمام شده محصول، وظیفه پشتیبانی از تولید، تهیه منابع و نیز تبدیل آن به محصول نهایی را دارد. بنابراین بهبود مداوم کارایی و اثربخشی آن (زنجیره تامین) تاثیر بسزایی بر عواملی همچون بهبود رقابت پذیری، تحقق اهداف سازمان، سودآوری، مدیریت بهینه تولید و عملیات، کاهش هزینه های تامین و زمان تحویل محصول دارد. یکی از مهم ترین گام های مدیریت زنجیره تامین، مدیریت تامین کنندگان سازمان می باشد که شناسایی، انتخاب تعامل بهینه با تامینکننده به طور مستقیم بر زنجیره تامین موثر خواهد بود. انتخاب تامین کنندگان برتر به دلیل تنوع و تعدد شاخص های کمی و کیفی نیازمند بکارگیری روش های علمی همچون روش های تصمیم گیری چند شاخصه می باشد. بنابراین در این پژوهش برای انتخاب مناسب ترین تامین کننده کالاهایی همچون قطعات و مواد اولیه و نیز خدمات، ابتدا به مطالعه دستاوردهای مقالات مشابه در زمینه مدیریت تامینکننده و زنجیره تامین پرداخته و پس از گردآوری عوامل تاثیر گذار بر تامین کننده و غنی سازی آن با استفاده از نظر خبرگان و طوفان ذهنی، با کمک روش AHP به اولویت بندی شاخص ها و پس از آن به کمک روش TOPSIS به اولویت بندی تامینکنندگان هر یک از کالاهای مذکور پرداخته می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 301

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 206
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1402
  • دوره: 

    7
تعامل: 
  • بازدید: 

    503
  • دانلود: 

    293
چکیده: 

زمینه و هدف: حوزه سلامت روان شامل تاب آوری، خوش بینی و بهزیستی می باشد، تاب آوری را می توان به عنوان سازگاری موفق با شرایط ناگوار دانست. افراد تاب آور، احساس ناامیدی و تنهایی کمتری دارند و در برابر مشکلات تحمل خوبی از خود نشان می دهند. مواد و روش ها: پژوهش حاضر یک پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی می باشد که درصدد پیش بینی روابط بین متغیرهای مورد نظر بوده است. این پژوهش از نظر هدف، با توجه به آنکه قصد داریم تا به تعیین رابطه یا همبستگی بین متغیرهای حمایت اجتماعی، تاب آوری را با متغیر طلاق عاطفی بپردازد از این رو روش تحقیق از نوع مطالعات همبستگی است. یافته ها: با توجه به نوع فرضیه ها برای تبیین رابطه بین متغیرهای پژوهش، از روش ضریب استفاده شد. همچنین به منظور تعیین قدرت پیش بینی هر یک از متغیرهای حمایت اجتماعی ادراک شده و تاب آوری در سازگاری پس از طلاق عاطفی، از روش رگرسیون چندگانه گام به گام استفاده گردید. نتیجه گیری: نتایج حاصل نشان داد، بین حمایت اجتماعی با تاب آوری پس از طلاق عاطفی همبستگی مثبت و معنادار وجود دارد؛ بدین معنا که بین حمایت روانی و اجتماعی، بر تاب آوری اختلال پس از طلاق عاطفی رابطه معناداری وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 503

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 293
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button