Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات همایش/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1402
  • دوره: 

    6
تعامل: 
  • بازدید: 

    32
  • دانلود: 

    13
چکیده: 

ایجاد فرهنگ جهادی و خودکفایی در سازمان ها، به عنوان یکی از عوامل کلیدی در تحقق پیشرفت و رشد پایدار در صنایع مختلف، از جمله صنعت خودروسازی، مورد توجه قرار گرفته است. هدف این تحقیق، بررسی تأثیر ایجاد فرهنگ جهادی و خودکفایی در شرکت خودروسازی سایپا بر بهبود عملکرد و افزایش توانمندی های این سازمان است. روش شناسی این تحقیق، به منظور جمع آوری داده ها و ارزیابی تأثیر ایجاد فرهنگ جهادی و خودکفایی، از روش تحقیق کمی و مطالعات موردی استفاده شده است. در گام اول مولفه های پژوهش با مطالعه پیشینه استخراج شده و با معیار روایی صوری و روایی محتوا(CVR) و آلفای کرونباخ اعتبار سنجی شده است. سپس با استفاده از آمار استنباطی و مدلسازی معادلات ساختاری به تجزیه و تحلیل روابط پرداخته شده است. نتایج نشان می دهد ایجاد فرهنگ جهادی و خودکفایی در سازمان ها بر عملکرد کارکنان تأثیر دارد. ابعاد فرهنگ جهادی شامل ولایی بودن، سبک زندگی یکپارچه جهادی و پاسخگویی به نیازهای انقلاب و کشور بر مهارت و دانش فنی و همکاری تأثیر معنادار دارد. ابعاد خوکفایی شامل داشتن توانایی تولید با کیفیت و داشتن توانایی تحقیق و توسعه بر عملکرد کارکنان و مولفه های آن تأثیر معنادار دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 32

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 13
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1402
  • دوره: 

    6
تعامل: 
  • بازدید: 

    30
  • دانلود: 

    14
چکیده: 

هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی دلایل کاربردی نشدن پژوهش های انجام شده در رشته مدیریت در صنایع استان اصفهان می باشد. این پژوهش، به لحاظ نوع هدف، بنیادین و به لحاظ نوع روش، کیفی و شیوه توصیفی می باشد. جامعه این پژوهش را مدیران صنایع سنگین و اساتید دانشگاه تشکیل می دهند. حجم نمونه نیز بر اساس اشباع نظری به دست آمده است. این روش نمونه گیری خاص پژوهش های میدانی –,کیفی می باشد. حجم نمونه با استفاده از این روش، 4 نفر از مدیران صنایع سنگین استان اصفهان و 4 نفر از اساتید دانشگاه تعیین شد. به منظور جمع آوری داده های کیفی، از ابزار مصاحبه نیمه ساختار یافته و برای تجزیه و تحلیل داده های حاصل از مصاحبه، از فن تحلیل مضمون استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها منجر به شکل گیری 156 کد شد که هر یک از کدها به پاسخ های مصاحبه شوندگان ارتباط پیدا می کرد. سپس بعد از مرور و بررسی کدهای اولیه، کدگذاری مرحله دوم انجام شد. در کدگذاری مرحه دوم 52 مضمون فرعی شناسایی شد. سپس در آخرین مرحله، 12 مضمون اصلی انتخاب و پیوند آن با دیگر مضامین مشخص شد. در این پژوهش مضامین اصلی کاربرد، موانع سازمانی، موانع مدیریتی، موانع دانشگاهی، عوامل مربوط به اساتید، عوامل مربوط به دانشجویان و پژوهشگران، ساختار و محتوای پژوهش ها، موانع ارتباطی، موانع مالی، مقوله قانون، عوامل مربوط به دولت و موانع فرهنگی شناسایی شدند. در کل می توان موانع شناسایی شده را مشکلات در هم تنیده و زنجیروار تلقی کرد که به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر هم تاثیر گذارند و در نتیجه باعث کاربردی نشدن نتایج پژوهش های مدیریت در صنایع سنگین استان اصفهان می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 30

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 14
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1402
  • دوره: 

    6
تعامل: 
  • بازدید: 

    157
  • دانلود: 

    101
چکیده: 

امروزه نگاه جامعه جهانی در برابر مخاطرات طبیعی، اجتماعی و اقتصادی از نگرش کاهش آسیب پذیری، به نگرش افزایش قدرت انعطاف پذیری در برابر این عوامل تغییرکرده است. فشارها و اختلالات موجود برای شرکتها باعث کاردرشرایط عدم اطمینان گردیده است لذا سازمانها می بایست خود را برای کاردراین محیط پر چالش آمده نمایند. در این پژوهش ابتدا، زنجیره تامین انعطاف پذیر و عوامل تاثیر گذار برآن راشناسایی وهمچنین، از طریق مدل ARAS اقدام به رتبه بندی عوامل موثر برانعطاف پذیری زنجیره تامین خواهد شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 157

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 101
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1402
  • دوره: 

    6
تعامل: 
  • بازدید: 

    83
  • دانلود: 

    49
چکیده: 

تامین کنندگان جزء حیاتی و مهم یک سازمان می باشند که میتوانند اثرات زیادی بر عملکرد و بهره وری سازمان داشته باشند. به واسطه این تاثیرات گوناگون بازنگری در روشهای انتخاب تامین کنندگان امری ضروریست. روش ساو یکی از روش های تصمیم گیری چند معیاره است که برای انتخاب و ارزیابی تامین کنندگان مورد استفاده قرار می گیرد. این روش اطلاعات مورد نیازی را که در ارتباط با موضوع ارزیابی و انتخاب تامین کنندگان است فراهم می آورد. این پژوهش درصدد انتخاب و ارزیابی شرکتهای تامین کننده قطعات خودرو با استفاده از یکی از روش های مربوطه می باشد. در واقع این تکنیک کاراترین تامین کننده ای را که دارای کمترین هزینه و بیشترین ویژگی را دارا است معرفی نموده.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 83

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 49
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1402
  • دوره: 

    6
تعامل: 
  • بازدید: 

    87
  • دانلود: 

    58
چکیده: 

امروزه دنیای کسب و کار بر پایه «رضایت مشتریان» استوار گشته به گونه ای که گسترش خدمات و حتی ارائه آن بدون در نظر گرفتن این اصل، نه تنها مشکل، بلکه غیرممکن است. رضایت مشتری بعنوان قانونی در نظر گرفته شده که توسط آن شرکتها، ارتباط با مشتریانشان را مدیریت می کنند. بنابراین حفظ مشتری و جلب رضایت آن، در کسب و کار امروزی امری حیاتی تلقی میشود. در این میان هیچ سازمانی از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین شرکت ها میبایست برای بهبود رضایت مشتریان خود به دنبال استراتژی های گوناگون مدیریتی باشند. بهترین رویکردی که میتواند این امر را محقق گرداند، استفاده از رویکرد بازاریابی رابطه مند میباشد. بازاریابی رابطه مند را میتوان به عنوان یک ابزار مهم و کلیدی جهت دست یافتن به این امر قلمداد کرد. بازاریابی رابطه مند رویکردی است که با حفظ، استمرار و ارتقای روابط بلند مدت سازمان با مشتریان خود گره خورده است و مهمترین هدف بازاریابی رابطه مند را می توان رضایت و وفاداری مشتریان دانست. بازاریابی رابطه مند رویکردی بلند مدت دارد که هدف اصلی آن ارائه ارزش در بلندمدت به مشتری است و معیار موفقیت نیز رضایتمندی مشتری است. بازاریابی رابطه مند دارای 6 فاکتور مهم می باشد که این تحقیق با هدف بررسی تاثیر نقش تعهد، همدلی و ارزش مشترک روی رضایتمندی مشتریان با استفاده از پرسشنامه و تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS و رگرسیون انجام شده است و نتایج حاکی از تاثیرات مثبت عوامل ذکر شده بر روی میزان رضایت مشتریان می باشد و در نهایت بهره گیری از تعهد، ارزش مشترک و همدلی بعنوان عوامل رابطه مند به جهت ایجاد رضایت در مشتریان برای سازمان پیشنهاد شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 87

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 58
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button