مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله همایش

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

87
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

58
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی نقش تعهد، همدلی و ارزش مشترک بر رضایتمندی مشتریان

نویسندگان

منوچهری دانا فرشاد

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 امروزه دنیای کسب و کار بر پایه «رضایت مشتریان» استوار گشته به گونه ای که گسترش خدمات و حتی ارائه آن بدون در نظر گرفتن این اصل, نه تنها مشکل, بلکه غیرممکن است. رضایت مشتری بعنوان قانونی در نظر گرفته شده که توسط آن شرکتها, ارتباط با مشتریانشان را مدیریت می کنند. بنابراین حفظ مشتری و جلب رضایت آن, در کسب و کار امروزی امری حیاتی تلقی میشود. در این میان هیچ سازمانی از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین شرکت ها میبایست برای بهبود رضایت مشتریان خود به دنبال استراتژی های گوناگون مدیریتی باشند. بهترین رویکردی که میتواند این امر را محقق گرداند, استفاده از رویکرد بازاریابی رابطه مند میباشد. بازاریابی رابطه مند را میتوان به عنوان یک ابزار مهم و کلیدی جهت دست یافتن به این امر قلمداد کرد. بازاریابی رابطه مند رویکردی است که با حفظ, استمرار و ارتقای روابط بلند مدت سازمان با مشتریان خود گره خورده است و مهمترین هدف بازاریابی رابطه مند را می توان رضایت و وفاداری مشتریان دانست. بازاریابی رابطه مند رویکردی بلند مدت دارد که هدف اصلی آن ارائه ارزش در بلندمدت به مشتری است و معیار موفقیت نیز رضایتمندی مشتری است. بازاریابی رابطه مند دارای 6 فاکتور مهم می باشد که این تحقیق با هدف بررسی تاثیر نقش تعهد, همدلی و ارزش مشترک روی رضایتمندی مشتریان با استفاده از پرسشنامه و تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS و رگرسیون انجام شده است و نتایج حاکی از تاثیرات مثبت عوامل ذکر شده بر روی میزان رضایت مشتریان می باشد و در نهایت بهره گیری از تعهد, ارزش مشترک و همدلی بعنوان عوامل رابطه مند به جهت ایجاد رضایت در مشتریان برای سازمان پیشنهاد شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    منوچهری دانا، فرشاد. (1402). بررسی نقش تعهد, همدلی و ارزش مشترک بر رضایتمندی مشتریان. کنفرانس بین المللی مدیریت و صنعت. SID. https://sid.ir/paper/1128074/fa

    Vancouver: کپی

    منوچهری دانا فرشاد. بررسی نقش تعهد, همدلی و ارزش مشترک بر رضایتمندی مشتریان. 1402. Available from: https://sid.ir/paper/1128074/fa

    IEEE: کپی

    فرشاد منوچهری دانا، “بررسی نقش تعهد, همدلی و ارزش مشترک بر رضایتمندی مشتریان،” presented at the کنفرانس بین المللی مدیریت و صنعت. 1402، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1128074/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button