نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    4
تعامل: 
  • بازدید: 

    270
  • دانلود: 

    98
چکیده: 

این پژوهش، به بررسی جریانات نقدینگی و هزینه های سرمایه ای در شرکتهای بورسی می پردازد. این پژوهش از نظر نوع در زمره تحقیقات پس رویداد و از نظر ماهیت در زمره مطالعات میدانی شبه تجربی دسته بندی می شود. مضاف این که به دلیل تعیین نوع رابطه بین دو یا چند پدیده در زمره مطالعات همبستگی تعریف می شود. بازه ی زمانی مطالعه سال های (1392) تا (1397) را در می گیرد. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد. روش نمونه گیری، حذف سیستماتیک یا غربالگری است. با توجه به بازه ی زمانی شش ساله و حجم نمونه آماری یکصد و بیست شرکتی، داده های مربوط به تعداد هفتصد و بیست شرکت سال مالی به صورت داده های ترکیبی مقطعی مبنای واکاوی گزاره های پژوهشی قرار گرفت. با توجه به سطح اندازه گیری متغیر وابسته، برای آزمون آماری فرضیه های پژوهشی، از تکنیک برآورد حداقل مربعات تعمیم یافته استفاده شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 270

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 98
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    4
تعامل: 
  • بازدید: 

    250
  • دانلود: 

    112
چکیده: 

در تجارت الکترونیکی، اعتماد مشتریان یکی از عناصر اصلی و تأثیرگذار در گسترش این نوع از تجارت است. حتی می توان گفت فاکتور اصلی موفقیت در عرصه ی تجارت الکترونیک، ایجاد و استقرار فراگرد مطمئن و مورد اعتماد برای خریدار است. با این وجود، اینکه اعتماد در دید خریداران و مصرف کنندگان مجازی چه معنایی دارد، بحثی قابل تأمل است چرا که متغیرهای فردی و زیرساختی مختلفی بر آن مؤثر است؛ از جمله جود زیرساخت های مناسب و قانونی، سیستم های اطلاعاتی. بنابراین می توان گفت در صورتی که خریداران در فضای الکترونیک در خرید خود احساس امنیت داشته باشند، اعتماد شکل می گیرد و این که این امنیت در سایت های مختلف چگونه ایجاد می شود و چه راهکارهای اطمینان بخش دیگری برای تجارت الکترونیکی می توان ارائه داد، در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 250

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 112
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    4
تعامل: 
  • بازدید: 

    349
  • دانلود: 

    206
چکیده: 

توسعه اقتصادی هر جامعه درگرو استفاده بهینه از سرمایه ها می باشد. سیستم بانکی با جذب سرمایه های گرد آوری شده و اعطای تسهیلات به بخش های مختلف اقتصادی در توسعه و گسترش فعالیتهای اقتصادی جامعه نقش سازنده ای دارد. از آنجایی که سهم شایان توجه دارایی های بانک از وام ها و تسهیلات اعطایی تشکیل شده، هدف این پژوهش شناخت و بررسی عواملی است که سبب معوق شدن تسهیلات گردیده است. از کل تسهیلات پرداخت شده به اشخاص حقیقی در بانک قوامین استان خراسان شمالی که بین سال های 90 تا 95 صورت گرفته است، در مجموع تعداد 481 فقره پرونده تسهیلاتی در ردیف تسهیلات غیرجاری، بعنوان مطالبات معوق بانک، جامعه آماری تحقیق را تشکیل داده است که با توجه به جدول کرجسی و مورگان، تعداد 240 فقره پرونده به عنوان حجم نمونه محاسبه شد که به روش نمونه گیری تصادفی سیستماتیک (منظم)، انتخاب شدند. برای گردآوری داده های آماری مطابق چک لیست تنظیمی از اسناد و مدارک سازمانی بانک قوامین و برای تحلیل آماری داده ها از آزمون های مربع کای، ضریب همبستگی اسپیرمن، من-ویتنی و کراسکال والیس جهت آزمون فرضیه ها استفاده شد. در نهایت یافته های این پژوهش حاکی از این است که در میان "عوامل مربوط به تسهیلات"، تعداد اقساط تسهیلات، نوع عقد قرارداد و نوع وثیقه و در مورد "عوامل مربوط به تسهیلات گیرنده"، شغل فرد دریافت کننده، عواملی می باشند که بر معوق شدن تسهیلات تأثیر دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 349

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 206
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    4
تعامل: 
  • بازدید: 

    284
  • دانلود: 

    126
چکیده: 

حسابداری بیمه یکی از پیچیده ترین روش های حسابداری در همه بخش های اقتصادی است، دلیل آن هم این است که دو طرف ترازنامه برآوردی است، و عوامل بسیاری در شفافیت اطلاعات مالی نقش دارند که مهمترین و اثرگذارترین آنها مولفه های مالی می باشند. با توجه به اهمیت و ماهیت خاص حسابداری شرکت های بیمه در این تحقیق عوامل مالی بیمه ای را در شفافیت اطلاعات مدنظر داریم. هدف این پژوهش بررسی ارائه مدلی جهت برنامه ریزی و بهبود عملکرد مالی صنعت بیمه ارائه شده است، که در این راستا ابتدا یک مدل تصمیم پیوندی ساخته شد و انتگرال فازی برای پالایش دانش مالی ناهنجار استفاده شد و روابط تأثیر علت – اثر در میان ابعاد اصلی یا شرایط اصلی با استفاده از تکنیک دیمتل شناسایی شدند و وزن تأثیرگذار اولیه هر بعد اصلی یا شرط اصلی ارزیابی شد و اثرات هم وزن در میان مجموعه اصلی اندازه گیری شدند. سپس یک رویکرد پیوندی برای تشخیص عملکرد مالی شرکت های بیمه پیشنهاد شد. انتظار می رود این رویکرد از بیمه ها برای بهبود سیستماتیک عملکرد مالی شان پشیتبانی نماید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 284

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 126
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    4
تعامل: 
  • بازدید: 

    458
  • دانلود: 

    259
چکیده: 

در هزاره سوم میلادی کسب رضایت مشتری و ایجاد وفاداری در وی به یک امر مهم برای کلیه شرکتها مبدل گشته و تمامی تلاشهای بازاریابی و فروش را تحت الشعاع خود قرار داده است و بدیهی است که در این مسیر تحقیقات فراوانی در حال انجام است. هدف از این تحقیق. "بررسی اثر استاندارد سازی و سفارشی سازی خدمات بر وفاداری مشتری با توجه به نقش میانجیگری کیفیت خدمات و رضایت مشتری است". جامعه ی آماری را، کلیه مشتریان شرکت بیمه دانا استان البرز تشکیل داده است. از بین جامعه مورد تحقیق بر اساس فرمول کوکران برای جامعه نامحدود تعداد 384 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب گردید. برای انجام این تحقیق به صورت غیرتصادفی در دسترس، نمونه مورد نظر انتخاب شد. این پژوهش ازنظر هدف مورد بررسی ازنوع کاربردی واز لحاظ نوع روش، توصیفی پیمایشی است. برای جمع آوری اطلاعات به ابزار پرسشنامه استاندارد کول هو و هنسلر (2012) استناد شد. پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ در نرم افزار 22 Spss برابر 0. 955 محاسبه شد، وپرسشنامه مورد تایید قرارگرفت. در ضمن جهت تعیین روایی پرسشنامه نیز با استفاده از ابزارهای آماری مانند روایی همگرا و روایی واگرا استفاده و موارد تایید گردید. جهت سنجش فرضیات تحقیق، با استفاده از ابزارهای آماری نرمال بودن توزیع داده ها مورد بررسی قرار گرفت. در ادامه برای بررسی مدل مفهومی پژوهش، تحلیل با استفاده از نرم افزارهای تحلیل آماری SPSS25و Smart PLS2 در سطح معناداری 05/0 انجام شده است. نتایج تحقیق نشان داد که استاندارد سازی بر کیفیت کاربردی و فنی خدمات تاثیر معناداری دارد، و تاثیر سفارشی سازی بر کیفیت کاربردی بصورت معناداری تایید شد ولیکن بین سفارشی سازی و کیفیت فنی خدمات اثر معناداری مشاهده نشد. در ضمن کیفیت فنی و کاربردی بر رضایت مندی و وفاداری مشتریان بطور مستقیم وغیر مستقیم تاثیر معناداری دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 458

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 259
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    4
تعامل: 
  • بازدید: 

    627
  • دانلود: 

    293
چکیده: 

اینکه مصرف کنندگان کالا در فضای مجازی چه رفتاری را از خود نشان می دهند و چه عواملی بر خرید آنها مؤثر است، یکی از موضوعات مورد توجه در عرصه ی بازاریابی است. برای اینکه بتوان چگونگی رفتار مصرف کنندگان را در محیط مجازی شناسایی کرد، باید بتوان رفتار مصرف کنندگان در محیط خرده فروشی الکترونیک و کانال های آنلاین تبیین شوند. این مقاله ضمن بررسی رفتار مصرف کنندگان آنلاین در کانال های پیوندی و چندگانه، بیان می کند کیفیت خدماتی که خرده فروشان در فضای مجازی ارائه می دهند، بر ترغیب مشتریان چه تأثیراتی خواهد داشت. در آخر نیز نتیجه گیری شده است که فراهم کردن کانال های چندگانه برای مشتریان عامل مهمی در انتخاب آنها بین خرده فروشان است و بازاریابان با در نظر گرفتن عوامل مؤثر در خرید الکترونیکی و چگونگی تأثیر گذاری کانال های پیوندی، الگوهای رفتاری مصرف کنندگان را پیش بینی و در جهت توسعه ی تجارت خود استفاده کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 627

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 293
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    4
تعامل: 
  • بازدید: 

    849
  • دانلود: 

    898
چکیده: 

شیوه های ارتباطی مدیران و استفاده از کانال های ارتباطی، مهارت های ارتباطی، محتوای ارتباط و سبک های ارتباطی می توانند در مدیریت ارتباطات اثربخش مدیران سطوح مختلف هر سازمان، بیشترین نقش را داشته باشند. این در حالی است که در رابطه با کارکنان و کارگران نیز مسیرها و جریان های ارتباطی عامل مهمی در شکل گیری یک نظام ارتباطی اثربخش محسوب می شود. بنابراین ارتباط اثربخش از جمله عناصر و ارکان مهم هر سازمانی است که در صورت نادیده گرفتن آن، سازمان ها در رسیدن به اهداف خود با موانع جدی روبرو خواهد بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 849

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 898
نویسنده: 

سرافراز زهرا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    4
تعامل: 
  • بازدید: 

    465
  • دانلود: 

    152
چکیده: 

این پژوهش باهدف بررسی رابطه بین مهارت های فردی مدیریت زمان با اثربخشی سازمانی در بین مدیران ادارات دولتی شهرستان کرج انجام پذیرفت. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی است و از نظر شیوه گردآوری و تحلیل اطلاعات، این تحقیق توصیفی و از نوع پیمایشی بود. جامعه آماری تحقیق حاضر عبارت است از کلیه مدیران رده بالای سازمان های دولتی شهر کرج می باشد که با توجه به تعداد 105 سازمان دولتی در شهر کرج و با در نظر گرفتن مدیران و معاونان هر سازمان تعداد کل جامعه آماری 315 نفر می باشد. در این تحقیق برای نمونه گیری از روش تصادفی طبقه ای استفاده شد و حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران تعداد 173 نفر بود؛ که در نهایت تعداد 170 پرسشنامه به صورت کامل و صحیح برگشت داده شد لذا حجم نمونه نهایی 170 نفر تعیین گردید برای جمع آوری داده ها ز طریق پرسشنامه مهارت های فردی مدیریت زمان حافظی (1387) و پرسشنامه اثربخشی سازمانی هسو ( 2002) صورت گرفت. با توجه به نوع و ماهیت پژوهش حاضر جهت تجزیه وتحلیل داده ها که با استفاده از نرم افزار SPSS22 انجام شد در سطح آمار توصیفی از جداول و ترسیم نمودار استفاده شد و برای الگوسازی تحلیل مسیر نرم افزار PLS استفاده شد. نتایج نشان می دهد با توجه به ضریب مسیر متغیر به مقدار 0. 64 و همچنین آماره t بدست آمده به مقدار 34/10 نتایج نشان داد که بین مهارت های فردی مدیریت زمان با اثربخشی سازمانی در بین مدیران ادارات دولتی شهرستان کرج رابطه وجود دارد. همچنین با توجه ضریب مسیر متغیر مهارت های فردی مدیریت زمان و سازماندهی به مقدار 53/0 و مقدار آماره t به مقدار 84/9 لذا بین مهارت های فردی مدیریت زمان با سازماندهی در بین مدیران ادارات دولتی شهرستان کرج رابطه وجود دارد. با توجه به ضریب مسیر مهارت های فردی مدیریت زمان و تصمیم گیری به مقدار 59/0 و همچنین آماره t به مقدار 21/10 نتیجه شد که بین مهارت های فردی مدیریت زمان با تصمیم گیری در بین مدیران ادارات دولتی شهرستان کرج رابطه وجود دارد. با توجه به ضریب مسیر متغیر مهارت های فردی مدیریت زمان با ارتباط با کارکنان به مقدار 57/0 و همچنین آماره t به مقدار 27/9 نتیجه شد که بین مهارت های فردی مدیریت زمان با ارتباط با کارکنان در بین مدیران ادارات دولتی شهرستان کرج رابطه وجود دارد. و با توجه به ضریب مسیر مهارت های فردی مدیریت زمان و رضایت شغلی به مقدار 50/0 و همچنین آماره t به مقدار 95/8 نتیجه حاصل شد که بین مهارت های فردی مدیریت زمان با رضایت شغلی در بین مدیران ادارات دولتی شهرستان کرج رابطه وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 465

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 152
نویسنده: 

سلامی مهدی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    4
تعامل: 
  • بازدید: 

    328
  • دانلود: 

    119
چکیده: 

از دیرباز تاکنون دولت ها برای بقای حکومت خود، به نقش آفرینی یک مولفه مهم پی برده اند و آن اقتصاد است. همانگونه که هر عاملی اگر در مرحله جهانی قرار بگیرد به یک مسئله بین المللی تبدیل می شود متغیر اقتصاد هم از این قاعده مستثنی نیست و به همین دلیل از واژه اقتصاد بین الملل استفاده خواهیم کرد. پس از انتشار نظریه وابستگی متقابل توسط جوزف نای و تبدیل شدن حالت انتخابی همکاری دولت ها به حالت اجتناب ناپذیری همکاری بین آن ها، نوعی تحول در نظام بین الملل پدیدار شد. سپس میزان وابستگی و درهم تنیدگی کشورها بیشتر شد و اقتصاد بین الملل به سمت اقتصاد نوین بین الملل حرکت کرد و به یکی از مهم ترین متغیرها در نظام جدید بین الملل تبدیل شد. سوالی که می توان آن را مطرح کرد و این پژوهش به دنبال پاسخ دادن به آن است، همین مسئله است که متغیر اقتصاد نوین بین الملل که بر اساس وابستی متقابل شکل گرفته چه تاثیری بر نظام بین الملل داشته است؟

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 328

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 119
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    4
تعامل: 
  • بازدید: 

    573
  • دانلود: 

    292
چکیده: 

با جهانی شدن تجارت و امکان برقراری ارتباط از طریق فناوری های نوین اطلاعات، به دلیل منافع بسیار و از بین رفتن محدودیت های مکانی و زمانی، راه های گسترش این سبک از تجارت از طرق مختلف توسط تجار یا دولت مردان هموار شده است. ایران نیز از جمله کشورهایی است که در پی گسترش تجارت و الکترونیکی کردن آن است. اما در راه اجرای این مهم، به دلیل وجود چالش ها و موانعی چون عدم وجود قوانین مدون، تحریم های اقتصادی، نظام اقتصادی بیمار و عدم امنیت در تبادل داده ها آن گونه که شایست هاست موفق نبوده است. لذا برای گسترش تجارت الکترونیک، ابتدا باید زیرساخت های مالی و غیرمالی توسط دولت بهبود یابد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 573

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 292
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    4
تعامل: 
  • بازدید: 

    215
  • دانلود: 

    85
چکیده: 

هدف کلی این تحقیق بررسی رابطه بین سرمایه اجتماعی، تسهیم اطلاعات و عملکرد سازمانی در شرکت های فعال مستقر در شهرک های صنعتی استان گلستان است. روش تحقیق از نوع توصیفی و هدف آن کاربردی بوده و روش گردآوری داده ها میدانی و ابزار آن پرسشنامه است. در تحقیق حاضر جامعه آماری مورد بررسی شامل شرکت های فعال مستقر در شهرک های صنعتی استان گلستان با تعداد 451 شرکت است که تعداد 208 شرکت به عنوان نمونه آماری انتخاب و پرسشنامه بین مدیران این شرکت ها با استفاده از روش نمونه برداری تصادفی طبقه ای توزیع گردید. در نهایت پرسشنامه ها جمع آوری و داده ها به وسیله ی نرم افزارهای SPSS 20 و v. pls1. 04b1مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. با تجزیه و تحلیل داده ها مشخص شد در سطح 95% تعامل اجتماعی با اعتماد، دیدگاه مشترک، محتوای تسهیم اطلاعات و کیفیت تسهیم اطلاعات ارتباط معنی داری دارد. همچنین اعتماد با دیدگاه مشترک، محتوای تسهیم اطلاعات و کیفیت تسهیم اطلاعات ارتباط معنی داری دارد. ارتباط بین دیدگاه مشترک با محتوای تسهیم اطلاعات و کیفیت تسهیم اطلاعات تایید شد. و نهایتا اینکه محتوای تسهیم اطلاعات و کیفیت تسهیم اطلاعات با عملکرد سازمانی و عملکرد مسئولیت پذیری ارتباط معنی داری دارند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 215

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 85
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    4
تعامل: 
  • بازدید: 

    392
  • دانلود: 

    205
چکیده: 

این پژوهش با هدف طراحی مدل ارزیابی پایداری در موسسات اموزش عالی در استان کرمان به اجرا درآمد که برای این منظور پس از مرور پیشینه موضوع، با نظرخواهی 8 تن از خبرگان، مسئولین و هیئت علمی دانشگاه و موسسات اموزش عالی استان کرمان که به روش نمونه گیری گلوله برفی انتخاب شده بودند، متغیرهای موثر بر ارزیابی پایداری موسسات اموزش عالی استان کرمان مشخص و پس از تایید نهایی این متغیرها در جدول، با کاربست رویکرد پویایی سیستم و با کمک نرم افزار ونسیم نمودار علی-معلولی و سپس نمودار جریان مساله پژوهش تهیه گردید. با استفاده از نمودار جریان، سه سناریو مورد بررسی قرار گرفت و رفتار متغیرهای کلیدی مدل، براساس سیاست های تاثیر افزایش مصرف انرژی، تاثیر افزایش همکاری بین دانشگاهی و در نهایت سناریو ترکیبی افزایش همکاری بین دانشگاهی و کاهش مصرف انرژی مورد تجزیه و تحلیل و تاثیر کلیه سناریو ها بر تک تک سطوح مورد بررسی قرار گرفت که از سوی خبرگان پژوهش بیشترین تاثیر را در بهبود وضعیت ارزیابی پایداری موسسات اموزش عالی استان کرمان داشته اند. از این رو مدیران و متخصصان موسسات آموزش عالی استان کرمان بایستی از طریق مدیریت بهتر خود اقدام موثری در حرکت به سوی ارزیابی پایداری موسسات اموزش عالی استان کرمان بردارند و از این طریق نقش بسزایی در افزایش بهره وری، رشد درآمد و در نهایت رضایت ذینفعان داشته باشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 392

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 205
نویسنده: 

زکی محمدجواد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    4
تعامل: 
  • بازدید: 

    616
  • دانلود: 

    346
چکیده: 

سازمان ها قبلا در محیطی پایدار به سر می بردند و وقایع آینده تقریبا قابل پیش بینی بودند، به طوری که مدیران می توانستند در شرایط مطمئن برنامه ریزی کنند، اما امروزه مبحث به شدت در حال تغییر است، افزایش رقابت و پیچیدگی در فضای کسب و کار یکی از مشخصه های تجارت نوین است. تغییرات سریع و محسوس در عرصه های مختلف علم و فناوری به طور فرایندهای جامعه بشری را تحت تأثیر قرار داده به طوری که سازمان های سنتی دیگر قادر به هماهنگی با این تغییرات نیستند و تنها سازمانی شانس بقاء دارد که بتوانند خود را پیوسته با تغییرات محیطی پیرامون خود وفق دهد. بنابراین سازمان ها به منظور سازگاری با محیط خود، به دنبال بهترین راهکارها هستند که به این ترتیب به مزیت رقابتی دست پیدا خواهند کرد. یکی از راههای کسب مزیت رقابتی پایدار، تاکید بر آموزش کارکنان و بالا بردن اطلاعات و دانش ایشان است. در گذشته تنها کارکنان و رهبران به دنبال یادگیری بودند ولیکن امروز سازمان ها به دنبال یادگیری هستند، به واسطه یادگیری، دانشی پایدار در افراد و در سطح بالاتر در سازمان تولید می شود که آن ها را قادر به اجرای نوآوری ها و فعالیت هایی می سازد که ضامن بقای سازمان در محیط متغیر امروزه خواهند بود، سازمان ها تنها با یادگیری سریع از موفقیت ها و شکست ها قادر خواهند شد هنگام برخورد با موقعیت های مختلف، رفتاری اثربخش داشته باشند و بدین شکل با حداکثر اثربخشی به اهداف خود ناتل خواهند گشت. زیرا تعلق خاطر کارکنان موجب می شود افراد با تعهد بیشتری برای سازمان کارکنان کنند و در تلاش باشند تا آموزش ببیند و از طریق یادگیری عملکرد خود را بهبود ببخشند. مقاله حاضر به بررسی تاثیر تعلق سازمانی بر یادگیری سازمانی با تاکید بر یادگیری دو حلقه ای می پردازد. پس از مقدمه، بیان مساله، اهمیت و ضرورت پژوهش تشریح گردیده و مبانی نظری و مفاهیم تعلق سازمانی، یادگیری سازمانی و یادگیری دوحلقه ای تعریف شده است. سپس پژوهش های انجام شده در رابطه با این موضوع بیان شده و در نهایت به بحث و نتیجه گیری در خصوص این موضوع پرداخته شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 616

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 346
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button