Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

386
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

106
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

اثربخشی روش آموزشی نقشه مفهومی و تداوم آن بر پیشرفت تحصیلی و ایجاد انگیزش دانش آموزان

نویسندگان

رسولی مه آسا

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 این پژوهش با هدف تعیین میزان تاثیر کاربرد ترسیم نقشه های مفهومی با استفاده از رایانه در مقایسه با روش رایج ترسیم نقشه های مفهومی با استفاده از قلم و کاغذ, در افزایش سطح یادگیری, یادداری و انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس زمین شناسی دوره دبیرستان انجام گرفته است. نقشه مفهومی ابزاری مناسب برای سازماندهی مفاهیم در ذهن, در ساختاری معنادار است. نقشه های مفهومی ابزاری مفید برای تشخیص بد فهمی دانش آموزان و کمک به دانش آموزان جهت ارتقا و بهبود یادگیری آنان است. پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان اثربخشی نقشه های مفهومی بر یادگیری مفاهیم درس ریاضی و ایجاد انگیزه جعت یادگیری صورت گرفته است. . طرح به کاررفته دراین تحقیق ازنوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با دو گروه کنترل و آزمایش است. ابزاراندازه گیری متغیرها و جمع آوری داده ها شامل آزمون پیشرفت تحصیلی و پرسشنامه انگیزش تحصیلی مک اینرنی و سینکلایر (1992), نقشه های مفهومی دانش آموزان هستند. نتایج نهایی تحقیق نشان می دهدکه شیوه تدریس نقشه مفهومی نسبت به شیوه تدریس متداول در میزان پیشرفت تحصیلی, نگرش و ایجاد انگیزش دانش آموزان تاثیر بسزایی دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رسولی، مه آسا. (1400). اثربخشی روش آموزشی نقشه مفهومی و تداوم آن بر پیشرفت تحصیلی و ایجاد انگیزش دانش آموزان. کنفرانس ملی پژوهش های سازمان و مدیریت. SID. https://sid.ir/paper/900477/fa

    Vancouver: کپی

    رسولی مه آسا. اثربخشی روش آموزشی نقشه مفهومی و تداوم آن بر پیشرفت تحصیلی و ایجاد انگیزش دانش آموزان. 1400. Available from: https://sid.ir/paper/900477/fa

    IEEE: کپی

    مه آسا رسولی، “اثربخشی روش آموزشی نقشه مفهومی و تداوم آن بر پیشرفت تحصیلی و ایجاد انگیزش دانش آموزان،” presented at the کنفرانس ملی پژوهش های سازمان و مدیریت. 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/900477/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا