Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات همایش/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نویسنده: 

مرادی محمد

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    675
  • دانلود: 

    306
چکیده: 

رنسانس، جنبش نوزایش هنری، اندیشگی و علمی در سده ی چهاردهم میلادی، در شمال ایتالیا آغازید. رنسانس هنر غربی را در همه زمینه ها از ریشه دگرگون ساخت و فراتر از آن، بر شیوه ی نگرش به انسان و طبیعت و رابطه با خداوند تاثیری ژرف نهاد و راه یکی از شگرف ترین پدیده های تاریخ بشری یعنی مدرنیته را گشود. دوران رنسانس (قرن های 14 و 15) را آغاز ظهور اومانیسم جدید در فرهنگ غرب می دانند. اصولاً رنسانس خود پدیده ای اومانیستی است. دو چیز دوران رنسانس را از دوره هاى قبل از خودش متمایز مى کند: کشف جهان وکشف انسان. اول، میل به کشف جهان، میل به کشف عالمى است که از نظر نجومى بسیار بزرگتر از محدوده قابل مشاهده ماست. دوم، کشف عظمت هاى انسان و بازگشت به کرامت انسانى نیز از نشانه هاى بارز این دوره است؛ انسان رنسانس، از حیث فردى ، داراى کرامتى است که نمى توان مانند کودک با او رفتار کرد. بنابراین تمام چیزهاى اطراف او، از روابط خانوادگى گرفته تا رابطه با بالا دست و زیر دست، تغییر مى کند. در اندیشه غرب بعد از قرون وسطی و در دوران رنسانس شاهد تحولات فراوانی هستیم. در این اندیشه افسار گسیخته غرب زده، انسان بر جایگاه خدا تکیه زده و خواسته های او محوریت پیدا نموده، همه باید مطیع خواسته های انسان باشند. در این مقاله بر آن هستیم که یک تعریف روشنی از رنسانس و اومانیسم، بیان شود و تاثیراتی که دوران رنسانس در اومانیسم و انسان محوری گذاشته است، نیز بررسی و به آن پرداخته شود. ضمنا نظرات دانشمندان مسلمان، راجع به این مساله تحلیل شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 675

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 306
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    384
  • دانلود: 

    109
چکیده: 

بهره وری یکی از مفاهیم مهم اقتصادی است که عبارت از به حداکثر رساندن استفاده از منابع و نیروی انسانی و کاهش هزینه های تولید آن گونه که به سود کارکنان، مدیریت و عموم مصرف کنندگان باشد. یکی از عوامل موثر بر رشد بهره وری، سرمایه گذاری در به کارگیری فنّاوری اطلاعات در سازمان ها است. بسیاری از اقتصاددانان فناوری اطلاعات و ارتباطات را به عنوان هسته اصلی تغییرات فنی زمان حاضر می دانند و سعی در کمی کردن اثرات آن دارند. از سویی دیگر مهندسی مجدد به معنی بازاندیشی بنیادین و طراحی مجدد ریشه ای فرایندها به منظور دستیابی به بهبود چشمگیر در معیارهای مهم عملکرد از قبیل هزینه، کیفیت، سرعت و خدمت است. شرکت ها با اینکه سرمایه عظیمی برای توسعه فناوری اطلاعات صرف می کنند اما این روند زمانی اثر بخشی خود را نشان خواهد داد که بطور مستمر ادامه داشته باشد. هدف از این تحقیق در مرحله اول بررسی اثر سرمایه گذاری فنّاوری اطلاعات بر بهره وری در شرکت ماشین سازی ایران خودرو است. در مرحله دوم، ارزیابی وضعیت مهندسی مجدد فرایندهای سازمانی به عنوان یک سرمایه گذاری مکمل در جهت بهبود اثرات فنّاوری اطلاعات انجام گرفته است. نتایج پژوهش حاکی از آن است که نه فقط رابطه مثبت بین به روز رسانی فنّاوری اطلاعات و بهره وری در شرکت ایران خودرو وجود دارد بلکه بازگشت مثبت سرمایه گذاری فنّاوری اطلاعات بیشتر از سرمایه گذاری غیر فنّاوری اطلاعات است که این امر موجب ارتباط کارای مشتری با سازمان خواهد شد. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی – همبستگی می-باشد. جامعه آماری این تحقیق شرکت ایران خودرو می باشد که از طریق فرمول کوکران تعداد نمونه 385 نفر نعیین شد. روش گردآوری اطلاعات از نوع کتابخانه ای و میدانی می باشد که در قسمت میدانی از پرسشنامه استاندارد استفاده شده است. روش تجزیه و تحلیل در این تحقیق با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی(آزمون کلموگروف-اسمیرنف، تی، همبستگی و رگرسیون) در نرم افزار SPSS انجام گرفت. نتایج نشان داد که مدیریت فناوری اطلاعات تاثیر معناداری بر کیفیت بهره وری سیستم و ارتباط با مشتری دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 384

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 109
نویسنده: 

عالی باف پرستو

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    342
  • دانلود: 

    93
چکیده: 

در کلانشهر تهران علی رغم رشد مناسب بخش فرهنگ و هنر، هنرهایی که به صورت غیرانتفاعی مدیریت می شوند با محیطی مواجه شده اند که این رشد را تهدید می کند که این امر ضرورت تثبیت چشم انداز آینده را نمایان می سازد. این امر چالشهایی جدی را برای ثبات بخشهای فرهنگ و هنر محلی ایجاد می کند. در این تحقیق سعی شده است تا وضعیت بخش فرهنگ و هنر کلان شهر تهران بررسی شده و اقداماتی برای اطمینان از پایداری آن پیشنهاد شود. این تحقیق سه هدف را دنبال می کند: (1) شناسایی منابع و ویژگی های این محیط جدید، (2) توصیف روش هایی که جوامع هنری محلی به چالش های جدید پاسخ می دهند و (3) تجزیه و تحلیل بخش هنر کلان شهر تهران و پیشنهاد راه حل های بالقوه برای ایجاد ثبات در آن. به این منظور طیف وسیعی از منابع، هم کمی (داده ها و گزارش های منتشر شده) و هم کیفی (مصاحبه ها، گروه های متمرکز) مورد استفاده قرار گرفته است. در جریان این تحقیق دو رویکرد جدید برای بررسی بخش های هنرهای محلی معرفی شده است. رویکرد اول یا روش بوم شناختی بر رابطه بین سه مؤلفه بوم شناسی سازمانی جوامع محلی متمرکز است: زیرساخت های هنری آنها؛ سیستم های پشتیبانی که این زیرساخت ها به آنها وابسته هستند؛ و محیط های اجتماعی جمعیت شناختی، اقتصادی و سیاسی که در آن فعالیت می کنند. رویکرد دوم چارچوبی است برای توصیف و ارزیابی مکانیسم های سازمانی و استراتژی های عملیاتی اتخاذ شده توسط جوامع محلی برای حمایت از بخش های هنری خود. بین سالهای 1330 و 1360، بخش هنر دوره ای از گسترش بی سابقه را تجربه کرد که دو عامل نقش مهمی در این توسعه ایفا کردند: اتخاذ یک استراتژی تامین مالی مشترک و گسترش منابع مالی جدید که امکان اجرای آن استراتژی را فراهم کردند. طی اواسط دهه 60 بخش های هنری محلی علاوه بر فضای رقابتی جدید تأمین مالی و محیط عملیاتی با یک محیط سیاسی مواجه شدند که مستلزم استراتژی های جدید بودجه و استدلال های جدید برای حمایت بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 342

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 93
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    375
  • دانلود: 

    84
چکیده: 

یکی از راه های مؤثر نشر معارف، فرهنگ و اخلاق والای انسانی در میان مردم، دعا و متون دعایی است. یکی از مهمترین میراث دعایی و متون مناجاتی ما، مناجات خمس عشر امام سجاد(علیه السلام) است. امام سجاد(علیه السلام) با توجه به شرایط خاص زمانی که در آن قرار داشتند بسیاری از آموزه ها و معارف اسلام را در قالب دعا به جامعه آموزش دادند که هر کدام از این ادعیه می تواند از زوایای مختلف معرفتی مورد دقت و بررسی قرار گرفته و معارف آن استخراج شود که در این نوشتار به شرح این نمادهای اخلاقی در دو بعد فردی و اجتماعی با ذکر شواهد قرآنی آن ها خواهند پرداخت. هدف اصلی در تحقیق حاضر با روش توصیفی تحلیلی و با مراجعه به کتابخانه، استخراج نمادهای اخلاقی است که در مناجات خمس عشر امام سجاد(علیه السلام) به آن اشاره شده، می باشد. از یافته های این تحقیق این است که ادعیه تجلی یافته در مناجات خمس عشر الگویی است جهت ارتباط با خداوند متعال در نوع در خواست هایمان و بیانگر این نکته است که مناجات های خمسه عشره دارای معنای قرآنی است که نحوه ارتباط با معبود و داشتن اخلاقی پسندیده را به شکل صحیح نمایان می سازد که زمینه ساز سعادت فرد می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 375

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 84
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    349
  • دانلود: 

    88
چکیده: 

در سازمان های خدماتی علی الخصوص بانک ها، کیفیت خدمات منجر به رضایت مشتریان شده و وفاداری مشتریان را با توجه به شرایط رقابتی موجود در این نوع سازمان ها، تضمین می کند. نوع رهبری و عملکرد تیم های کاری از جمله عواملی هستند که کیفیت خدمات را در سیستم بانکداری تحت تاثیر قرار می دهند. هدف این بررسی نقش میانجی عملکرد تیم بر رابطه بین رهبری تحول آفرین و کیفیت خدمات در بانک پارسیان بود. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی بوده و از حیث گردآوری داده ها توصیفی پیمایشی است. جامعه آماری آن شامل کلیه کارشناسان شعب شمال شرق بانک پارسیان شهر تهران در سال 1400 بوده است. روش نمونه گیری غیر تصادفی در دسترس بوده و تعداد نمونه 121 نفر می باشند. داده ها با پرسشنامه ای 27 گویه ای جمع آوری شدند و نتایج نشان داد که رهبری تحول آفرین بر کیفیت خدمات تاثیر مثبتی دارد و عملکرد تیم به عنوان یک متغیر میانجی تاثیرگذار می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 349

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 88
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    320
  • دانلود: 

    86
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر سرمایه انسانی بر ابعاد ظرفیتهای بازاریابی با در نظر گرفتن نقش میانجی قابلیت سنجش بازار و قابلیت مدیریت برند انجام گرفته است. نوع تحقیق کاربردی بوده و از بعد روش همبستگی ۔ پیمایشی می باشد، جامعه آماری تحقیق کلیه کارکنان بیمه ایران در استان چهارمحال و بختیاری است که بر اساس آماری که در سال 1400 از این سازمان گرفته شده تعداد جامعه آماری پژوهش 173 نفر بوده که کلیه افراد سازمان از طریق روش تمام شماری به عنوان حجم نمونه در نظر گرفته شد که بعد از توزیع پرسشنامه تعداد 173 عدد پرسشنامه به صورت صحیح تکمیل و بازگشت شد. برای تحلیل داده های جمع آوری شده، جهت پایایی از روش ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است که مقادیر این آمار برای همه از 8/0 بیشتر است و در نتیجه پرسشنامه دارای پایایی موردنظر می باشد. تجزیه وتحلیل فرضیه ها از روش معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار SPSS و 8 Lisrel انجام پذیرفت که یافته های تحقیق نشان میدهد سرمایه انسانی بر ابعاد ظرفیت های بازاریابی با در نظر گرفتن نقش میانجی قابلیت سنجش بازار و قابلیت مدیریت برند به میزان 64 درصد اثر مثبت دارد بدین ترتیب به بیمه ایران پیشنهاد میشود سرمایه انسانی را به عنوان منبعی استراتژیک در جهت دستیابی به ایجاد مزیت رقابتی و عملکرد برتر در بازاریابی تقویت و توسعه بخشند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 320

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 86
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    464
  • دانلود: 

    139
چکیده: 

توانایی مدیریت یکی از متغیرهای تاثیرگذار بر عملکرد مالی و تداوم فعالیت است که می تواند منجر به بهبود سرمایه گذاری و عملکرد مالی شود. با توجه به تاثیر بسزایی که توانایی مدیریت در بهبود ارزش شرکت و سرمایه گذاری دارد و با در نظر گرفتن نقش با اهمیتی که در وضعیت مالی ایفا می کند، مدیریت شرکت می تواند با توانایی های خود، سیاست های مناسب در جهت عملکرد مالی و سرمایه گذاری تدوین کند. بنابراین هدف این پژوهش، بررسی تاثیر توانایی مدیریت بر رابطه بین ساختار سرمایه و ارزش شرکت می باشد. بدین منظور از جامعه آماری که کلیه شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران را تشکیل می دهد با استفاده از روش حذف سیستماتیک 100 شرکت به عنوان نمونه در بازه زمانی 1393 تا 1398 انتخاب شد و بعداز گردآوری داده-ها با استفاده از نرم افزار آماری استاتا نسخه 15 فرضیه های پژوهش مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج بدست آمده از آزمون فرضیه ها نشان داد بین ساختار سرمایه و ارزش شرکت رابطه منفی و معنی داری وجود دارد، اما در بررسی تاثیر توانایی مدیریت بر رابطه بین ساختار سرمایه و ارزش شرکت نتیجه معنی داری یافت نشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 464

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 139
نویسنده: 

حافظی اکرم

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    1106
  • دانلود: 

    607
چکیده: 

تربیت صحیح و ثمربخش تاحدود زیادی درگرو این است که پدران و مادران از ابتدای کودکی وحتی قبل از تولد کودک، به این مهم توجه داشته ونهایت تلاش خود رادر جهت تربیت فرزندی صالح به کارگیرند. زیرا بهترین زمان برای تربیت، دوران کودکی است. تحقیق حاضر با هدف تببین چگونگی معنویات و باورهای معنوی در تربیت کودکان و نوجوانان به روش همبستگی صورت گرفته است. جامعه آماری تعداد 50 نفر از دانش آموزان 7 تا 15 ساله تهرانبود. نمونه گیری به روش تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته بود که پایایی آنها از طریق ضریب آلفای کرونباخ 81/0 بدست آمد. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS و به کارگیری آزمون همبستگی پیرسون گام به گام، تجزیه و تحلیل شدند. نتایج آزمون همبستگی پیرسون حاکی از آن که رابطه بین باوری های دینی و تربیت رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. بنابراین خانواده باید تلاش کند که آموخته های مذهبی کودکان با تجارب و احساسات خوشایندی شکل بگیرد. سعه صدر، ابراز احساس خرسندی و روحیه رضایتمندی، گرایش به این احساسات مذهبی را برای کودکان گوارا میسازد. مشاهده رفتار اطرافیان (به خصوص والدین) انگیزه ای قوی و غنی برای یادگیری و آموزش دانش آموزان است. وقتی که کودک نسبت به رفتار و نحوه حرکات و حرف زدن والدین و اطرافیان کنجکاو می شود باید توجه داشت که کنجکاوی بی هدف و بی نتیجه نیست بلکه متضمن الگوگیری و مشارکت فعالانه او به صورت تجربه ای جدید در فرازهای حساس زندگی است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1106

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 607