Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات همایش/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    1354
  • دانلود: 

    394
چکیده: 

گردشگری یکی از مهمترین رویکردهای ملل مختلف به منظور توسعه پایدار است. از این رو، توجه بیشتر به انواع گردشگری می تواند نقش مهمی در اقتصاد بازی کند. ایران نیز، از جنبه های تاریخی و فرهنگی، مقصد گردشگری مهمی در منطقه است. اصطلاح گردشگری غذا، گونه ای از گردشگری را معرفی می کند که مواد غذایی را یکی از انگیزه ها برای سفر به شمار می آورد. گردشگری غذا می تواند به عنوان سفری به مقصدی برای اهداف فرهنگی با تجربه های منحصربه فرد و غذاها در آن مقصد تلقی می شود. غذا از مهم ترین عوامل در تصمیم گیری گردشگران برای سفر به مقصدی خاص است. غذاهای محلی استان خوزستان از تنوع بالایی برخوردار هستند و به حدی نوع غذاهای ارائه شده آن زیاد و گوناگون است که می توان آن را یکی از پرچم داران صنعت غذایی ایران لااقل برای بخش توریست و گردشگری کشورمان تلقی کنیم. اغلب غذاهای این منطقه خصوصا غذاهای آبادان به دلیل بکار بردن طیف وسیعی از ادویه جات و چاشنی های مختلف، مطابق با ذائقه بسیاری از مسافران ناآشنا به فرهنگ غذای جنوب کشور می باشد. گردشگری غذایی همان طور که تشریح شد می تواند ابزاری باشد برای توسعه اقتصادی به همراه توسعه پایدار. با توجه به انواع غذاهای محلی و همچنین خیابان های محلی برای سرو غذاهای محلی، این استان و به طور خاص شهر آبادان دارای پتانسیل ویژه برای جذب گردشگر غذایی است. با این حال باید استراتژی های بازاریابی گردشگری غذایی برای این استان تدوین شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1354

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 394
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    553
  • دانلود: 

    156
چکیده: 

صنعت تبلیغات در دهه اخیر، فقط نمایش یک محصول نیست. تبلیغات می کوشد تا هر چه بیشتر مردم را غرقِ در دنیای برندها کند. در این دوران، شاخص ِهای کلیدیِ آگهی های تبلیغاتیِ تأثیرگذار، دچار تحول شده است. مدیریت این جریان هنری-تبلیغاتی دیگر تنها بر عهده مدیرانِ هنری، مدیرانِ بازاریابی و گرافیست ها نیست. در صنعت تبلیغات، به مفهوم جدیدی بنام مدیریت تبلیغات برمی خوریم. مدیرانِ تبلیغات افرادی هستند، دارای تخصص های هنری و مدیریتی. آن ها شیوه های نوین بازاریابی را می دانند؛ توانایی مدیریت بودجه های کلان تبلیغاتی را دارند و با مدیریت بحران آشنا هستند. فارغ التحصیلان رشته ی طراحی گرافیک که در خط مقدم صنعت تبلیغات قرار دارند، می بایست با علم مدیریت تبلیغات آشنا شده، تا توانایی مدیریت پروژه های کلان تبلیغاتی را داشته باشند. پژوهش حاضر رویکردی کاربردی به موضوع مدیریت تبلیغات داشته و با استفاده از روش تحقیق توصیفی-تحلیلی و گردآوری اطلاعات به شیوه مطالعات کتابخانه ای و میدانی به بررسی و مداقه پیرامون موضوع مدیریت تبلیغات خواهد پرداخت. مسئله ی بنیادین پژوهش حاضر، واکاوی نقش مدیریت تبلیغات، بر آینده شغلی فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته طراحی گرافیک در ایران می باشد، تا حلقه گم شده مابینِ مدیریت تبلیغات و هنر طراحی گرافیک واکاوی شود. یافته های پژوهش حاضر نشان داد، اکثر فارغ التحصیلان رشته طراحی گرافیک با علم مدیریت تبلیغات بیگانه بوده و یکی از نیازهای اساسی تحصیلاتِ تکمیلی در ایران، تهیه و تدوین سرفصل های به روز این رشته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 553

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 156
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    431
  • دانلود: 

    141
چکیده: 

دورکاری بخشی از دنیای جدید کاری است. این سبک کار که در سال های گذشته طرفداران بسیار زیادی بدست آورده، وابسته به استفاده موثر از تکنولوژی اطلاعات است. تکنولوژی اطلاعات ابزار کمکی برای پیاده سازی این سبک کاری است اما برای موفقیت آن باید به عوامل دیگری نیز توجه کرد مانند انعطاف پذیری سازمان، ماهیت شغل، شخصیت کارمندان، سبک زندگی، جنسیت و. . . . بهکارگیری و پیادهسازی ابتکارات دورکاری یک چالش فنی اجتماعی است که بر سطوح استراتژیک و عملیاتی-سازمانها تاثیرگذاراست. بدین منظور، قبل از پیادهسازی ابتکارات دورکاری، باید میزان آمادگی سازمانها، ارزیابی شود و سازمان قبل از بهکارگیری دورکاری، وضعیت کنونی خود را برای پیادهسازی موفق مشخص نماید. بر این اساس، هدف این تحقیق بررسیانعطاف پذیری و آمادگی سازمانی در پیادهسازی محیط کاری مجازی و عوامل مرتبط با بکارگیری موفق ابتکارات و تکنولوژی دورکاری می باشد. شناسایی چنین عواملی کمک می کند تا مدیران قادر به شناسایی نقاط قوت و ضعف سازمان خود در رابطه با پیاده سازی ابتکارات دورکاری باشند. پیاده سازی صحیح دورکاری میتواند نقش بسیار مهمی در سازمان داشته باشد و همچنین جامعه را از مزیت هایی همچون کاهش ترافیک شهری، کاهش آلودگی هوا، کاهش سر و صدا، کاهش نرخ بیکاری و. . . بهره مند سازد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 431

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 141
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    698
  • دانلود: 

    512
چکیده: 

فردریک هرزبرگ روانشناسی بود که در سال 1975 تئوری دو عاملی بهداشتی-انگیزشی را ارائه نمود. تئوری هرزبرگ یک مجموعه ازعواملی که منجر به عدم رضایت شغلی می شود را مشخص نموده که این عوامل را بهداشت یا نگهدارنده معرفی می کند. وی همچنین مجموعه عواملی را که باعث ایجاد رضایت شغلی و انگیزه در شغل می شود، تحت عنوان عوامل انگیزش مطرح می نماید. رضایت شغلی دارای دو بعد جداگانه است. یکی از این ابعاد که به عامل بهداشت معروف است دربردارنده ویژگیهای محیطی شغل و جنبه های بیرونی مانند سرپرستی، حقوق، روابط بین فردی، شرایط و موقعیتهای کاری است. دومین بعد معروف به عوامل برانگیزانده است که در واقع عوامل وابسته به وظایف، محتوای شغل و جنبه های درونی آن و در بردارنده جنبه هایی مانند اهمیت دادن به پیشرفت، مسئولیت و رشد است. از آنجا که اثربخشی و موفقیت یک سازمان به عملکرد کارکنان و میزان رضایت آنها بستگی دارد، بررسی این مطالعه دارای اهمیت است، بنابراین مطالعه با هدف تاثیر عوامل انگیزشی-بهداشتی بر رضایت شغلی کارکنان به صورت ادبیات مروری انجام شده است و داده ها با استفاده از مطالعات کتابخانه ای و مقالات و کتب مرتبط داخلی و خارجی جمع آوری گردیده است، در مطالعه حاضر عوامل انگیزشی-بهداشتی متغیر مستقل و رضایت شغلی کارکنان متغیر وابسته است همچنین سعی شده موضوع انگیزش، رضایت و تبیین و تئوری دو عاملی هرزبرگ تشریح گردد و در انتها به نتیجه گیری و پیشنهادات پرداخته شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 698

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 512
نویسنده: 

لوافان علی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    751
  • دانلود: 

    700
چکیده: 

یکی از بخش های مهم در صنعت گردشگری هتلداری است که مهمترین و بیشترین سرمایه گذاری در احداث و تاسیس هتل و اماکن اسکان صورت میگیرد. در زنجیره ارزش تولید خدمات گردشگری مراکز اسکان نقش بسزایی دارند. یک سرمایه گذاری ریسک پذیر است و چندان اطمینان بخش نیست، زیرا صنعت گردشگری با وجود بحران های طبیعی و غیرطبیعی و تغییرات ابعاد شش گانه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، مدیریتی و زیست محیطی بسیار حساس و آسیب پذیر می باشد و تقاضای سفر را تغییر می دهد. توقف بحران های طبیعی و غیرطبیعی نیز غیرممکن است. بنابراین درصد اشغال هتل ها همیشه دارای فرایند فراز و فرود است و نمی توان درآمد هنگفتی نسبت به حجم سرمایه گذاری متوقع بود. بازده سرمایه گذاری بسیار پایین و چندان امیدارکننده نخواهد بود، بنابراین نیاز به پشتیبانی، ایجاد انگیزش و کمک های بخش دولتی دارد؛ علاوه بر نیازهای دیگر، چالش هایی نظیر عدم مدیریت، عدم تخصص، عدم همکاری موسسات مالی و چالش ها دیگری در بحث هتلداری وجود دارد که در این پژوهش به آنها پرداخته خواهد شد. این پژوهش از یافته های کتابخانه ای از قبیل مقالات، کتاب ها، اظهارنظر متخصصان و تجربه پژوهشگر که نیم قرن در این بخش حضور داشته؛ تهیه و ارائه گردیده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 751

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 700
نویسنده: 

شیخ شعاعی حمزه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1400
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    815
  • دانلود: 

    411
چکیده: 

سازمان ها و شرکت های تولیدی، برای تحقق اهداف اصلی خود، نیازمند استفاده از شیوه ها و ابزارهای گوناگونی هستند. استفاده از فناوری و ابزارهای یادگیری ماشین و داده کاوی، می تواند برای مقابله با چالش های تولید بسیار مفید باشد. پژوهش حاضر، با مرور ادبیات در این زمینه، یک نمای کلی از چگونگی استفاده از شیوه های یادگیری ماشین برای تحقق سازوکارهای تولید مبتنی بر اقدامات هوشمند ارائه می دهد. هدف پژوهش حاضر، ارائه یک درک کامل از رویکردها و الگوریتم های اصلی مورد استفاده برای بهبود فرآیندهای تولید در دو دهه گذشته است. پژوهش های پیشین در زمینه یادگیری ماشین و پیشرفت های تولید را می توان در چهار موضوع اصلی دسته بندی نمود: برنامه ریزی، نظارت، کیفیت و شکست. این دسته بندی، راه حل های موجود در تولید را با توجه به جنبه های گوناگونی از جمله وظایف (مانند خوشه بندی، دیسته بندی و رگرسیون)، الگوریتم ها (مانند ماشین بردار پشتیبان و شبکه عصبی)، انواع یادگیری (مانند یادگیری گروهی و یادگیری عمیق) و معیارهای عملکرد (مانند دقت و میانگین خطای مطلق)، مورد بررسی قرار می دهد. همچنین در این پژوهش، مراحل اصلی کشف دانش در پایگاه های داده، که در برنامه های کاربردی تولید دنبال می شوند، به تفصیل بیان شده اند. علاوه بر این، ضمن اشاره به برخی از آمارها در مورد وضعیت کنونی، مزایای استفاده از شیوه های یادگیری ماشین در تولید بیان شده و راه های غلبه بر چالش های خاص در زمینه یادگیری ماشین و داده کاوی بیان شده اند. مباحث ارائه شده، مسیر پژوهش های احتمالی آینده را روشن تر می-سازد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 815

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 411