هدف این مقاله ارزیابی وضعیت و راهبرد الگوی دورکاری کارکنان دستگاه های دولتی است. به منظور جمع آوری داده های مورد نیاز، تعداد 110 پرسشنامه درخصوص عوامل مؤثر بر پذیرش دورکاری از ستاد وزارت بازرگانی و سازمان بازرگانی استان تهران گردآوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. براساس مدل تحقیق عوامل مؤثر بر پذیرش دورکاری در هفت دسته: نگرش کارکنان، تأمین زیرساخت های اجرای دورکاری، ماهیت کار، طراحی سازمان، دغدغه های اجتماعی و محیطی، افزایش ظرفیت به کارگیری کمّی و کیفی نیروی کار، آگاهی کارکنان از مزایای دورکاری دسته بندی و با استفاده از آزمون همبستگی – تحلیل رگرسیون مورد بررسی قرار گرفته اند. نتایج حاصله نشان داد نگرش کارکنان، تأمین زیرساخت های اجرای دورکاری نسبت به دورکاری، دغدغ ه های اجتماعی و محیطی، افزایش ظرفیت به کارگیری کمّی و کیفی نیروی کار و آگاهی کارکنان از مزایای دورکاری بر پذیرش دورکاری تأثیر مثبت و معناداری دارد. اما ماهیت کار و طراحی سازمان بر پذیرش دورکاری تأثیر معناداری ندارد.