Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات همایش/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    481
  • دانلود: 

    422
چکیده: 

هدف از تحقیق حاضر بررسی تاثیر کیفیت خدمات بر وفاداری برند با میانجی گری بازارمحوری و اعتماد برند می باشد. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش گردآوری داده ها، توصیفی و پیمایشی می باشد. برای جمع آوری داده ها از روش کتابخانه ای و میدانی استفاده شد. جامعه آماری تحقیق حاضر، کلیه مشتریان فروشگاه های زنجیره ای رفاه شهر ارومیه تشکیل می دهد که به دلیل نامحدود بودن حجم جامعه با استفاده از فرمول کوکران برای جامعه نامحدود، 384 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب شد. روش نمونه گیری تصادفی می باشد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS و SMART-PLS نشان داد که کیفیت خدمات بر وفاداری برند با میانجی گری بازارمحوری تاثیر ندارد ولی اثر واسطه ای اعتماد برند تایید شد. تمامی فرضیه های فرعی به جز فرضیه فرعی چهارم که تاثیر بازارمحوری بر وفاداری برند را مورد بررسی قرار داده، تایید شد. بیشترین میزان تاثیر مربوط به تاثیر کیفیت خدمات بر بازارمحوری می باشد که برابر با 0.962 می باشد و کمترین میزان تاثیر نیز مربوط به تاثیر بازارمحوری بر وفاداری برند، برابر با 0.097 می باشد که این فرضیه در تجزیه و تحلیل رد شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 481

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 422
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    633
  • دانلود: 

    548
چکیده: 

رشد و ادامه حیات سازمان ها به خصوص شرکت های دانش بنیان در قرن اخیر نیازمند داشتن نوآوری است. شرکت ها دانش بنیان با برخورداری از ظرفیت جذب دانش می توانند نوآوری خود رابهبود بخشند. پژوهش حاضر نیز به منظور بررسی مدل ساختاری ظرفیت جذب دانش و عملکرد نوآورانه در شرکت های دانش بنیان است. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش مدیران شرکت های مستقر درمراکز رشد دانشگاه های آزاد استان اصفهان می باشد. ابزار پرژوهش شامل پرسشنامه ای است که بر اساس مرور ادبیات تدوین و با استفاده از نظر خبرگان و با تعدیل جزئی مورد استفاده قرار گرفت و برای بررسی روایی از روایی محتوا و سازه و پایایی پرسشنامه از روش آلفای کرونباخ استفاده شده است. نمونه پژوهش شامل 50 پرسشنامه جمع آوری شده می باشد که با استفاده از روش مدل یابی معادلات ساختاری آنالیز شد. نتایج مدلهای اندازه گیری سازه های پژوهش نشان می دهد که تمام سازه ها از روایی و پایایی مناسب برخوردارند. همچنین نتایج مدل ساختاری نشان می دهد که تاثیر ابعاد ظرفیت جذب دانش بر عملکرد نوآورانه مثبت و معنادار بوده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 633

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 548
نویسنده: 

نوری علی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    498
  • دانلود: 

    143
چکیده: 

از آنجایی که اهمیت شهروندان به عنوان یکی از منابع بسیار مهم سازمان درک شده است، رفتار آن ها نیز بسیار با اهمیت تلقی می شود. در واقع همواره آن دسته از رفتارهای شغلی کارکنان که تاثیر آن ها بر اثربخشی عملیات سازمان زیاد است، مورد توجه مدیران و محققان می باشد. ادراک از عدالت به این موضوع برمی گردد که کارکنان در سازمان درک کنند با آن ها عادلانه رفتار گردیده است. در این صورت بروز رفتارهای شهروندی از کارکنان مورد انتظار است. با توجه به اینکه بیمه ها یکی از سازمان هایی می باشند که به ارائه خدمات به مشتریان مشغول اند، رفتارهای کارکنان می تواند تاثیر مستقیمی بر هدف نهایی سازمان که همان سود آوری و بقا سازمان داشته باشد. از این رو توجه به رفتارهای کارکنان در این سازمان ها بسیار حائز اهمیت است. در مقاله حاضر به بررسی رابطه بین رفتار شهروندی سازمانی با عدالت سازمانی در شرکت هلدینگ مادر تخصصی شرکت گروه فن آوا پرداخته می شود.این پژوهش از نظر هدف کاربردی است و از نظر شیوه گردآوری و تحلیل اطلاعات نیز این تحقیق توصیفی و از نوع پیمایشی است و از نظر روش تحلیل فرضیه ها همبستگی است. در این پژوهش بر اساس مدل پژوهش پرسشنامه ای ساخته شد. پس از آن، این پرسشنامه در جامعه این پژوهش که در شرکت گروه فن آوا است توزیع و گردآوری گردید. و در نهایت، شرکت مورد مطالعه بر اساس مدل پژوهش مورد آزمون قرار گرفت. یافته ها نشان دادند که بین رفتار شهروندی سازمانی و عدالت سازمانی رابطه معناداری وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 498

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 143
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    450
  • دانلود: 

    373
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر رضایت شغلی و آموزش بر خلاقیت کارکنان (مورد مطالعه: شرکت بیمه کارآفرین استان تهران) انجام شده است. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی- عملی و از نظر ماهیت و روش جز توصیفی- پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه کارکنان شرکت بیمه کارآفرین تهران می باشد. در این پژوهش از پرسشنامه برای جمع آوری داده ها و برای تایید روایی پرسشنامه از نظرات خبرگان و برای سنجش پایایی از نرم افزار spss استفاده شد و آلفای کرونباخ 0.86، 0.82، 0.85، به دست آمد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزارهای spss، Amos و مدل تحلیل مسیر استفاده گردید. و نتایج حاکی از آن است رضایت از شرایط کاری، رضایت از مافوق و رضایت از همکار تاثیر مثبت و معناداری برخلاقیت کارکنان ندارد. رضایت از ترفیع و پیشرفت شغلی و رضایت از وضعیت دریافتی و پاداش ها تاثیر مثبت و معناداری بر خلاقیت کارکنان دارد. همچنین نتایج نشان داد سطح واکنش و سطح نتایج آموزش تاثیر مثبت و معناداری بر خلاقیت کارکنان دارد. سطح رفتار آموزش تاثیر مثبت و معناداری بر خلاقیت کارکنان ندارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 450

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 373
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    476
  • دانلود: 

    187
چکیده: 

یکی از مهمترین عوامل سودآوری و موفقیت سازمان ها در دنیای امروزه، توجه به منابع انسانی به عنوان مشتریان درونی سازمان می باشد. منابع انسانی کلیدی ترین عامل کسب مزیت رقابتی سازمان ها محسوب شده و مدیران سازمان ها همواره در پی بهره گیری موثر از این منابع می باشند. هدف از نگارش تحقیق حاضر، بررسی تاثیر بازاریابی درونی بر عملکرد سازمان صدا و سیما می باشد. این تحقیق، از نظر هدف، کاربردی و از لحاظ گردآوری داده ها توصیفی- پیمایشی محسوب می شود. ابزار گردآوری داده ها نیز پرسشنامه بوده که برای تدوین آن، از مطالعات کتابخانه ای و میدانی استفاده شد. جامعه آماری تحقیق حاضر، 1825 نفر از کارکنان معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما بودند که با بهره گیری از فرمول حجم نمونه کوکران، 318 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای سنجش بازاریابی درونی از ابعاد چشم انداز، توسعه و پاداش استفاده شد. نتایج حاصل از بکارگیری آزمون های همبستگی پیرسون و رگرسیون بیانگر تاثیر معنادار بازاریابی درونی و ابعاد آن بر عملکرد سازمان صدا و سیما بود. ضمن اینکه در میان ابعاد بازاریابی درونی نیز، متغیر پاداش به عنوان مهمترین بعد انتخاب شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 476

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 187
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    1077
  • دانلود: 

    449
چکیده: 

سازمانها در جستجوی رشد و بقا، باید عملکردی را انتخاب کنند که ضمن جلب رضایت کارکنان و مشتریان، اهداف سازمان را نیز محقق سازد. سازمانهای دولتی عموما از مواردی چون رکود و فرسودگی شغلی کارکنان، پایین بودن انگیزه، کم بودن امید به رشد و ارتقاء و فقدان جانشین پروری رنج می برند. رهبری تحول آفرین با سوق دادن پیروان به سطح بالاتری از اخلاق و انگیزه و تشویق آنها به پیروی از اهداف دسته جمعی به جای منافع شخصی می تواند شیوه ای مناسب در ایجاد تحول سازمانی بوده و ضمن ایجاد انگیزه و نشاط در کارکنان و شفاف نمودن اهداف سازمانی برای آنان، رسیدن به اهداف را تسریع نمایند. پژوهش حاضر با این هدف که رهبری تحول آفرین می تواند موجب توانمند شدن سازمان و درنتیجه رضایت کارکنان و ارباب رجوع گردد، صورت گرفته است. این پژوهش ازنظر نتیجه، یک پژوهش کاربردی، ازنظر زمان یک پژوهش مقطعی، ازنظر منطق اجرا پژوهشی قیاسی، از نظر هدف یک پژوهش توصیفی-موردی و ازنظر فرایند اجرا پژوهشی کمی محسوب می شود. جامعه آماری این پژوهش 414 نفر از کارکنان کمیته امداد استان البرز است که در بهار سال 1397 صورت گرفته است. 200 نفر از اعضای این جامعه به عنوان نمونه، با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه بندی شده، انتخاب شده اند. ابزار گردآوری اطاعات پرسشنامه27 سوالی با آلفای کرونباخ 0.755 است. آزمون های آماری به کار رفته در این پژوهش، آزمون کومولوگروف اسمیرنوف، فرض ضریب همبستگی و آزمون رگرسیون است. با اثبات تمامی فرضیات پژوهش، مشخص شده است که بین متغیرهای مورد بررسی، رضایت کارکنان و رضایت ارباب رجوع بر اساس الگوی رهبری تحول آفرین همبستگی بیشتری با یکدیگر داشته اند. تعامل صمیمانه کارکنان با ارباب رجوع، ارائه خدمات طبق استاندارد، حمایت کارکنان توسط کارفرمایان و اختصاص حقوق و مزایای عادلانه به آنها می تواند باعث افزایش میزان این رضایتمندی گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1077

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 449
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    900
  • دانلود: 

    312
چکیده: 

اهمیت اقتصاد مبتنی بر دانش در قرن بیست ویک آشکاراست نظم جدیدی در حال شکل گیری است که پایه هایش بر دانش جدید و نوآوری مبتنی بر دانش است، در نظم نوین اقتصاد جهانی، ایجاد دانش جدید و بهره برداری مطلوب از آن شرط حیات سامانه های اقتصادی و اجتماعی است روش کار برای انجام این پژوهش مرور نظریه های مختلف درباره اقتصاد دانش بنیان با توجه به منابع موجود و مقایسه چهارچوب های مهم معرفی شده در جهان توسط سازمان های بزرگ درزمینه اقتصاد دانش بنیان است نکته قابل توجه در این چهارچوب ها توجه کردن به مقوله کارآفرینی است و به اهمیت این موضوع می پردازد همچنین توجه ویژه ای به زیرساخت های فن آوری در این چهارچوب ها شده است، عدم توجه به مقوله های حق مولف اشتراک دانش در چارچوب ها ازجمله نقاط ضعف این چارچوب ها می توانند باشند که به آن ها توجه نشده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 900

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 312
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    1266
  • دانلود: 

    461
چکیده: 

شبکه های اجتماعی به عنوان یکی از شناخته ترین رسانه در عصر ارتباطی و اطلاعاتی است. کاربران شبکه های اجتماعی به دلایل مختلفی به این جامعه مجازی گرایش پیدا کرده اند. یکی از انگیزه های این کاربران ممکن است در صفات شخصیتی و نوع انگیزه آنها ریشه داشته باشد. تداوم استفاده این کاربران از این شبکه ها در بلندمدت بر سبک زندگی نیز بی تاثیر نخواهند بود و هدف از این پژوهش نیز بررسی علل گرایش جوانان به شبکه های اجتماعی و پیامدهای آن در سبک زندگی افراد است. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر شیوه گردآوری داده ها، توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری این پیمایش نیز شامل دانشجویان مقاطع کارشناسی تا دکتری مشغول به تحصیل در سال 94-1393 در دانشگاه اصفهان است. به منظور آزمون مدل پژوهش از پرسشنامه استاندارد شده و برگرفته از مطالعات انجام شده و محقق ساخته با انجام تعدیلات جزئی به کار برده شد و سپس روایی محتوایی پرسشنامه از طریق بازبینی توسط کارشناسان مربوطه تایید شد و پایایی کل پرسشنامه نیز به روش آلفای کرونباخ 0.83 محاسبه گردید. نتایج بدست آمده نشان داد که رابطه هریک از صفات شخصیتی روان رنجوری، سازگاری، وظیفه شناسی و گشودگی بر کاربران شبکه های اجتماعی مورد تایید قرار گرفت در حالی که صفات برون گرایی و صداقت/فروتنی بر میزان استفاده کاربران از این شبکه ها مورد تایید قرار نگرفت. همچنین یافته دیگر این پژوهش نشان داد که بین انگیزهای کاربران شبکه های اجتماعی و ابعاد سبک زندگی (اوقات فراغت، سلیقه موسیقیایی، مدیریت بدن، نحوه پوشش، مدیریت جنسی) رابطه معناداری وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1266

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 461
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    375
  • دانلود: 

    451
چکیده: 

امروزه مدیریت ریسک به عنوان یکی از نگرانی های مهم مدیران اجرایی در شرکت ها بوده و فعالیت های انجام شده در ارتباط با موضوع مدیریت ریسک، رو به رشد و تکامل می باشد. داشتن یک تفکر مدیریتی در این عصر برای یک مدیر ارشد ضروری به نظر می رسد تا از بروز اشتباهات مدیر بکاهد و از لحاظ اقتصادی نیز به بهبود عملکرد سازمان بی انجامد. تفکر استراتژیک مستلزم پردازش متغیرهای متعدد و متنوع و برقراری ارتباط بین آن هاست زیرا این متغیرهای متنوع و متعدد از منابع مختلفی سرچشمه می گیرند که منشاء درون سازمانی و یا برون سازمانی دارند.هدف اصلی تحقیق حاضر بررسی تاثیر تفکر مدیریتی بر مدیریت ریسک می باشد. تحقیق حاضر یک تحقیق کاربردی است و ازنظر گردآوری داده ها و انجام تحقیق، یک تحقیق توصیفی-تحلیلی به شیوه پیمایشی به حساب می آید. از لحاظ زمانی جزو تحقیقات مقطعی است و ازنظر شیوه گردآوری اطلاعات جزو روش های تحقیق اسنادی و میدانی محسوب می شود، زیرا برای گردآوری مبانی نظری از کتاب، مقاله و پایان نامه استفاده شده و برای گردآوری داده های پژوهش از پرسشنامه استفاده شده است. جامعه آماری تعداد 1000 نفر از کارشناسان بانک های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار می باشد که با روش نمونه گیری تصادفی ساده و با استفاده از فرمول کوکران تعداد 278 نفر برای آزمون فرضیه های پژوهش انتخاب شده اند که در نهایت 265 نفر به پرسشنامه ها پاسخ دادند و اطلاعات با استفاده از روش رگرسیون خطی و همبستگی پیرسون و معادلات ساختاری در محدوده زمانی سال 1396 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج تحقیق حاضر نشان داد که تفکر مدیریتی و ابعاد آن بر مدیریت ریسک تاثیر معناداری دارد. لذا فرضیه اصلی تحقیق حاضر مبنی بر تاثیر معنادار تفکر مدیریتی بر مدیریت ریسک رد نشده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 375

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 451