Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    4 (8)
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1101
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1101

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    4 (مسلسل 8)
  • صفحات: 

    15-28
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    919
  • دانلود: 

    628
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر بررسی «تاثیر هوش هیجانی بر سلامت عمومی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 12» است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 12 که در نیمسال اول سال تحصیلی 89-1388 مشغول به تحصیل بوده اند. روش نمونه گیری به صورت تصادفی طبقه ای ساده است، که از بین واحدهای منطقه 12 دانشگاه اسلامی واحدهای رودهن، دماوند، کرج، پرند و قزوین بر اساس جدول مورگان 384 نفر انتخاب شده است. ابزار پژوهش شامل 2 پرسشنامه استاندارد هوش هیجانی، سلامت عمومی می باشد، که به ترتیب ضریب آلفای کرنباخ آنها 0.84، %89 محاسبه شده است. نتایج پژوهش نشان می دهد بین هوش هیجانی و سلامت عمومی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 12 رابطه وجود ندارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 919

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 628 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    4 (مسلسل 8)
  • صفحات: 

    29-50
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    972
  • دانلود: 

    649
چکیده: 

این پژوهش با هدف مقایسه آموزش نظریه LMX با و بدون خدمات مشاوره به مدیران و تاثیر آن بر نگرش های شغلی آنان در آموزش و پرورش شهرستان خوی انجام شد. روش تحقیق از نوع شبه آزمایشی که دارای دو گروه آزمایشی بود که به صورت تصادفی به دو بخش تقسیم شده اند. پیش آزمون روی گروه های آزمایشی اجرا شد سپس نظریه LMX به مدیران یکی از گروه های آزمایشی آموزش داده شد. به گروه دیگر علاوه بر آموزش نظریه LMX خدمات مشاوره ای در خصوص اهمیت مشاوره، مشاوره سازمانی و نحوه ارتباط کارکنان ارائه شد. جامعه آماری شامل کلیه مدیران مدارس متوسطه آموزش و پرورش شهرستان خوی در سال تحصیلی 89-88 بود که از این جامعه تعداد 70 نفر به روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای انتخاب و به روش تصادفی ساده و به قید قرعه نیز در گروه های آزمایشی قرار داده شدند. از پرسش نامه های خشنودی شغلی (مارتین و گانون)، رضایت شغلی (اسمیت، کندال، هیولین)، تعهد سازمانی (مودای و همکاران) استفاده شد. برای تحلیل اطلاعات از آمار توصیفی و آمار استنباطی (آزمون های t مستقل و تحلیل واریانس) استفاده شده است. یافته های تحقیق نشان داد: آموزش نظریه LMX همراه با خدمات مشاوره، خشنودی و رضایت شغلی مدیران مدارس متوسطه را افزایش می دهد. آموزش نظریه LMX همراه با خدمات مشاوره بر تعهد سازمانی تاثیر دارد. آموزش نظریه LMX همراه با خدمات مشاوره با توجه به جنسیت بر خشنودی و رضایت شغلی مدیران متفاوت است. آموزش نظریه LMX همراه با خدمات مشاوره با توجه به جنسیت بر تعهد سازمانی مدیران متفاوت است آموزش نظریه LMX همراه با خدمات مشاوره با توجه به سابقه شغلی بر خشنودی و رضایت شغلی مدیران متفاوت است. آموزش نظریه LMX همراه با خدمات مشاوره با توجه به سابقه شغلی و تعهد سازمانی مدیران متفاوت است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 972

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 649 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    4 (مسلسل 8)
  • صفحات: 

    29-50
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    4863
  • دانلود: 

    1435
چکیده: 

کیفیت در آموزش عالی یک نقطه ثابت و ایستا نیست بلکه، یک حرکت، هدف استراتژیک و وظیفه اسلامی است. دانشگاه ها و موسسات آموزشی کشور با آن مواجه هستند. هدف از این پژوهش شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر بهبود کیفیت آموزش عالی در دوره تحصیلات تکمیلی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران می باشد. روش تحقیق، توصیفی، از نوع زمینه یابی (پیمایشی) می باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانشجویان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران است که در سطح تحصیلات تکمیلی در سال تحصیلی 89-88 مشغول تحصیل هستند، که تعداد آنان 4589 نفر دانشجو می باشد. از این تعداد، 357 نفر به عنوان نمونه مورد استفاده قرار گرفتند. جهت گردآوری اطلاعات از ابزار پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. روایی آن توسط اساتید و متخصصان مربوطه مورد تایید قرار گرفته است. ضریب پایایی آن با استفاده از فرمول آلفای کرونباخ برابر 0.92 بدست آمد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS و از روش های آماری در سطح توصیفی و استنباطی استفاده گردید. نتایج حاصل از بررسی سوالات تحقیق نشان داده است که عوامل روش تدریس هیات علمی، سازماندهی محتوای آموزشی، تجهیزات و امکانات دانشگاه، وضعیت دانشجو و وضعیت هیات علمی در بهبود کیفیت آموزش عالی موثر هستند. تاثیرگذاری عامل وضعیت دانشجو از بقیه عوامل بیشتر می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4863

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1435 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    4 (مسلسل 8)
  • صفحات: 

    71-90
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1237
  • دانلود: 

    624
چکیده: 

پژوهش حاضر به منظور بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش در دبیرستان های دخترانه شهر تبریز انجام شده است. جامعه آماری تحقیق حاضر را دبیران دبیرستان های دخترانه شهر تبریز تشکیل می دهند. برای انتخاب نمونه معرف از جامعه، از روش نمونه گیری طبقه ای نسبتی استفاده شد. در این تحقیق، نواحی پنجگانه آموزش و پرورش شهر تبریز، بعنوان پنج طبقه در نظر گرفته شده و به نسبت هر طبقه نمونه برداری انجام شد و بر این اساس از میان دبیران دبیرستان های دخترانه شهر تبریز 325 نفر دبیر به طور تصادفی انتخاب شده اند. ابزارهای اندازه گیری پژوهش حاضر عبارت اند از پرسشنامه استاندارد مدیریت دانش سازمانی فیلیس و همکاران (2000) که مشتمل بر 22 سوال می باشد و فرایند مدیریت دانش را بر اساس پنج بعد کسب دانش، ثبت دانش، انتقال دانش، خلق دانش و کاربرد دانش در سازمان می سنجد و نیز پرسشنامه سنجش سرمایه اجتماعی ناهاپیت وگوشال (1998) که مشتمل بر 26 سوال می باشد. پس از بررسی روایی و پایایی پرسشنامه ها، در اختیار آزمودنی ها قرار گرفتند. نهایتا پس از گردآوری داده ها و به منظور آزمون فرضیه های تحقیق و برای تعیین همبستگی با توجه به نوع توزیع داده ها از آزمون ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج تحقیق نشان می دهد که میان سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش در دبیرستان های دخترانه شهر تبریز رابطه مثبت و معنی دار وجود دارد. همچنین نتایج تحقیق نشان داد که بین سرمایه اجتماعی و مولفه های پنجگانه مدیریت دانش از قبیل ثبت دانش، انتقال دانش، خلق دانش و کاربرد دانش، رابطه معنی دار و مستقیم وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1237

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 624 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 9
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    4 (مسلسل 8)
  • صفحات: 

    91-104
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1583
  • دانلود: 

    642
چکیده: 

هدف از انجام پژوهش بررسی رابطه بین کارآفرینی و مدیریت زمان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به منظور فراهم آوردن الگوی مناسب برای مدیریت زمان دانشجویان بر اساس کارآفرینی آنان است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای منطقه 12 تشکیل می دهند. که از میان آنها تعداد 181 نفر به روش تصادفی چند مرحله ای به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل پرسش نامه محقق ساخته کارآفرینی و مدیریت زمان است. نتایج حاصل از رگرسیون چند متغیری خطی نشان داد که: 1- بین کارآفرینی و مدیریت زمان دانشجویان رابطه وجود دارد. 2- الگوی کارآفرینی بر اساس مدیریت زمان دانشجویان به قرار زیر است:(پشتکار) 0.389+ (خلاقیت) 0.258+ 9.435=مدیریت زمان

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1583

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 642 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    4 (مسلسل 8)
  • صفحات: 

    105-124
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1123
  • دانلود: 

    626
چکیده: 

هدف اساسی این پژوهش بررسی رابطه سبک رهبری مدیران ارشد مناطق آموزشی شهر تهران با روحیه مدیران مدارس راهنمایی دخترانه دولتی می باشد. جامعه آماری این پژوهش را تمامی مدیران مدارس راهنمایی دخترانه دولتی مناطق 19 گانه شهر تهران که در سال تحصیلی 89-88 در نوبت روزانه فعالیت داشتند، تشکیل داده است. که از میان آنان 94 نفر مدیر به عنوان نمونه به روش طبقه ای تصادفی انتخاب شدند. ابزار سنجش، پرسشنامه محقق ساخته روحیه سنج شامل 34 سوال و پرسشنامه سبک سنج شامل 16 سوال بوده است که در مقیاس پنج درجه ای لیکرت روی مدیران اجرا شد. روایی پرسشنامه از طریق توجه به مفاهیم هر متغیر در طرح سوالات و نیز توسط صاحبنظران و اساتید راهنما و مشاور سنجیده شد. همچنین برای تعیین ضریب پایایی ابتدا پیش آزمونی انجام گرفت که طی آن 35 نفر از مدیران مدارس به عنوان نمونه مورد مطالعه قرار گرفته و پایایی پرسشنامه به روش دو نیمه کردن (زوج و فرد) از فرمول اسپیرمن- براون، برای مولفه های پرسشنامه در خصوص سوالات سبک رهبری 0.88 و در خصوص سوالات روحیه 0.92 به دست آمد و مورد قبول واقع گردید. نتایج ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون نشان داد که: 1- بین سبک رهبری مدیران ارشد مناطق آموزشی و روحیه مدیران مدارس با اطمینان 99% رابطه معنی داری وجود دارد.2 - روحیه مدیران مدارس در سبک رهبری پویا بالاست. 3- روحیه مدیران مدارس در سبک رهبری تفویض کننده پائین است. 4- روحیه مدیران مدارسی که رهبران رابطه مدار دارند٬ بالا است. 5- روحیه مدیران مدارسی که رهبران وظیفه مدار دارند، بالا است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1123

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 626 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    4 (مسلسل 8)
  • صفحات: 

    125-142
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2374
  • دانلود: 

    1375
چکیده: 

هدف اصلی این مقاله بررسی تاثیر مدیریت استراتژیک بر افزایش اثر بخشی آموزشگاه ها می باشد. این موضوع در قالب 5 فرضیه و با ابزار اندازه گیری پرسشنامه که در بین مدیران آموزشگاه ها توزیع شد، مورد بررسی قرار گرفت. روش تحقیق توصیفی و پیمایشی است. روش جمع آوری اطلاعات و تجزیه و تحلیل داده ها روش تجزیه و تحلیل کای اسکوئر (x2) می باشد، که از سوی جامعه مورد تایید قرار گرفت. در نتیجه مدیریت استراتژیک بر مدیریت آموزشگاه ها تاثیر دارد. مدیران آموزشگاه ها با توجه به اهمیت روز افزون موضوع باید در صدد یادگیری و کاربرد مدیریت استراتژیک باشند و آموزش و پرورش هم بایستی مرکزی را برای آموزش این شیوه مدیریت اختصاص دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2374

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1375 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1390
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    4 (مسلسل 8)
  • صفحات: 

    143-156
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1098
  • دانلود: 

    579
چکیده: 

این پژوهش به منظور بررسی میزان یادگیرنده بودن دبیرستان های دخترانه شهر ساری بر مبنای مدل پیتر سنگه و بر اساس پنج زیر سیستم توسعه قابلیت های فردی، چشم انداز مشترک، الگوهای ذهنی، یادگیری تیمی و تفکر سیستمی انجام شده است. در واقع 5 اصلی که سنگه، ایجاد سازمان یادگیرنده را مشروط به T تحقق همزمان آنها می داند. روش پژوهش توصیفی، از نوع پیمایشی و جامعه آماری شامل کلیه دبیران دبیرستان های دخترانه دولتی و غیر انتفاعی ناحیه 1 شهر ساری (400 نفر) بود. از جامعه آماری فوق، 196 نفر به روش تصادفی طبقه ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری، پرسشنامه محقق ساخته 30 سوالی با ضریب آلفای کرونباخ 93% (بر اساس مدل سنگه از سازمان یادگیرنده) در طیف 4 گزینه ای بود. نتایج تحقیق، میزان یادگیرنده بودن دبیرستان های دخترانه شهر ساری را در تمامی زیر سیستم های پنجگانه در سطحی بالاتر از متوسط ارزیابی کرد. همچنین در بررسی مقایسه ای بین دبیرستان های دولتی و غیرانتفاعی نیز از نظر میزان یادگیرنده بودن تفاوت وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1098

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 579 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button