مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,097
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

569
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان یادگیرنده بودن دبیرستان های دخترانه شهر ساری

صفحات

 صفحه شروع 143 | صفحه پایان 156

چکیده

 این پژوهش به منظور بررسی میزان یادگیرنده بودن دبیرستان های دخترانه شهر ساری بر مبنای مدل پیتر سنگه و بر اساس پنج زیر سیستم توسعه قابلیت های فردی, چشم انداز مشترک, الگوهای ذهنی, یادگیری تیمی و تفکر سیستمی انجام شده است. در واقع 5 اصلی که سنگه, ایجاد سازمان یادگیرنده را مشروط به T تحقق همزمان آنها می داند. روش پژوهش توصیفی, از نوع پیمایشی و جامعه آماری شامل کلیه دبیران دبیرستان های دخترانه دولتی و غیر انتفاعی ناحیه 1 شهر ساری (400 نفر) بود. از جامعه آماری فوق, 196 نفر به روش تصادفی طبقه ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری, پرسشنامه محقق ساخته 30 سوالی با ضریب آلفای کرونباخ 93% (بر اساس مدل سنگه از سازمان یادگیرنده) در طیف 4 گزینه ای بود. نتایج تحقیق, میزان یادگیرنده بودن دبیرستان های دخترانه شهر ساری را در تمامی زیر سیستم های پنجگانه در سطحی بالاتر از متوسط ارزیابی کرد. همچنین در بررسی مقایسه ای بین دبیرستان های دولتی و غیرانتفاعی نیز از نظر میزان یادگیرنده بودن تفاوت وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    نیازآذری، کیومرث، مدانلو، یاسمن، عنایتی، ترانه، و حسینی رستمی، سیده معصومه. (1390). بررسی میزان یادگیرنده بودن دبیرستان های دخترانه شهر ساری. تحقیقات مدیریت آموزشی، 2(4 (مسلسل 8))، 143-156. SID. https://sid.ir/paper/95859/fa

    Vancouver: کپی

    نیازآذری کیومرث، مدانلو یاسمن، عنایتی ترانه، حسینی رستمی سیده معصومه. بررسی میزان یادگیرنده بودن دبیرستان های دخترانه شهر ساری. تحقیقات مدیریت آموزشی[Internet]. 1390؛2(4 (مسلسل 8)):143-156. Available from: https://sid.ir/paper/95859/fa

    IEEE: کپی

    کیومرث نیازآذری، یاسمن مدانلو، ترانه عنایتی، و سیده معصومه حسینی رستمی، “بررسی میزان یادگیرنده بودن دبیرستان های دخترانه شهر ساری،” تحقیقات مدیریت آموزشی، vol. 2، no. 4 (مسلسل 8)، pp. 143–156، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/95859/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button