Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

Iran Journal of Nursing

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    29
  • شماره: 

    103
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    662
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 662

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

Iran Journal of Nursing

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    29
  • شماره: 

    103
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    7
  • بازدید: 

    8159
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 8159

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 7 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

Iran Journal of Nursing

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    29
  • شماره: 

    103
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1051
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1051

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 15
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    29
  • شماره: 

    103
  • صفحات: 

    1-12
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    8977
  • دانلود: 

    1092
چکیده: 

زمینه و هدف: سقوط بیمار از عوامل تهدید کننده ایمنی جسمی و روحی بیماران محسوب می شود و یکی از عوامل افزایش مدت زمان بستری بیماران و هزینه های درمانی است. مطالعه حاضر با هدف بررسی انواع سقوط در بیماران جهت شناسایی عوامل خطر در بیماران بستری در بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شد.روش بررسی: در این مطالعه توصیفی، پرونده و برگه گزارش سقوط تعداد 285 بیمار که با روش نمونه گیری خوشه ای در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران انتخاب شده بودند، بررسی شد. داده ها از طریق پرسشنامه استاندارد حاوی ویژگی های جمعیت شناختی و مشخصات سقوط جمع آوری شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار آماری SPSS نسخه 16 و جداول فراوانی انجام شد.یافته ها: نتایج پژوهش حاضر نشان داد سقوط بیشتر در مردان و در رده سنی بالای 60 سال رخ داده است. همچنین بیشترین موارد شامل سقوط از تخت (%58.6) در هنگام شب (هفت بعداظهر تا چهار صبح) بود. در 35.8 درصد موارد کسی شاهد سقوط بیمار نبوده و 75.8 درصد از بیماران پس از سقوط به تنهائی قادر به برخاستن نبودند. خراشیدگی، صدمه به سر، صدمات بافت نرم و شکستگی از عوارض سقوط بیماران بوده است.نتیجه گیری کلی: با توجه به شیوع بالای وقوع سقوط بیماران ضروری است تا مدیران با ارائه راهکارهای موثر و پیش بینی عوامل مهم در سقوط بیماران، زمینه مراقبت ایمن در بیماران را فراهم آورند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 8977

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1092 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
نویسندگان: 

پیری یعقوب | زینالی علی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    29
  • شماره: 

    103
  • صفحات: 

    13-23
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1119
  • دانلود: 

    852
چکیده: 

زمینه و هدف: متغیرهای روانشناختی نقش مهمی در فرسودگی شغلی پرستاران دارند. این پژوهش با هدف بررسی رابطه برخی از این متغیرها همچون حمایت اجتماعی درک شده، سرمایه اجتماعی و کیفیت زندگی با فرسودگی شغلی پرستاران انجام شد.روش بررسی: این مطالعه توصیفی - تحلیلی از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش شامل همه پرستاران بیمارستان های دولتی شهر ارومیه در سال 1394 بودند. برای انجام این پژوهش 290 پرستار (33 مرد و 257 زن) به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. همه آنها پرسشنامه های حمایت اجتماعی درک شده، سرمایه اجتماعی، کیفیت زندگی و فرسودگی شغلی را تکمیل کردند. داده ها با روش های همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه با مدل همزمان و با استفاده از نرم افزار SPSS-19 تحلیل شدند.یافته ها: حمایت اجتماعی درک شده (r=-0.619)، سرمایه اجتماعی (r=-0.462) و کیفیت زندگی (r=-0.590) با فرسودگی شغلی پرستاران رابطه معکوس و معنی دار داشتند (P<0.05). در یک مدل پیش بین متغیرهای حمایت اجتماعی درک شده، سرمایه اجتماعی و کیفیت زندگی به طور معنی داری توانستند 42.6 درصد از تغییرات فرسودگی شغلی پرستاران را پیش بینی کنند. سهم حمایت اجتماعی درک شده در پیش بینی فرسودگی شغلی پرستاران بیش از سایر متغیرها بود.نتیجه گیری کلی: با توجه به یافته های پژوهش حاضر، متغیرهای حمایت اجتماعی درک شده، سرمایه اجتماعی و کیفیت زندگی با فرسودگی شغلی پرستاران رابطه معکوس و معنی دار داشتند. بنابراین پیشنهاد می شود برنامه ریزان و مسوولان در طراحی برنامه هایی برای کاهش فرسودگی شغلی پرستاران به این متغییرها توجه کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1119

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 852 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 7
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    29
  • شماره: 

    103
  • صفحات: 

    24-32
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    947
  • دانلود: 

    813
چکیده: 

زمینه و هدف: بسیاری از زنان سندرم پیش از قاعدگی را در سنین باروری تجربه می کنند. این سندرم یک رخداد دوره ای بوده و ترکیبی از تغییرات فیزیکی، روانی و رفتاری را شامل می شود. هدف از این مطالعه بررسی یک دوره تمرین تناوبی منتخب بر علائم سندرم پیش از قاعدگی در دختران غیر ورزشکار بود.روش بررسی: در این مطالعه نیمه تجربی با طرح پیش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل، 30 دانشجوی غیرورزشکار دانشگاه آیت الله بروجردی (ره) شهر بروجرد با دامنه ی سنی 23-18 سال در نیمسال دوم 94-1393، با تشخیص سندرم پیش از قاعدگی به عنوان نمونه انتخاب و به طور تصادفی به دو گروه تجربی (15 نفر) و شاهد (15 نفر) تقسیم شدند. گروه تجربی تمرینات را به مدت شش هفته و سه جلسه در هفته انجام دادند. آزمودنی ها با استفاده از پرسشنامه غربالگری علایم قبل از قاعدگی (گونه ایرانی)، در دوره پیش و پس آزمون مورد بررسی قرار گرفتند. از آزمون Tمستقل و وابسته به منظور تحلیل داده ها استفاده شد و سطح معنی داری (P<0.05) تعیین شد.یافته ها: یافته ها نشان داد که قبل از مداخله، تفاوت معنی داری بین 2 گروه وجود نداشت (P>0.05)، اما بعد از شش هفته تمرین، شدت علائم خلقی (P=0.01) و جسمی (P=0.002) و تاثیر علائم بر زندگی فرد (P=0.007) کاهش معنی داری نسبت به گروه کنترل داشت.نتیجه گیری کلی: انجام تمرینات تناوبی موجب کاهش شدت علائم سندرم پیش از قاعدگی در افراد شرکت کننده در این تحقیق شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 947

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 813 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 8
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    29
  • شماره: 

    103
  • صفحات: 

    33-40
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    681
  • دانلود: 

    768
چکیده: 

زمینه و هدف: شکل گیری خودپنداره ی مثبت در دوران نوجوانی می تواند تاثیر بسزایی در روند رشد و تکامل نوجوان داشته باشد. بیماری دیابت می تواند یک خطر جدی در ارتباط با خودپنداری نوجوان باشد. این مطالعه با هدف «تعیین و مقایسه ی تاثیر آموزش گروهی و الکترونیکی بر خودپنداره ی نوجوانان دیابتی» انجام شد.روش بررسی: مطالعه ی حاضر کارآزمایی بالینی بوده که 80 نفر از نوجوانان 19 -11 سال مراجعه کننده به انجمن دیابت ایران در سال 1391 به صورت تصادفی به دو گروه کنترل (n=40) و تجربه (n=40) تخصیص داده شدند. محتوای آموزشی در هر دو گروه یکسان بود. در گروه کنترل سه جلسه ی 4 ساعته و در گروه تجربه محتوای آموزشی از طریق لوح فشرده توسط پژوهشگر آموزش داده شد. سپس نمره ی خودپنداره ی آنها با کمک پرسشنامه ی 80 سوالیPiers-Harris قبل و چهار هفته بعد از مداخله سنجیده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS نسخه ی 16 و از آزمون های تی تست، مجذور کای و تی زوجی استفاده شد.یافته ها: میانگین سنی نوجوانان در گروه تجربه 15.87±2.62 و در گروه کنترل 15.85±2.51 بود. اختلاف آماری معنی داری بین خودپنداری دو گروه قبل از مداخله وجود نداشت درحالیکه اختلاف آماری معنی داری بین نمره ی آزمون خود پنداری Piers-Harris در دو گروه کنترل و تجربه پس از مداخله وجود داشت (P<0.05).نتیجه گیری کلی: بر اساس یافته های پژوهش، میانگین نمره خودپنداره نوجوانان از طریق آموزش الکترونیکی لوح فشرده بیشتر بوده است. آموزش از طریق لوح فشرده این امکان را برای نوجوان فراهم می آورد که بارها و بارها متن آموزشی را هر زمان که تمایل دارد، مشاهده کند و بنابراین می تواند در آموزش خودمراقبتی و متعاقبا تقویت خودپنداره، به نوجوانان کمک کند. توصیه می شود از این روش در آموزش و تقویت خودپنداره ی نوجوانان دیابتی استفاده شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 681

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 768 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    29
  • شماره: 

    103
  • صفحات: 

    41-50
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1084
  • دانلود: 

    1061
چکیده: 

زمینه و هدف: افسردگی چهارمین علت ناتوانی اجتماعی در جهان است و در بین دانشجویان از فراوانی بالایی برخوردار می باشد. از آنجا که معنویت، ارتباط مثبتی با سلامت جسمی و روانی دارد؛ این مطالعه با هدف تعیین ارتباط سلامت معنوی و افسردگی در بین دانشجویان پرستاری قم و کاشان انجام شد.روش بررسی: این مطالعه مقطعی بر روی دانشجویان پرستاری دانشگاه های علوم پزشکی قم و کاشان انجام شد. نمونه گیری به شیوه دو مرحله ای انجام گردید و در نهایت 250 دانشجوی پرستاری به صورت تصادفی انتخاب شدند. داده ها با استفاده از پرسشنامه افسردگی بک (Beck) و پرسشنامه سلامت معنوی Paloutzian و Ellison جمع آوری شدند. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آمار توصیفی و ضریب همبستگی پیرسون، و آزمون های t مستقل و ANOVA در نرم افزار SPSSنسخه 11.5 انجام شد.یافته ها: میانگین نمره کلی سلامت معنوی دانشجویان 71.62±9.09 بود. میانگین نمره افسردگی واحدهای پژوهش 32.40±9.93 بود. 14.04 درصد دانشجویان افسردگی خفیف و 97.6 درصد از سلامت معنوی متوسط برخوردار بودند. ضریب همبستگی پیرسون، ارتباط معنی داری را بین نمره کلی سلامت معنوی و افسردگی نشان نداد (P<0.05).نتیجه گیری کلی: بین سلامت معنوی و ابعاد آن با افسردگی در دانشجویان پرستاری ارتباطی وجود نداشت. بیشتر دانشجویان از سلامت معنوی متوسط برخوردار بودند. توجه متولیان آموزش و مدرسان پرستاری به سلامت معنوی دانشجویان ضروری است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1084

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1061 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 15
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    29
  • شماره: 

    103
  • صفحات: 

    51-59
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    886
  • دانلود: 

    847
چکیده: 

زمینه و هدف: بارداری پس از لقاح آزمایشگاهی، اغلب به عنوان پایان دوره ناباروری، ارزیابی و درمان های آن تلقی می شود، اما برخی از زنان باردار شده با این روش سطوح بالایی از تنش و اضطراب را تجربه می کنند. هدف از انجام این مطالعه تعیین ارتباط اضطراب و حمایت اجتماعی درک شده در زنان باردار شده با روش های کمک باروری است.روش بررسی: پژوهش حاضر از نوع توصیفی - همبستگی بود. جامعه آماری شامل 100 زن باردار شده با روش های کمک باروری مراجعه کننده به سه مرکز منتخب ناباروری در شهر تهران بودند. داده ها با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته عوامل جمعیت شناختی، ابزار اضطراب بک و پرسشنامه حمایت اجتماعی درک شده گردآوری شدند. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 14 انجام شد.یافته ها: پس از بررسی داده ها بین اضطراب و حمایت اجتماعی درک شده این گروه از زنان باردار رابطه معنی داری یافت نشد.نتیجه گیری کلی: با توجه به یافته ها بیشترین فراوانی در گویه های حمایت اجتماعی درک شده، مربوط به گویه خانواده و فرد خاص بود. بنابراین حمایت قوی از جانب این دو منبع، میتواند اثرات مثبتی بر سلامت روان زنان باردار شده با روش های کمک باروری داشته باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 886

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 847 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    29
  • شماره: 

    103
  • صفحات: 

    60-67
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    964
  • دانلود: 

    748
چکیده: 

زمینه و هدف: نارسایی مزمن کلیه یکی از بیماری های مزمن و تهدید کننده زندگی است. اختلالات ناشی از بیماری و درمان نشان دهنده لزوم کمک به این بیماران در ابعاد مختلف سلامتی است. از آن جا که توجه به بعد سلامت معنوی انسانها تاثیر ویژه ای در کسب سلامتی آنها دارد، این مطالعه به منظور بررسی وضعیت سلامت معنوی و رابطه آن با مشخصات زمینه ای (مشخصات دموگرافیک و سابقه ابتلا به سایر بیماری ها و دفعات بستری) بیماران تحت درمان با همودیالیز انجام شده است.روش بررسی: این مطالعه به روش توصیفی تحلیلی و با مشارکت 96 بیمار مراجعه کننده به سه مرکز همودیالیز وابسته به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان که از طریق سرشماری انتخاب شدند، انجام شد. جهت جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه شامل دو قسمت مشخصات زمینه ای و سلامت معنوی Palutzian & Ellison استفاده شد و نتایج با استفاده از نرم افزار SPSS و استفاده از آزمون های آماری ANOVA و t مستقل و ضریب همبستگی پیرسون و اسپیرمن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: نتایج حاصل نشان داد 25 درصد افراد از سطح سلامت معنوی بالا، 74 درصد افراد از سطح سلامت معنوی متوسط و تنها یک درصد افراد از سطح سلامت معنوی پایین برخوردار بودند و بین سطح تحصیلات (P=0.002) و وضعیت تاهل (P=0.033) با سطح سلامت معنوی رابطه معنی دار وجود داشت ولی بین جنس (P=0.28) سن (P=0.104)، تعداد فرزندان (P=0.465)، سابقه ابتلا به سایر بیماری ها (P=0.56) و دفعات بستری (P=0.407) معنی داری وجود نداشت.نتیجه گیری کلی: یافته ها حاکی از آن بود که سطح سلامت معنوی در بیماران تحت درمان با همودیالیز در حد متوسط است و افراد با سطح تحصیلات بالاتر و افراد متاهل از سطح سلامت معنوی بالاتری برخوردار بودند. لذا به منظور ارتقا سطح سلامت معنوی بیماران انجام مداخلات مبتنی بر آموزه های دینی در افراد دارای سطح سلامت معنوی پایین پیشنهاد می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 964

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 748 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 6
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    29
  • شماره: 

    103
  • صفحات: 

    68-77
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1474
  • دانلود: 

    804
چکیده: 

زمینه و هدف :تزریقات یکی از رایج ترین رویه ها در حرفه پرستاری است که مستلزم رعایت معیارهای خاص ایمنی می باشد. لذا این مطالعه با هدف تعیین تاثیر برنامه آموزشی چند رسانه ای بر دانش و عملکرد پرستاران در زمینه تزریق ایمن انجام شد.روش بررسی: پژوهش حاضر مطالعه ای نیمه تجربی، یک گروهی، با طراحی قبل و بعد بود. نمونه ها شامل 50 نفر از پرستاران شاغل در شهرستان مینودشت، وابسته به دانشگاه علوم پزشکی گلستان بودند که به روش سر شماری، به مطالعه وارد شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه دانش و چک لیست مشاهده عملکرد پرستاران در مورد تزریق ایمن بود که پرسشنامه دانش قبل و شش هفته بعد از آموزش توسط پرستاران تکمیل شد و عملکردشان نیز با استفاده از چک لیست مورد مشاهده قرار گرفت. مداخله به صورت اجرای برنامه آموزشی چند رسانه ای، به مدت 2 هفته، برای پرستاران بود. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 16، آمار توصیفی و آزمون تی زوج مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: میانگین نمره دانش پرستاران بعد از آموزش به طور معنی داری ارتقاء یافت (P<0.05) و همچنین بین میانگین امتیاز عملکرد پرستاران قبل و بعد از مداخله آموزشی در سه سطح حین آماده سازی، حین تزریق و پس از تزریق اختلاف آماری معنا داری وجود داشت (P<0.05).نتیجه گیری کلی: نتایج این پژوهش نشان داد که اجرای برنامه آموزشی چند رسانه ای موجب افزایش دانش و بهبود عملکرد پرستاران در مورد تزریق ایمن شده است، بنابراین با توجه به اینکه تزریق ایمن یکی از وظایف خطیر پرستاران محسوب می شود، استفاده از این روش های آموزشی جهت ارتقاء عملکرد بالینی آنان توصیه می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1474

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 804 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button