مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,475
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

813
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر برنامه آموزشی چند رسانه ای بر دانش و عملکرد پرستاران در زمینه تزریق ایمن

صفحات

 صفحه شروع 68 | صفحه پایان 77

چکیده

 زمینه و هدف :تزریقات یکی از رایج ترین رویه ها در حرفه پرستاری است که مستلزم رعایت معیارهای خاص ایمنی می باشد. لذا این مطالعه با هدف تعیین تاثیر برنامه آموزشی چند رسانه ای بر دانش و عملکرد پرستاران در زمینه تزریق ایمن انجام شد.روش بررسی: پژوهش حاضر مطالعه ای نیمه تجربی, یک گروهی, با طراحی قبل و بعد بود. نمونه ها شامل 50 نفر از پرستاران شاغل در شهرستان مینودشت, وابسته به دانشگاه علوم پزشکی گلستان بودند که به روش سر شماری, به مطالعه وارد شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه دانش و چک لیست مشاهده عملکرد پرستاران در مورد تزریق ایمن بود که پرسشنامه دانش قبل و شش هفته بعد از آموزش توسط پرستاران تکمیل شد و عملکردشان نیز با استفاده از چک لیست مورد مشاهده قرار گرفت. مداخله به صورت اجرای برنامه آموزشی چند رسانه ای, به مدت 2 هفته, برای پرستاران بود. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 16, آمار توصیفی و آزمون تی زوج مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: میانگین نمره دانش پرستاران بعد از آموزش به طور معنی داری ارتقاء یافت (P<0.05) و همچنین بین میانگین امتیاز عملکرد پرستاران قبل و بعد از مداخله آموزشی در سه سطح حین آماده سازی, حین تزریق و پس از تزریق اختلاف آماری معنا داری وجود داشت (P<0.05).نتیجه گیری کلی: نتایج این پژوهش نشان داد که اجرای برنامه آموزشی چند رسانه ای موجب افزایش دانش و بهبود عملکرد پرستاران در مورد تزریق ایمن شده است, بنابراین با توجه به اینکه تزریق ایمن یکی از وظایف خطیر پرستاران محسوب می شود, استفاده از این روش های آموزشی جهت ارتقاء عملکرد بالینی آنان توصیه می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ورعی، شکوه، ممشلی، لیلا، غیاثوندیان، شهرزاد، و بحرانی، ناصر. (1395). تاثیر برنامه آموزشی چند رسانه ای بر دانش و عملکرد پرستاران در زمینه تزریق ایمن. نشریه پرستاری ایران، 29(103)، 68-77. SID. https://sid.ir/paper/114053/fa

    Vancouver: کپی

    ورعی شکوه، ممشلی لیلا، غیاثوندیان شهرزاد، بحرانی ناصر. تاثیر برنامه آموزشی چند رسانه ای بر دانش و عملکرد پرستاران در زمینه تزریق ایمن. نشریه پرستاری ایران[Internet]. 1395؛29(103):68-77. Available from: https://sid.ir/paper/114053/fa

    IEEE: کپی

    شکوه ورعی، لیلا ممشلی، شهرزاد غیاثوندیان، و ناصر بحرانی، “تاثیر برنامه آموزشی چند رسانه ای بر دانش و عملکرد پرستاران در زمینه تزریق ایمن،” نشریه پرستاری ایران، vol. 29، no. 103، pp. 68–77، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/114053/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button