Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

نشریه: 

Iran Journal of Nursing

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    31
  • شماره: 

    115
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    9
  • بازدید: 

    646
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 646

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 9 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 15
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    31
  • شماره: 

    115
  • صفحات: 

    1-5
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    873
  • دانلود: 

    710
چکیده: 

سرطان، یکی از چالش برانگیزترین بیماری های قرن حاضر در کل جهان بوده است و در ایران نیز بر اساس آخرین بررسی های آماری و اپیدمیولوژیک بعد از بیماری های قلبی و عروقی و حوادث، سومین عامل مرگ را به خود اختصاص داده است. پیش بینی می شود تا سال 2025 در ایران بیش از 130 هزار مورد جدید سرطان خواهیم داشت که حداقل 35 درصد بیشتر از حال حاضر می باشد. حفظ وضعیت موجود و ارائه خدمات ضروری به افراد سرطانی، افزایش منابع را می طلبد که توجه به این مساله در کشور از اهمیت زیادی برخوردار است. سازمان بهداشت جهانی مراقبت تسکینی را به عنوان راهکاری برای ارتقای کیفیت زندگی بیماران مبتلا به بیماری های صعب العلاج و خانواده آنها معرفی کرده است. بر اساس گزارش همین سازمان 34 درصد از بیمارانی که نیازمند مراقبت تسکینی هستند بیماران سرطانی هستند که تنها 14درصد از این مددجویان، مراقبت های تسکینی را دریافت می کنند. حدود 78 درصد از این افراد نیازمند، در کشورهایی با درآمد پایین و یا متوسط زندگی می کنند. . .

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 873

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 710 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    31
  • شماره: 

    115
  • صفحات: 

    6-19
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1090
  • دانلود: 

    783
چکیده: 

زمینه و هدف ایست قلبی در خارج از بیمارستان یک معضل عمومی مهم در حیطه سلامتی می باشد. احیای قلبی ریوی، عملیات و تلاش برای حفظ ارگان های مهم بدن مثل قلب و ریه جهت برگرداندن حیات بیمار دچار ایست قلبی تنفسی می باشد که بر اساس پروتکل خاصی انجام می شود. اجرای صحیح آن مستلزم کسب دانش و مهارت فرد احیاء کننده می باشد. این مطالعه با هدف تعیین تاثیر آموزش همتا به روش Jigsaw puzzle بر دانش و عملکرد دانشجویان پرستاری در زمینه احیاء قلبی ریوی پایه بزرگسالان صورت گرفت. روش بررسی در این مطالعه نیمه تجربی که در سال 1397 به روش پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل انجام شد، 72 دانشجوی کارشناسی پرستاری دو دانشگاه علوم پزشکی ایران و تهران به روش سرشماری انتخاب و به دو گروه 36 نفری مداخله و کنترل تقسیم شدند. به هر دو گروه آموزش احیای قلبی ریوی پایه بزرگسالان به روش رایج داده شد و پس از آن به گروه مداخله آموزش همتا به روش Jigsaw puzzle داده شد. دانش و عملکرد دانشجویان قبل، بلافاصله و سه ماه پس از مداخله در دو گروه با استفاده از پرسشنامه تعدیل شده سنجش دانش و چک لیست تعدیل شده سنجش عملکرد درباره احیای قلبی ریوی پایه بزرگسالان جمع آوری شدند. تحلیل داده ها با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی در نرم افزار SPSS نسخه 22 انجام گرفت. یافته ها در مقایسه با گروه کنترل، دانش دانشجویان در گروه های مداخله و کنترل بلافاصله پس از مداخله (001/0P<) و همچنین سه ماه پس از آن (001/0P<) تفاوت معنی دار آماری نشان داد. بر اساس نتایج، نمرات دانش در هر سه زمان تفاوت آماری معنی داری داشتند (001/0P<). در مقایسه با گروه کنترل، عملکرد دانشجویان در گروه مداخله در زمان های بلافاصله پس از آموزش (001/0P<) و سه ماه پس از آن (001/0P<) افزایش معنی دار آماری داشت. براساس نتایج، نمرات عملکرد در گروه مداخله در هر سه زمان تفاوت آماری معنی داری داشت (001/0P<). نتیجه گیری کلی آموزش احیاء قلبی ریوی پایه به روش همتا می تواند باعث افزایش دانش و عملکرد دانشجویان پرستاری در زمینه احیاء قلبی ریوی پایه شود. این مطالعه به اهمیت اجرای آموزش همتا به روش Jigsaw puzzle برای تمامی دانشجویان تاکید می کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1090

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 783 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    31
  • شماره: 

    115
  • صفحات: 

    20-28
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    673
  • دانلود: 

    561
چکیده: 

زمینه و هدف تمرین دایره ای با شدت بالا (High Intensity Circuit Training/ HICT) رویکردی برای ترکیب تمرین هوازی و مقاومتی در یک جلسه تمرینی است که نسبت به پروتکل های تمرینی سنتی نیازمند صرف زمان کمتری است. هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر تمرینات دایره ای شدید بر روی سطوح سرمی چربی و قند خون در زنان سالمند دارای سندرم متابولیک در شهر خرم آباد بود. روش بررسی در این مطالعه نیمه تجربی که در سال 1396 انجام شد، تعداد 18 زن سالمند دارای سندرم متابولیک به طور داوطلبانه شرکت کردند. آزمودنی ها ضمن انجام امور روزمره خود در یک پروتکل هشت هفته ای تمرین دایره ای با شدت بالا شرکت کردند که سه جلسه در هفته اجرا می شد. 24 ساعت قبل از اجرای پروتکل تمرینی و 48 ساعت پس از اتمام پروتکل تمرینی، توسط کارشناس آزمایشگاه از آزمودنی ها نمونه خونی در حالت ناشتا در ساعت 8-7: 30 گرفته شد. سطوح سرمی کلسترول، تری گلیسرید، گلوکز، HDL و LDL و وزن بدن اندازه گیری شدند. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون t زوجی از طریق نرم افزار SPSS نسخه 18 انجام شد و سطح معنی داری 05/0>P در نظر گرفته شد. یافته ها نتایج آنالیز آماری کاهش معنی داری در سطوح سرمی گلوکز (018/0 =P)، کلسترول (033/0 =P)، وزن بدن (001/0 =P)، HDL (05/0 =P)، تری گلیسرید (015/0 =P) و LDL (043/0 =P) نشان داد. نتیجه گیری کلی با توجه به نتایج پژوهش به نظر می رسد تمرینات دایره ای با شدت بالا با استفاده از وزن بدن با توجه به سهولت و اثرات مفیدی که بر روی سطوح سرمی چربی ها، گلوکز و وزن بدن زنان سالمند دارای سندرم متابولیک دارند، می توانند به عنوان یک عامل موثر در بهبود سلامتی مد نظر قرار گیرند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 673

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 561 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 15
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    31
  • شماره: 

    115
  • صفحات: 

    29-40
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1083
  • دانلود: 

    834
چکیده: 

زمینه و هدف آموزش بیمار به عنوان یکی از استانداردهای کیفیت مراقبت پرستاری به شمار می آید. برنامه های آموزشی نقش مهمی در افزایش آگاهی دانشجویان پرستاری دارند. مطالعه حاضر با هدف تعیین تاثیر آموزش به روش ایفای نقش بر میزان دانش دانشجویان پرستاری در زمینه آموزش بیمار انجام شده است. روش بررسی این مطالعه به صورت نیمه تجربی بر روی 74 دانشجوی پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ایران انجام گردید. نمونه گیری دانشجویان به روش سرشماری صورت گرفت و واحدهای مورد مطالعه به طور تصادفی به دو گروه کنترل و آزمون تقسیم شدند. محتوای آموزش بیمار ابتدا در گروه کنترل به روش رایج در دانشکده و سپس در گروه آزمون به روش ایفای نقش ارائه شد. سپس با استفاده از پرسشنامه سنجش دانش محقق ساخته، دانش دانشجویان در زمینه آموزش بیمار در هر دو گروه مورد بررسی قرار گرفت. یافته ها نتایج نشان داد که روش آموزشی ایفای نقش موجب بهبود سطح دانش دانشجویان در زمینه آموزش بیمار شده است. میانگین نمره دانش دانشجویان در گروه آزمون (85/63%) نسبت به گروه کنترل (41/46%) بالاتر بود و این تفاوت از نظر آماری معنی دار بود (001/0> P). نتیجه گیری کلی آموزش به روش ایفای نقش می تواند بر دانش دانشجویان پرستاری در زمینه آموزش بیمار تاثیرگذار باشد. پیشنهاد می شود ایفای نقش در بیش از یک نیمسال و به همراه کاربرد سایر روش های آموزش فعال در برنامه های آموزشی دانشجویان مورد استفاده قرار گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1083

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 834 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 11
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    31
  • شماره: 

    115
  • صفحات: 

    41-50
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    896
  • دانلود: 

    697
چکیده: 

زمینه و هدف پرستاران نقش کلیدی در مدیریت درد بیماران دارند و لازم است در این زمینه از دانش کافی برخوردار باشند. این مطالعه با هدف تعیین دانش پرستاران در رابطه با مدیریت درد بیماران مراجعه کننده به بخش های اورژانس بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی ایران انجام شد. روش بررسی پژوهش حاضر یک مطالعه مقطعی-توصیفی است که به روش تمام شماری بر روی 150 پرستار شاغل در بخش های اورژانس بیمارستان های آموزشی و درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال 1397 انجام شد. معیارهای ورود به مطالعه شامل دارا بودن تحصیلات کارشناسی و بالاتر و حداقل شش ماه سابقه کار در بخش اورژانس بودند. ابزار مطالعه پرسشنامه اطلاعات جمعیت شناختی و پرسشنامه دانش در رابطه با مدیریت درد بود. داده های جمع آوری شده با استفاده از آمار توصیفی (جداول فراوانی، میانگین و انحراف معیار و آمار استنباطی، ضریب همبستگی پیرسون) و با نرم افزار آماری SPSS نسخه 16 تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها میانگین سن واحدهای مورد پژوهش 98/31 و با انحراف معیار 52/5 بود. بیشتر واحدهای مورد پژوهش (9/82 درصد) سابقه دریافت آموزش در زمینه درد نداشتند. در ارتباط با مدیریت درد بیماران بخش اورژانس، میانگین نمرات دانش (53/11 ± 055/37) از 100 بود. نتیجه گیری کلی پرستاران اورژانس سطح دانش پایینی نسبت به مدیریت درد بیماران داشتند. بنابراین پیشنهاد می شود جهت افزایش دانش پرستاران در ارتباط با ارزیابی و مدیریت درد، برگزاری کلاس های آموزشی ضمن خدمت مورد توجه مسولین قرار گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 896

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 697 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    31
  • شماره: 

    115
  • صفحات: 

    51-61
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1030
  • دانلود: 

    764
چکیده: 

زمینه و هدف سقط جنین پدیده ای پزشکی-اجتماعی است که با سلامت مادران در ارتباط است. هدف مطالعه حاضر بررسی شیوع و تعیین کننده های سقط جنین (القایی و خودبخودی) در میان زنان روستایی استان فارس است. روش بررسی در پژوهش مقطعی حاضر تعداد 1247 نفر زن روستایی ساکن استان فارس با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته و تکنیک نمونه گیری خوشه ای در مهر ماه سال 1394 پیمایش شدند. پرسشنامه مذکور شامل سه بخش یعنی مشخصات جمعیت شناختی زوجین، تاریخچه باروری و ایده آل ها و نگرش های باروری بوده است. برای تحلیل داده ها و بررسی روابط بین متغییرها از آزمون های کای اسکوئر، همبستگی پیرسون و رگرسیون لجستیک در نرم افزار SPSS نسخه 22 استفاده شده است. یافته ها براساس یافته های تحقیق، حدود 22 درصد زنان روستایی مطالعه شده حداقل یکبار سقط را تجربه نموده اند. تحلیل دو متغیره نشان داد که تحصیلات زنان و همسران آنها و نیز مذهب با تجربه سقط جنین رابطه معنی داری دارد (05/0? P). تحلیل رگرسیون لجستیک نیز نشان داد که احتمال تجربه سقط در بین زنان با تحصیلات دانشگاهی پایین تر از زنان با سطوح تحصیلی راهنمایی و کمتر و نیز زنان با تحصیلات متوسطه-دیپلم است. نتیجه گیری کلی سقط جنین در میان زنان روستایی مورد مطالعه شیوع نسبتا بالایی دارد. از آنجایی که ویژگی های اقتصادی اجتماعی زنان روستایی با سایر زنان متفاوت است، از این رو در سیاست های جمعیتی جدید زنان روستایی نیاز به توجهی ویژه دارند. توانمند سازی و آموزش زنان روستایی درباب وسایل پیشگیری مدرن می تواند سقط جنین در آنها را کاهش دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1030

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 764 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 11
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    31
  • شماره: 

    115
  • صفحات: 

    62-74
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1064
  • دانلود: 

    643
چکیده: 

زمینه و هدف مدیران پرستاری نقش بسزایی در افزایش کیفیت زندگی کاری، رضایت شغلی و تعهد سازمانی پرستاران و رضایت بیماران دارند. عملکرد مدیران پرستاری برای حصول اطمینان از انجام صحیح وظایف، باید به صورت دوره ای ارزشیابی شود. این پژوهش با هدف ارزشیابی عملکرد سرپرستاران بیمارستان های شهر ساری انجام شد. روش بررسی پژوهش حاضر، یک مطالعه توصیفی-تحلیلی و مقطعی است که در سال 1396 انجام شد. در این پژوهش، 108 نفر از سرپرستاران هفت بیمارستان شهر ساری به صورت سرشماری شرکت داشتند. ابزار گردآوری داده ها یک پرسشنامه محقق ساخته بوده که عملکرد سرپرستاران بیمارستان ها را در هشت حیطه تصمیم گیری، برنامه ریزی، سازمان دهی، هماهنگی، رهبری، ارتباطات، بودجه بندی و کنترل به صورت خوداظهاری می سنجد. از نسخه 21 نرم افزار SPSS برای تحلیل داده ها استفاده شد. یافته ها میانگین امتیاز عملکرد مدیران پرستاری بیمارستان های شهر ساری برابر با3/84 از 5 امتیاز (خوب) بود. سرپرستاران در سازمان دهی (4/12)، رهبری (3/95) و تصمیم گیری (3/94) بیشترین و در بودجه بندی (3/26)، هماهنگی (3/79) و برنامه ریزی (3/81) کمترین امتیاز را کسب کردند. حدود 71 درصد موفقیت مدیران پرستاری در انجام وظایف مدیریتی به وظایف کنترلی آن ها بستگی داشت. در این مطالعه، بین عملکرد سرپرستاران با گذراندن دوره آموزشی مدیریتی (p=0/01) رابطه معنی دار مشاهده شد. نتیجه گیری کلی: مدیران پرستاری بیمارستان های شهر ساری در انجام وظایف مدیریتی از نظر خودشان عملکرد خوبی داشتند. ارزشیابی عملکرد مدیران پرستاری، شناسایی نقاط ضعف و قوت و ارائه بازخورد به آن ها نقش بسزایی در بهبود عملکرد بخش های بالینی بیمارستان ها دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1064

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 643 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 8
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    31
  • شماره: 

    115
  • صفحات: 

    75-84
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    893
  • دانلود: 

    634
چکیده: 

زمینه و هدف اصول ایمنی دارویی بخشی جدایی ناپذیر و ضروری مراقبت از بیمار است. عوارض دارویی در سالمندان و نقش مهم پرستاران و تیم سلامت در رعایت این اصول در مراقبت از بیماران از اهمیت خاصی برخوردار است. این مطالعه با هدف تعیین تاثیر آموزش ایمنی دارویی بر دانش، نگرش و عملکرد پرستاران مراقب سالمند در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال 1396 انجام گرفت. روش بررسی در این پژوهش تجربی، 100 نفر از پرستاران از دو بیمارستان آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران با روش در دسترس انتخاب شدند و پس از انجام پیش آزمون با استفاده از پرسشنامه اطلاعات جمعیت شناختی و اصول ایمنی دارویی، به روش غیرتصادفی در دو گروه مداخله و کنترل قرارگرفتند. گروه مداخله در یک برنامه آموزشی، اصول ایمنی دارویی را به صورت مبتنی بر وب از وب سایت بیمارستان به مدت دو هفته دریافت نمود. گروه کنترل هیچ مداخله ای دریافت نکرد. دو هفته پس ازمداخله، پس آزمون برای هر دو گروه انجام گرفت. برای مقایسه متغیرها از آزمون آماری آنالیز واریانس، تی مستقل و تی زوجی در سطح معنی داری (05/0P <) استفاده شد. یافته ها نتایج نشان داد که دوگروه مداخله و کنترل از لحاظ مشخصات جمعیت شناختی کاملا همگن بوده اند. قبل از مداخله، بین دو گروه از لحاظ دانش، نگرش و عملکرد اختلاف آماری معنی داری وجود نداشت (05/0P >) اما پس از آموزش اصول ایمنی دارویی بین گروه مداخله و گروه کنترل، از نظر میزان دانش (33/0P =)، نگرش (003/0P =) و عملکرد (027/0P =) تفاوت معنی داری وجود داشت. همچنین در گروه مداخله، نمرات دانش (001/0P <) و نگرش (001/0P <) به صورت معنی داری نسبت به قبل از مداخله افزایش یافت اما افزایش در عملکرد معنی دار نبود (34/0P =). نتیجه گیری کلی: با توجه به مثبت بودن اثر آموزش اصول ایمنی دارویی مبتنی بر وب در افزایش دانش و نگرش پرستاران و از آنجایی که مهارت در انجام فعالیت عملی مستلزم درک و شناخت بهتر و علاقه به مفهوم و موقعیت است، پیشنهاد می شود روش های آموزشی نوین در مراقبت از بیمار سالمند در رشته های پرستاری گنجانده شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 893

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 634 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 4
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button