اکثر صاحب نظران معتقدند که میزانی از خلاقیت و نوآوری به طور بالقوه در همه افراد وجود دارد، اما به فعلیت رساندن این توانایی مستلزم برنامه ریزی صحیح از طرف مدیران است. مبحث کارآفرینی در حوزه آموزش عالی یکی از مباحث بسیار مهم در مدیریت دانشگاهی است، در دانشگاه کارآفرین، جو کارآفرینی سازمانی و رفتار کارآفرینانه مدیران دانشگاه شرط لازم برای موفقیت دانشگاه در به فعلیت رساندن این قابلیت ها محسوب می شود. در این راستا از دانشگاه تهران که نماد آموزش عالی در ایران و الگو برای دیگر سازمان ها است انتظار می رود که در این حوزه نیز پیشگامی خود را حفظ نماید. لذا این پژوهش تاثیر جو کارآفرینی سازمانی بر رفتارهای کارآفرینانه مدیران میانی دانشگاه تهران را مورد ارزیابی قرار می دهد تا از این رهگذر نحوه استقرار جو کارآفرینی سازمانی برای سازمان هایی که قصد ورود به رهیافت کارآفرینی را دارند، الگوسازی شود. نتایج تحقیق حاکی از آن است که بین ابعاد جو کارآفرینی سازمانی و رفتار کارآفرینانه مدیران میانی دانشگاه رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.