مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,348
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

939
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مفهوم پردازی فرایند مدیریت بازاریابی در کسب و کارهای دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری شهر اراک

صفحات

 صفحه شروع 77 | صفحه پایان 98

چکیده

 مطالعه حاضر با درک نقش و اهمیت کسب و کارهای دانش بنیان در اقتصاد رقابتی امروز و با توجه به کمبود مطالعات پیشین در بازاریابی در این قبیل بنگاه ها به مفهوم پردازی فرایند مدیریت بازاریابی در کسب و کارهای دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری شهرستان اراک می پردازد. بدین منظور از رویکرد کیفی و به طور مشخص راهبرد مطالعه موردی مرکب و طرح سوالهای باز با ده نفر از کارآفرینان و مالکان کسب و کارهای دانش بنیان, در قالب مصاحبه های عمیق و نیمه ساختاریافته به شیوه نمونه گیری هدفمند استفاده شده است. جهت تحلیل داده ها از روش تحلیل محتوای کیفی بهره گرفته شد. یافته های پژوهش حاکی از آن است که فرایند مدیریت بازاریابی در کسب و کارهای مورد بررسی طی هفت مرحله متوالی صورت می گیرد که متشکل از مرحله اول؛ شناسایی و درک نیازهای مشتریان, مرحله دوم؛ توسعه محصولات, خدمات و فرایندها جهت برآوردن نیازهای مشتریان, مرحله سوم؛ قیمت گذاری نفوذی محصولات و خدمات به شیوه ای موثر, مرحله چهارم؛ شناسایی رقبا, مرحله پنجم؛ مکان یابی و ایجاد زمینه ای جهت دسترسی آسان و موثر مشتریان به محصولات و خدمات, مرحله ششم؛ حصول اطمینان از رضایت مشتریان در حین و بعد از فرایند مبادله و مرحله هفتم؛ برقراری ارتباطات بلندمدت با مشتریان است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    گلابی، امیرمحمد، مهرابی، روزا، و رضوانی، مهران. (1389). مفهوم پردازی فرایند مدیریت بازاریابی در کسب و کارهای دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری شهر اراک. اقتصاد و تجارت نوین، 6(21-22)، 77-98. SID. https://sid.ir/paper/118651/fa

    Vancouver: کپی

    گلابی امیرمحمد، مهرابی روزا، رضوانی مهران. مفهوم پردازی فرایند مدیریت بازاریابی در کسب و کارهای دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری شهر اراک. اقتصاد و تجارت نوین[Internet]. 1389؛6(21-22):77-98. Available from: https://sid.ir/paper/118651/fa

    IEEE: کپی

    امیرمحمد گلابی، روزا مهرابی، و مهران رضوانی، “مفهوم پردازی فرایند مدیریت بازاریابی در کسب و کارهای دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری شهر اراک،” اقتصاد و تجارت نوین، vol. 6، no. 21-22، pp. 77–98، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/118651/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button